וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאנשים שעושים את הפיתה הטובה בת"א יש מקום חדש

11.2.2020 / 10:30

לשאול טבת, האיש שהביא לעולם את סטפן בראון - אחת ממסעדות הבשרים הטובות שפעלו בתל אביב, ובהמשך את ג'סמינו - דוכן הפיתות הטוב בעיר, יש כעת מקום חדש - שנסקי ברנסקי, עם תפריט מצומצם אך איכותי, עם המבורגר אחד ופיצה אחת, וגישה של "נעשה קצת אבל נעשה טוב" מנצחת

שנסקי ברנסקי, שאול טבת. רעות סהר, רעות סהר
הגרילמן של ג'סמינו עושה כאן המבורגר קלאסי/רעות סהר, רעות סהר

הרבה זמן עמד החלל הסמוך לבר הלוציפר ולפיתות של ג'סמינו, שני מוסדות תל אביביים, ברחוב אלנבי בתל אביב, ריק, מחכה ששאול טבת יחליט מה לעשות איתו. לטבת יש כאן עבר היסטורי לא קטן, במשך 18 שנה פעלה במבנה הסמוך לזה, באלנבי 97 (שממש השבוע באופן סימבולי למדי נהרס), מסעדת סטפן בראון שלו, מסעדת הסטייקים המהוללת, שפעלה עד שאיבדה גובה ונסגרה. במשך מספר שנים הייתה לו באותה חצר גם מסעדה איטלקית בשם רדיו רוסקו.

עוד לפני שנסגרה נדדה סטפן בראון לאלנבי 99, ובהמשך באותה חצר הייתה לו אפיזודה קצרה עם רמלה, בר שיפודים שנסגר במהרה. בר הלוציפר פועל כאן בהצלחה כבר לא מעט שנים, היו כאן ברחבה הפנימית כל מיני בתי קפה ועתה פועל כאן הצ'יליטה, ובחזית הרחוב, מאז קיץ 2016, פועל דוכן הפיתות ג'סמינו אותו מפעיל טבת יחד עם שותפו, הגרילמן האגדי קולג'יט סינג הידוע בכינויו פופי.

"אני מאוד אוהב את החלל הזה, חשבנו הרבה זמן מה לעשות כאן, והחלטנו לאגד את כל הדברים שאנחנו טובים בהם במקום אחד", אומר טבת, "כמו בג'סמינו, אנחנו מתמקדים במעט דברים אבל טובים, יש לנו כאן גריל טוב, מעשנת בשר, מאפים ובצק".

שנסקי ברנסקי, שאול טבת. רעות סהר, רעות סהר
פוקצ'ות במילויים שונים/רעות סהר, רעות סהר

"שנסקי ברנסקי" הוא שם טיפה מורכב למקום שטבת מכנה "סטריט פוד קפה", יש כאן תפריט מצומצם שנאמן לגישה "נעשה קצת אבל נעשה טוב", ומלבד הבשר, שזו המומחיות של פופי, יהיה כאן מיקוד בלחמים ומאפים עליהם הופקד נמרוד אייזיק שמכין כאן כמה סוגים של פוקצ'ות, גמישות ורכות, שסופגות לתוכן בתוך התנור את המילויים השונים כמו פוקצ'ה רוסטיקו עם ירקות מהגריל כמו פורטובלו, חצילים, גמבה, עגבניות שרי וזוקיני; פוקצ'ה קפרזה קלאסית בשדרוג של צנוברים; פוקצ'ה סטראקינו עם גבינת סטראקינו, סלק ואורוגולה; פוקצ'ה סלמון כבוש עם גבינת שמנת, צלפים ומלפפון חמוץ (27 שקלים), ויש גם פוקצ'ה של בשר מעושן עם מיונז וחרדל, בצל סגול ומלפפון חמוץ ועשבי תבלין כמו נענע, פטרוזילה וכוסברה (30 שקלים).

עוד בוואלה!

סיבוב טעימות בשוק הכרמל

לכתבה המלאה
שנסקי ברנסקי, שאול טבת. רעות סהר, רעות סהר
מאפה תפוחים/רעות סהר, רעות סהר

השלישייה, טבת, סינג ואייזיק, הולכים להגיש בשנסקי וברנסקי גם המבורגר אחד, קלאסי עם חסה, עגבניה, בצל וחמוצים, בלחמניית פוקצ'ה מיוחדת שאייזיק אופה, רכה ואוורירית מבפנים, וקריספית ועם טעמים טובים של קצת שרוף מבחוץ (35 שקלים).

החל משש בערב יגישו כאן מדי יום גם פיצה מרגריטה (35 שקלים). "אני מגיש דברים כמו שאני אוהב אותם" אומר טבת, "אני לא אוהב המבורגר עם על מיני דברים, אני אוהב את הגרסה הקלאסית, ככה גם עם פיצה, אני אוהב פיצה מרגריטה בלי כל מיני קשקושים, אין כאן נכון או לא נכון, רק מה שאני באופן אישי מעדיף". לקינוח מגיש כאן אייזיק מאפה תפוחים לצד גלידת וניל באטר סקוטש (17 שקלים).

הציפייה היא לפתוח את שנסקי ברנסקי לאט לאט, כרגע לתקופה הרצה שבה האנשים שיכנסו בדלת יהיו ספורים ויסייעו לבחון את האוכל, את היעילות ואת הדיוק. בהמשך צפוי המקום להיפתח כבר בשעות הבוקר ולהיסגר מאוחר מאוד בלילה, מה שמתבקש ממקום שנפתח במיקום כל כך הומה, באזור בית הכנסת הגדול. יש כאן גם קפה וקצת אלכוהול בסיסי אבל משובח, ויש מעט מקומות ישיבה בפנים, ובקרוב גם בחצר הפנימית. אפשר להימלט מההמולה של אלנבי לכאן, לאכול פחמימות או בשר, או טוב יותר - פחמימות ובשר, ולחזור לטירוף שבחוץ.

שנסקי ברנסקי, אלנבי 97 תל אביב, שעות הפעילות בתקופה ההרצה בימים א'-ו' 12:00 ועד הלילה, בהמשך המקום יפעל גם בשבת

שנסקי ברנסקי. רעות סהר, רעות סהר
פתחו את החלל מחדש/רעות סהר, רעות סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully