וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנימים ונהנים: בית קפה חדש בקונספט מפתיע

5.9.2019 / 15:30

חשבנו שתל אביב טעמה וראתה כבר הכל, אבל בית קפה חדש שנפתח באחת החצרות היפות בעיר מציע תפריט על טהרת הצנימים, וכזה באמת עוד לא היה לנו

צ'יליטה. יעל לאור, יעל לאור
צנים אבוקדו על לחם סלק אגוזים/יעל לאור, יעל לאור

אם שמעתם לפני כחודשיים צליל ניפוץ חרישי, יש סיכוי טוב שהיה זה ליבם של תל אביבים רבים שנשבר כשסגרו את בית הקפה אדמונד ברחוב אלנבי. אחת החצרות היפות והאהובות בעיר, השוכנת בלוקיישן האסטרטגי שבין בר הלוציפר המצליח, לדוכן הפיתות האגדי של ג'סמינו, לא נשארה ריקה לזמן רב מדי, היה ברור שזה רק עניין של זמן, עד שהלוקיישן האטרקטיבי, הבועה השקטה ברחוב הכי סואן בתל אביב, ייתפס, והשבוע זה אכן קרה.

את קפה אדמונד שנסגר, מחליף כעת צ'יליטה, בית קפה חדש שמבקש לרענן את המאפה הבנאלי שמוגש בדרך כלל לצד הקפה שלכם, ולהחליף אותו בצנימים. כן, אתם קוראים נכון, ואם אתם שואלים, כמה כבר אפשר לעשות עם צנים, חכו שתשמעו מה יש לצ'יליטה להציע לכם.

צ'יליטה. יעל לאור, יעל לאור
ביצה בקן מלחם שחור-שחור/יעל לאור, יעל לאור

מאחורי המקום החדש עומד מומי בהלול, מי שניהל בעבר את בר האוכל "רמלה" אשר שכן באותו מקום, ועד לאחרונה ניהל את מסעדת החוף של מוש באילת. אל בהלול חבר השף אורי רוטנברג (לשעבר בעלים ושף של ראס אל חנות ביפו) אשר סיפק לו ייעוץ קולינרי ועל הדרך הגשים חלום ישן - בית קפה שמתמקד בצנימים. "רצינו לעשות מקום שיחליף את הקפה-מאפה הקלאסי" מספרים השניים, "אוכל לא כבד, אבל משביע, שאפשר לאכול לאורך כל היום".

התפריט הלא גדול, מבוסס על חמישה סוגי צנימים - סלק אגוזים, דגנים, שחור שחור (עשוי מפחם של ירקות), בריוש ולבן (בהמשך יהיה גם לחם כתום מבוסס גזר). הללו יכולים להגיע במספר ורסיות החל מארוחת בוקר (49 שקלים) לצד ביצה חצי קשה, מטבלים תוצרת בית (הכוללים רבית שומר וריבת תאנים), טחינה והרבה ירקות טריים, לצד קפה כמובן. הם יכולים להגיע גם כארוחת קסו פונדידו (52 שקלים לארוחה מלאה כולל קפה) -צנים פתוח עם שתי גבינות - גאודה ועזים, כביצה בקן מושקעת, אשר מומלצת עם לחם שחור שחור (32 שקלים), צנים אבוקדו (36 שקלים) או צנים סלט ביצים (32 שקלים). בימים הקרובים יתווספו גם מנות כמו קרוק מדאם ופרנץ' טוסט שיוגש על בסיס בריוש.

עוד באותו נושא

מגרב: הרבה יותר מסתם מסעדה חדשה

לכתבה המלאה
צ'יליטה. יעל לאור, יעל לאור
צנים עם מטבלים/יעל לאור, יעל לאור

ניתן גם להזמין צנים עם מטבלים בלבד (21 שקלים), כשהמטבלים הביתיים כוללים מבחר של טחינה-סילאן, קישואים, ריבת שומר, ריבת תאנים, נוטלה ביתית ושמנת. אליהם יתווספו בהמשך מטבלים נוספים. את הלחמים אופה עבור המקום המאפייה של בנדיקט, ולא תמצאו פה טוסטר חלילה, הלחמים נצלים על הפלאנצ'ה ומוברשים בחמאה. מעבר לכך ניתן למצוא במקום מאפים שונים מתחלפים, עוגיות ביתיות, וכן קערת כוח (32 שקלים) המבוססת על יוגורט עם פירות עונתיים, סילאן וגרנולה.

המקום עצמו לא עבר שיפוץ גדול, בכל זאת מדובר בלוקיישן יפיפה שלא צריך לגעת בו יותר מדי, אך נוספה מרפסת פנימית נעימה, אשר משקיפה על חצר נטושה ויפה, שמלאה כעת בפרחים שנשרו מהעצים וממלאים את הרצפה, מה שיוצר מראה שלכתי, שנראה כמו לקוח ממקום אחר, רחוק מכאן.

בהמשך בימי שישי מתוכננים אחרי צהריים מוזיקליים, עם הופעות חיות ואקוסטיות.

צ'יליטה, אלנבי 97 ת"א, שעות פעילות: ראשון - שישי: 07:30-19:30

צ'יליטה. יעל לאור, יעל לאור
הנוף מהרמפסת הפנימית/יעל לאור, יעל לאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully