וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר אדוני מביא את הים לירושלים

4.3.2020 / 11:20

אחרי שהפך למומחה בכל הקשור למטבח כשר עילי, היה זה רק מתבקש שמאיר אדוני יפתח מסעדה כשרה גם בירושלים, YAM החדשה שלו בעיר, מתמקדת בעיקר בדגים, וגם כמה מהמנות שהכי מזוהות עם השף מגיעות איתו לשם (כן, גם הקובנה)

YAM, מסעדת ים מאיר אדוני. איתיאל ציון,
הים מגיע לירושלים/איתיאל ציון

מאיר אדוני מזמן לא פתח כאן איזו מסעדה חדשה, אז הנה זה קורה עכשיו. מאז שסגר את כתית ומזללה, ונפרד מרשת המזון המהיר דוניא שסייע להקים ונתן לה את שמו בשנה שעברה, הוא נותר עם מסעדותיו מעבר לים - נור בניו יורק, לילה בברלין, וסילאן בברצלונה, ועם המסעדות הכשרות שלו בארץ בלו-סקיי ולומינה במלון קרלטון בתל אביב.

עכשיו לוקח אדוני חלק בפתיחתה של מסעדה כשרה חדשה שמביאה את הים לירושלים. המסעדה החדשה הנקראת YAM מתמקדת בעיקר בדגים ועושה זאת בשפתו הקולינרית של אדוני, עם התייחסות בתפריט למטבח הערבי המייצג את מזרח העיר, ולמטבח הים תיכוני המגוון, בכל בסגנון של חלוקה ושל ארוחה "משפחתית" שבה פותחים שולחן.

YAM, מסעדת ים מאיר אדוני. איתיאל ציון,
במלון קראון פלזה ירושלים/איתיאל ציון

תפריט המסעדה נפתח עם שלושה סוגי לחמים, לחם מחמצת עם איולי פפריקה, בייגל ירושלמי עם לאבנה עיזים, וקובנה אפויה בסמנה עם עגבניות מרוסקות (23-29 שקלים). בהמשך יש מנות קטנות כמו פאני פורי עם סביצ'ה של טונה אדומה ומשמש אוזבקי (19 שקלים), או קדאיף במילוי ג'יבנה, מנגולד וכרישה (25 שקלים). יש גם ערייס במילוי קבב דגים, עם עמבה וחצילים (45 שקלים), או ברוסקטת דייגים של סשימי דג ים על מחמצת בוויניגרט עגבניות (67 שקלים). יש גם פיש אנד צ'יפס בגרסת הגורמה עם תפוצ'יפס ביתי, צלפים ושיפקה (75 שקלים) ומנות דגים נאים כמו סביצ'ה, קרודו וטרטר דג ים (71-85 שקלים).

עוד בוואלה! אוכל

יא פאן נסגרת, מה פותח השף במקום?

לכתבה המלאה
YAM, מסעדת ים מאיר אדוני. איתיאל ציון,
דגים בכל הצורות/איתיאל ציון

התפריט ממשיך עם מנות עיקריות המתמקדות בדגים כמו בר ים בתבשיל קארי אדום (131 שקלים), או פורל מקומי עם נודי ריקוטה (133 שקלים), חריימה לוקוס עם קוסקוס עבודת יד (159 שקלים) ועוד.

אדוני, שכבר לא מעט זמן משתפשף במסעדנות הכשרה העילית, בוחר להגיע לירושלים גם יחד עם כמה מהמנות המפורסמות שלו ממסעדותיו בעולם כמו קרפצ'יו החציל שהתחיל בניו יורק, הקטייף, הפנקייק הלבנוני שהתחיל בלילה בברלין ומקבל בכל מסעדה את המילוי המטורף שלו, והקובנה המפורסמת שהולכת עם מאיר מאז ימי המזללה. YAM תפעל כרגע רק בשעות הערב אך בהמשך תיפתח לצהריים.

YAM, מלון קראון פלאזה, העלייה 1 ירושלים, 02-6588900, שעות הפעילות ימיא א'-ה' החל מ-18:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully