וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב מישלן ראשון לישראלי גל בן משה בברלין

3.3.2020 / 14:32

רובכם אולי לא מכירים את השם גל בן משה, אבל זה כנראה הולך להשתנות ממש בקרוב - השף גל בן משה, הפך היום לישראלי השלישי בעולם שזוכה בכוכב מישלן, עם מסעדת פריזם שלו בברלין, אז מה אוכלים אצלו, וכמה זה יעלה לכם? הנה כל הפרטים

מסעדת פריזם גל בן משה. בן פוקס,
גל בן משה בפריזם/בן פוקס

שף גל בן משה הוא הישראלי השלישי שזוכה בכוכב מישלן עבור מסעדתו פריזם בברלין. קדמו לו מושיק רוט שמחזיק בשני כוכבי מישלן עבור מסעדתו Moshik& באמסטרדם, וארז אוחיון שזכה ב-2019 בכוכב עבור מסעדתו La Bottega del Buon Caffe בפירנצה. גל בן משה פתח את מסעדתו פריזם בברליו בסוף 2018 יחד עם בת זוגו ופספס בימים ספורים את סקירת כוכבי המישלן של 2019 ולכן לא נכנס למדריך הקודם. למרות זאת המסעדה היתה מדוברת מאוד וצברה המון ביקורות חיוביות. עתה, משיצא המדריך של שנת 2020, בן משה מופיע שם עם כוכב ראשון היסטורי בהכרזה שהתרחשה רק בפייסבוק בגלל ביטול קיום הטקס השנתי כאקט מניעה לנגיף הקורונה.

בן משה, בן 35 יליד ראשון לציון, הגיע לברלין לפני שבע שנים בעקבות אמו ואחיו שמתגוררים בעיר, אחרי שעבד במסעדות בארץ כמו מסה, הוטל מונטיפיורי ואורקה ופתח את מסעדת גלאס, מסעדה לא טריוויאלית שהציעה תפריט פיקס שהשתנה מדי יום כשלסועדים אין בחירה, לא היה בה אפילו בר ולא השמיעו בה מוזיקה, כשהפוקוס העיקרי, אם לא היחיד בה, היה על האוכל. כבר אז משך בן משה את תשומת הלב של הגרמנים עם אוכל גורמה מדויק ויצירתי, והמסעדה הופיע במדריך מישלן כמסעדה מומלצת, אך ללא כוכב.

מסעדת פריזן גל בן משה. בן פוקס,
אוכל לבנטיני בהגשה אירופאית/בן פוקס

בן משה, שמעולם לא למד בישול באופן פורמלי, סגר את גלאס ופתח כאמור את פריזם, מסעדה שמגישה פיין דיינינג אירופאי, סקנדינבי וצרפתי עם הרבה השראה לבנטינית. כמו בגלאס, גם בפריזם מציע בן משה תפריט פיקס פרייס בו משלם הסועד רק על פי מספר המנות שהוא בוחר, ולא על פי הסוג שלהן. המנות אמנם מתחלפות תדיר אבל יש לו למשל מנה של ירוקים "מהמזרח הקרוב" כפי שהוא קורא לזה, עם קולרבי, פיסטוקים וג'מיד- אבן יוגורט מיובש. יש גם מנה של דג על לאבנה עם פומלה, או מנה של שקדי עגל ביוזו, עם עלי עכוב ואגוזי לוז. יש גם מנה של תמנון עם חצילים וסלט משוואיה, או מנה של קבב טלה. התפריטים הסגורים של המסעדה נעים בין 55 ל-120 אירו לסועד, על פי מספר המנות הנבחרות, לא כולל יין כמובן.

מדריך המשילן אמנם מעניק כוכב לאוכל של בן משה, אבל מתייחס בהסברים שלו לתפריט היין של המסעדה עליו אמונה בת זוגו ז'קלין לורנץ, שגיבשה רשימת יינות ים תיכוניים לא טריוויאלית.

בן משה הנרגש מסר "מיד אחרי הלקוחות הנאמנים של המסעדה שמגיעים מכל רחבי גרמניה ומחוצה לה, אין מחמאה גדולה יותר מלקבל הכרה על הקונספט הייחודי של PRISM בדמות כוכב מישלן המכיר בקולינריה שאני מביא איתי. זהו רק חלק ממסע שלם. נמשיך לשאוף ולחלום כל יום מחדש על מטרות חדשות".

Prism, Fritschestraße 48, 10627 Berlin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully