וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יא פאן נסגרת, מה פותח השף במקום?

1.3.2020 / 13:20

יובל בן נריה סוגר את יא פאן שלו, מה הוא פותח במקום? מנסורה תציע לכבוד הבחירות כריכים אטרקטיביים בלחמניות פלצלך, רוברטה וינצ'י האהובה חוגגת ארבע שנים בארוחה ששווה להיות בה, ומסעדת 02 הירושלמית מציעה למשך שבועיים תפריט ארמני מסקרן, פותחים שבוע

צילום: עידו שחם, עריכה: אביב אירגז

בוידאו: פתיחתה של מסעדת יא פאן

יא פאן. יפית שמחה,
יא פאן, נתגעגע/יפית שמחה

יא-פאן של יובל בן נריה נסגרת

מסעדת יא פאן של השף יובל בן נריה (טאיזו), תיסגר בסוף החודש, לאחר שלוש שנות פעילות. על-פי בן נריה, החוזה עם הבניין בו שוכנת המסעדה עתיד להסתיים בקרוב, והבניין מיועד להריסה. כך או כך, בימים אלה עובד השף, שרק השבוע הודיע גם על סגירתה של מיאזאקי בשוק צפון והעברתה לשרונה מרקט, על מסעדה חדשה בשם a, אשר תיפתח במגדל עזריאלי שרונה החדש. a תהיה מסעדה יפנית אף היא, והיא צפויה לאמץ אלמנטים יפניים שונים מיא פאן.

חגיגת יום הולדת לרוברטה וינצ'י, פרדס חנה - כרכור

רוברטה וינצ'י. שני הלוי,
הפיצות של רוברטה וינצ'י/שני הלוי

רוברטה וינצ'י חוגגת יום הולדת 4 בארוחת טעימות מיוחדת, שהיא גם חגיגות השנה (וקצת) להצטרפותו של שף עידו פיינר למסעדה. בתפריט הארוחה, כמו בתפריט המסעדה, עידו משלב את חומרי הגלם המקומיים שמלווים את המטבח שלו בשנים האחרונות עם מנות מהמטבח האיטלקי. ארוחת יום ההולדת תורכב מארבע מנות וקינוח, ביניהן למשל טלייריני עבודת יד עם תבשיל גדילן, סרפד, זעתר ויוגורט חם ומנות מחווה נוספות לחומרי הגלם האהובים על עידו ואלה שנמצאים עכשיו בשיא העונה כמו דג ים, ברווזים מגידול מקומי, פרחי חרדל ותבשיל תרד בר. את הארוחה ילווה אוסף יינות ייחודי מיקבים הנמצאים באזור שבין חוף הכרמל, חיפה ובנימינה, וכולל גם כמה יינות שרק רוברטה וינצ'י מגישה (444 שקלים לזוג).

הארוחה תתקיים ביום רביעי ה-4 במרץ החל מ-18:00 בערב, בהזמנה מראש בלבד

רוברטה וינצ'י, אחוזה 43 פרדס חנה - כרכור, 04-6037377

עוד בוואלה! אוכל

שתהיו בעניינים: המקומות שעשו לנו את החודש

לכתבה המלאה

תפריט כריכי פלצלך במנסורה ביום הבחירות, ת"א

מנסורה. מרק אורן,
כריכי פלצלך/מרק אורן

מסעדת מנסורה מציעה מחר, יום הבחירות, תפריט צהריים מיוחד המבוסס על כריכים בלחמניות הפלצלך בגרסה של מנסורה, לחמניות רכות מצופות בצל וסומק. בתפריט יש כריכים עם אפשרויות כמו דגים, פירות ים, בשר או ירקות, למשל כריך בשר בקר בבישול ארוך, עם מיונז חזרת תוצרת בית, חרדל וחומץ שרי, רשאד, שאלוט וצנונית. הכריכים מגיעים לצד צ'יפס וירקות מוחמצים תוצרת בית, או סלט (42-67 שקלים). יהיו בירות במבצע 1+1 וגם כריך שני בחצי מחיר. התפריט יוגש מחר בלבד, יום שני ה-2 במרץ, בין השעות 12:30-18:00.

מנסורה, דרך שלמה 13 תל אביב, 03-9446556

ארוחה מסקרנת מהמטבח הארמני ב-02, ירושלים

מסעדת 02. נועם פריסמן,
המטבח הארמני המסקרן/נועם פריסמן

במסעדת 02 בירושלים, מסעדת השף של מלון ענבל, משיקים תפריט ייחודי המבוסס על אחד המטבחים המסקרנים בישראל, על ההיסטוריה, הצבעוניות והחריפות של המטבח הארמני. התפריט, שיוגש במסעדה החל מיום שלישי ה-3 במרץ ולמשך שבועיים בלבד, הינו פרי שיתוף פעולה בין שף המסעדה נמרוד נורמן לבשלנית הארמנית ארפינה קוזויאן דימרג'אן ויגיש מנות מיוחדות המתכתבות עם המסורת רבת השנים של המטבח הארמני תוך שימוש בתוצרת מקומית ועונתית. השניים שחזרו מנות היסטוריות מהמטבח הארמני ומההווי המשפחתי של דימרג'אן כשהשלב הראשון בארוחה הוא פתיחת שולחן ארמנית עם לוואש, שהוא לחם ארמני מסורתי לצד מגוון צלוחיות מלאות סלטים כמו "איתש"- טאבולה ארמנית, "פזוקוב" סלט שעועית אדומה וסלק, סלט כרוב עם צימוקים, קובה עדשים ועוד. הארוחה ממשיכה עם מנות ראשונות כמו בסטורמה- פסטרמה בקר ארמני בציפוי פלפלים; Vospov Kufte -כופתאות עדשים אדומות, או Havi Mesov Gargantag- מאפה ממולא עוף בכמון, פלפל שחור ובצל. בין העיקריות יש למשל Ghapama -דלעת ממולאת אורז, אגוזי לוז ופירות יבשים או Harrisa - תבשיל גריסים ארוך עם בשר כבש חלוט ועוד. ויש גם קינוחים מסורתיים כמובן.

02, זאב ז'בוטינסקי 3 ירושלים, 02-6756666

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully