וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמח בחיפה: שתי מסעדות חדשות בעיר

22.2.2020 / 8:10

חיפה ממשיכה להצמיח מקומות מעניינים, והפעם היא עושה את זה עם ממבו מילאנו - בר קולינרי איטלקי שמגיש מנות איטלקיות מסורתיות בהגשה מודרנית, לצד הרבה יין וקוקטיילים; וגם פו 26 - מסעדת מרקי פו חדשה בשוק תלפיות, שמציעה גם כמה מנות אסיאתיות כיפיות, מסיבה בחיפה!

ממבו מילאנו

ממבו מילאנו. ישראל אלפסה,
פסטה קרבונרה של ממבו מילאנו/ישראל אלפסה

סינטה בר הוא ביסטרו בשר מוצלח בחיפה, והקבוצה שעומדת מאחוריו מחזיקה בעוד כמה מקומות מצליחים בעיר כמו הששון בר באחוזה, מיסטר באן בורגר וסינטה בר אקספרס. לפני כמה שבועות החליטה הקבוצה לעשות מהלך ולפתוח מסעדה חדשה, כשהפעם הלכו על הכיוון האיטלקי, שאכן מעט לוקה בחסר בחיפה. ממבו מילאנו נפתחה לפני כחודש, והיא מין בר קולינרי איטלקי שמגיש מנות איטלקיות מסורתיות בהגשה מודרנית, לצד הרבה יין וקוקטיילים.

אפשר להבחין באוריינטציה האלכוהולית מיד כשנכנסים למסעדה ורואים את הבר הענק שמוצב במרכזה, שגם מתפרץ החוצה לפאטיו עם תקרת זכוכית שמכניסה את החוץ פנימה. התפריט של ממבו מילאנו מציע רשימה די ארוכה של מנות ראשונות על טהרת המטבח האיטלקי ביניהן פוקצ'ות (18-38 שקלים), קרודו דג נא (58 שקלים), ברוסקטות נחמדות עם טרטר בקר או טרטר דג (55-58 שקלים9, ריזוטו דלעת (52 שקלים) או סלט פנצנלה (54 שקלים).

ממבו מילאנו. ישראל אלפסה,
פיצה פפרוני/ישראל אלפסה

משם ממשיך התפריט לשני עמודי התווך של האוכל האיטלקי - פיצה ופסטה. יש פיצות פשוטות יותר כמו מרגריטה (52 שקלים) או מרגריטה עם תוספות לבחירתכם, או פיצה קפונטה כפרית עם חצילים, בצלים ואנשובי אורטיז (62 שקלים) או פיצה תרד בר עם בשמל, קשקבל, בצל ירוק ושום קונפי (64 שקלים).

יש כאמור פסטות טריות המיוצרות במפעל של הקבוצה ביניהן קרבונרה (72 שקלים), פפרדלה זנב שור (88 שקלים), או טורטליני דלעת (68 שקלים). התפריט מסתיים ברשימה מכובדת של עיקריות בשריות כמו סקלופיני עגל (98 שקלים), פילה דג צלוי או דג שלם (98-108 שקלים), פירות ים במחבת (118 שקלים) או חזה עוף סופרים (68 שקלים).

כרגע המסעדה פתוחה רק בשעת הערב אבל בהמשך היא תיפתח גם לצהריים.

ממבו מילאנו, שדרות מוריה 127, חיפה, שעות הפעילות בימים א'-שבת 17:00-24:00, 077-2302550

עוד בוואלה! אוכל

תימני, יפני וברזילאי: שלושה מקומות חדשים לאכול בהם מחוץ לת"א

לכתבה המלאה

פו 26

מסעדת פו 26. ירין מנצור,
מסעדת שוק אסיאתית/ירין מנצור

שוק תלפיות הוא מהמוקדים הקולינריים המעניינים שצמחו בארץ בשנים האחרונות, האישיות החיפאית שלו מאופיינת בערבוביה של ישן וחדש ולצד הדוכנים הוותיקים ומתחם השוק המקורה, נולדו כמה מוסדות מזון מסקרנים, ביניהם כמובן חמארה תלפיות של אילן פרון שהיתה החלוצה של המגמה, ואחריה מקומות כמו פיצה תלפיות, המבשלה של אריק גרנות, טלק קפה בשוק, מתחם התרבות הקרן המכונה גם HQRN, קפה המכבסה ועוד. בימים אלו גם עומל אילן פרון על מקום חדש של כריכי דגים שיתווסף להיצע המדהים של השוק.

מה שמחבר בין כל המקומות האלה זה באמת די.אנ.איי ייחודי של שוק תלפיות שאפשר בהחלט גם להרגיש במקום חדש שנפתח החודש, פו 26, מסעדת מרקי הפו החדשה של השוק. פו 26 מחברת בין שני אנשים, מצד אחד היא מציגה תפריט אסיאתי המבוסס על מרקי פו וייטנאמיים תחת שרביטו של גנה ליפשיץ, ומהצד השני מציגה עולם יין רחב, עם דגש על יינות לבנים של איש היין אייל מנצור. בפו 26 עומלים על כל התפריט מאפס - עושים את הדים סאם בעצמם, מכינים את כל הבצקים ומבשלים צירים של 20 שעות. כך למשל מרק הפו עשוי מציר של עצמות בקר שמתבשל בין 15 ל-20 שעות, עליו מוסיפים אטריות אורז ובשר מפורק, ולצדו מגישים כמיטב המסורת בוייטנאם צלחת ירוקים זוהרת מטריות עם בזיליקום, נענע, נבטים, שום כבוש, לימון ועוד, כשכל אחד מוסיף למרק דברים על פי טעמו האישי (64 שקלים).

אבל אין רק מרקים בפו 26, יש גם כמה סוגים של דים סאם, עם שרימפס (39 שקלים) או עם בשר בקר ופטריות (38 שקלים), ויש גם באן מאודה במילוי בשר בקר מפורק (42 שקלים). מלבד האוכל יש כאמור גם תפריט יינות מרשים כשאת כל היינות תוכלו להזמין בכוסות, לטעום ולהתנסות ביינות לבנים, אדומים וכתומים, ויש אפילו שמפניה אחת מיוחדת. עם זאת מדובר בתפריט הרצה שעוד צפוי להשתנות, מנצור, ליפשיץ ושותפיהם עדיין בוחנים, מתנסים ובודקים את הקונספט, לדבריהם.

המסעדה החדשה ממוקמת ברחוב סירקין שהפך כבר להיות הציר המרכזי של השוק, עם אוסף של כיסאות ושולחנות אקלקטיים כיאה למסעדת שוק, תאורה עדינה בערב של גרילנדות, ובקבוקי סויה וצ'ופסטיקס על השולחנות בהתאם לקונספט האסיאתי. בגלל ההכנות המורכבות שדורשות עבודה מהשעות המוקדמות של היום, פו 26 פתוח רק בשעות הערב, ובשישי בצהריים.

פו 26, סירקין 26 חיפה, שעות הפעילות בימים א'-ה' 18:00 ועד שנגמר האוכל, ובימי ו' 13:00-17:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully