וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Nit Noi: האסיאתית החדשה של שוק הנמל

13.2.2020 / 7:15

הצמד לילך רווה וגיא רובננקו החליטו לקחת את החיבור ההרמוני שנוצר ביניהם ולהביא אותו לניט נוי - מסעדה חדשה בשוק הנמל בתל אביב אשר תציע מטבח רחוב אסיאתי בשעות הצהריים, וארוחת Eatwith מסקרנת אחת לשבוע בשעות הערב

ניט נוי, Nit Noi. ניקי טרוק,
דג במרינדת כורכום ושמיר/ניקי טרוק

לגיא רובננקו ולילך רווה, לכל אחד בנפרד ולשניהם ביחד, יש רומן ארוך שנים עם אוכל אסיאתי. כבר עשרים שנה שהם מבקרים שוב ושוב בארצות דרום מזרח אסיה, חוקרים את האוכל ומשתלמים במסעדות בבנגקוק, מתארחים אצל המומחים הגדולים לבישול תאילנדי ולומדים מהם. רווה לקחה את כל הידע שלה ופתחה לפני כמה שנים את מסעדת אסיה בשוק הפשפשים, ורובננקו השתמש בניסיון שלו להקים את מקונג, האחות מלוכסנת העיניים של מסעדת ברוט.

גם אסיה וגם מקונג נסגרו, והתשוקה לאוכל אסיאתי חיברה בין רווה לרובננקו בעשרות ארוחות Eatwith מיוחדות שערכו יחד, כשהם מביאים לתל אביב את הטעמים האסיאתיים האהובים עליהם, את הקלאסיקות התאילנדיות ואת המנות שאהבו מווייטנאם ומערב סין. את החיבור ההרמוני בין שניהם מביאים עכשיו רובננקו ורווה למסעדה חדשה בשוק הנמל בתל אביב. במקום בו ניסו את מזלן בשנים האחרונות לא מעט מסעדות בהן רוקח שוק, יהלומה בנמל ואיטלקי מקומי.

Nit Noi (מתאילנדית: טיפ טיפה או בקטנה) תגיש מטבח רחוב דרום-מזרח אסיאתי, בדגש על אזור המשולש שבקודקודיו שוכנות תאילנד, וייטנאם ומערב סין. בשעות היום תיפתח המסעדה לבאי השוק והנמל, ואחת לשבוע בשעות הערב תגיש תפריט טעימות קבוע לקהל הסועדים במסגרת Eatwith.

ניט נוי, Nit Noi. ניקי טרוק,
טום יאם בגרסה מיוחדת/ניקי טרוק

בבניית התפריט שמרו רווה ורובננקו על נאמנות לטעמי המקור, הטכניקות והמרכיבים, וחלק מחומרי הגלם המיוחדים בהם הם עושים שימוש מיובאים באופן אישי או מגודלים עבורם על ידי מגדלים מקומיים. מנות ה- Nit Noi נפוצות בשווקי הלילה הפזורים בכל אסיה, אלו שצצים לעת ערב בערים ובעיירות ומציעים מגוון אדיר של מנות רחוב צבעוניות, מנות קטנות מטוגנות, מאכלי איטריות, דמפלינגס ועוד. זו החוויה שיגישו הצמד רווה ורובננקו ב-Nit Noi, כשכאמור אחת לשבוע בערב תגיש ארוחת טעימות ממטבחי האזור ובשעות היום יגישו תפריט שוק אסיאתי. לקראת הקיץ תפעל בחוץ גם משאית שתגיש באן מי לעוברים ושבים. באן מי היא אחת ממנות אוכל הרחוב הווייטנאמי האהובות - באגט פריך שבתוכו מגוון של ממרחים, ירקות כבושים, עשבי תיבול, רטבים ופרגיות צלויות, בשרים, דגים או טופו.

עוד בוואלה! אוכל

לאנשים שעושים את הפיתה הטובה בת"א יש מקום חדש

לכתבה המלאה
ניט נוי, Nit Noi. ניקי טרוק,
כיסונים במילוי סקאלופ ושרימפס/ניקי טרוק

בתפריט הצהריים יש מנות כמו קוואי טייאו- אטריות אורז בתוך במרק, מנה שמקורה בסין ושהתפשטה לכל דרום מזרח אסיה, שתוגש כאן בגרסה התאילנדית; יש גם בון - מנה של אטריות אורז מהמטבח הווייטנאמי שמוגשות בטמפרטורת החדר עם עשבי תיבול, חמוצים ווייטנאמים ותוספות כמו נתחי פרגיות צלויים ברוטב אדום או נתחי דג במרינדת כורכום ושמיר (48-52 שקלים), כשמעל הכל נמזג רוטב נוק צ'אם מתקתק מלוח. יש גם כנפי עוף קטנטנות ברוטב של דבש וסיראצ'ה (36 שקלים), או עם אבקת מאלה שהיא תערובת תבלינים חריפה שמקורה ביונאן ועלי נענע מטוגנים (36 שקלים); יש כאן גם שרימפס בשום, פלפל שחור ורוטב דגים (38 שקלים) או ג'יאו דזה, כיסונים מטוגנים במילוי פרגיות קצוצות וברוטב של דבש, חומץ ופלפל סצ'ואן (44 שקלים) ועוד.

מחר ייפתחו הדלתות של המסעדה החדשה ומי שחפץ בקפיצה קטנה למזרח יוכל להגיע לכאן.

ניט נוי, האנגר 12 נמל תל אביב שוק הנמל, 054-9368904

ניט נוי, Nit Noi. ניקי טרוק,
כנפיים חריפות וסלט מלפפונים/ניקי טרוק
  • עוד באותו נושא:
  • שוק הנמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully