וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בשוק הכרמל: גריל רחוב גיאורגי

5.3.2020 / 12:15

עוד מקום חדש נפתח בשוק הכרמל, הפעם זה חורצ'י, דוכן רחוב גיארוגי מבית לילי בן שלום ואחיה, שמגיש מגוון מנות בשר מתחלפות הנעשות על גריל פחמים לוהט, בתוך לחמים גאורגים או במגש לצד ממרחים מסורתיים

חורצ'י גריל גיאורגי. דוד ששון,
שיפוד בתוך לחם גיאורגי/דוד ששון

רק לפני מספר חודשים פתחה לילי בן שלום את ללה, המאפייה הגיאורגית שלה בשוק הכרמל, כשבמקביל סגרה את ראצ'ה המסעדה הגיאורגית שהייתה לה במשך שנים. גם לילי הבינה את רוח התקופה, וזיהתה את שוק הכרמל כאחד המקומות הכי פורחים קולינרית בימים אלו.

במקום הקטן המעוצב כמו בית גרוזיני, בזמן שהגישו מיני חינקלי ואצ'רולי, הגו בן שלום ואחיה ישראל שווילי את הרעיון לפתוח מקום נוסף ברוח גיאורגית בשוק הכרמל. חלמו ועשו - השבוע הם פתחו את חורצ'י, גריל רחוב גיאורגי שמגיש מגוון מנות בשר מתחלפות הנעשות על גריל פחמים לוהט. משמעות השם חורצ'י היא בשר בשפה הגיאורגית, וכאן מכין אותו שווילי בשיטה המסורתית.

חורצ'י גריל גיאורגי. דוד ששון,
אפשר גם בלי הלחם/דוד ששון

הנתחים עטופים בתבלינים ומרינדות ייחודיות, ומוגשים לצד שצ'מאדי, שהוא תבשיל חם של בשר וירקות, עם שום ופפריקה. נתחי הבשר יוגשו בתוך לחמים גאורגים או במגשים לצד ממרחים כמו איספנאחי שהוא ממרח תרד מסורתי, או ממרח שום, הכל לצד סלטים ורטבים מכל קצוות המטבח הגיאורגי. שווילי, אחיה של בן שלום, עמד במשך שנים במטבח של ראצ'ה עוד בימי ירושלים, וגם בגרסה התל אביבית.

אחרי ההתמקדות שלהם במאפים וענייני בצקים, מגשימים האחים את הפנטזיה של גריל עם מספר מנות מצומצם בהתחלה שבוודאי יגדל בהמשך, עופיונים על הגריל, כנפיים במרינדה, הקבב שהוגש בראצ'ה בתוך לחם גיאורגי, סטייק פרגית בתבלינים ועוד (35-38 שקלים).

עוד באותו נושא

סיבוב בין המקומות החדשים בשוק הכרמל

לכתבה המלאה
חורצ'י גריל גיאורגי. דוד ששון,
הבר של חורצ'י/דוד ששון

בית האוכל החדש ממוקם ברחוב קטן שיוצא מהשוק ונצבע בצבעי חלודה. העיצוב נלקח מדוכני המזון שפזורים בערים הגדולות בגאורגיה עם בר ברזל עם כסאות בר פרחוניים, ועל המדפים הונחו צנצנות עם חמוצים ובקבוקי זכוכית עם צ'צה המשקה הגאורגי המפורסם.

חורצ'י, רבי עקיבא 20 שוק הכרמל תל אביב, שעו הפעילות בימים א'-ה' 11:30-18:00, יום ו' 10:00-17:00, 050-8665500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully