וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה מגיע גם למסעדות

10.3.2020 / 10:10

פחות אנשים יוצאים למסעדות, יותר אנשים מזמינים משלוחים, השפעות נגיף הקורונה מורגשות גם בעולם המסעדנות והמזון, "אנחנו מבינים שמדובר במצב חירום ואנחנו נערכים לתרחיש הגרוע ביותר" מספר השף שרון כהן

מסעדת שילה. נמרוד סונדרס
מסעדת שילה בימים אחרים/נמרוד סונדרס

מתופעות הלוואי של נגיף הקורונה: ירידה בפעילות המסעדות בשבועות האחרונים ומהצד השני - עלייה בפעילות משלוחי האוכל. עם עשרות אלפי ישראלים בבידוד, ועם חשש להידבקות בהתקהלויות ופעילויות מרובות משתתפים, גם במסעדות מרגישים את הבהלה ומדווחים על ירידה בפעילות, גם אם זו עדיין אינה ירידה משמעותית.

"אנחנו מרגישים שאין תיירים", אומר שרון כהן, השף והבעלים של מסעדות שילה וקפה אירופה, "אז מרגישים את הירידה. מצד שני יושבים כאן ישראלים שביטלו חופשה בחו"ל. אנחנו מבינים שמדובר במצב חירום ואנחנו נערכים לתרחיש הגרוע ביותר, אבל בינתיים אנחנו ממשיכים כרגיל ולא מתרגשים. אנחנו גמישים, כבר ראינו מלחמות ושנים קשות אנחנו לא מפחדים. אמנם אנשים לא במצב לצאת, לבלות ולחגוג, אבל באורח החיים שאנחנו נמצאים בו בסופו של דבר הם יצאו החוצה, כמה אפשר לאכול מקופסאות פלסטיק? ייקח כמה שייקח אבל בסוף הם יצאו. אני מאמין שיהיו פה מסעדות שיסגרו, שלא יחזיקו מעמד".

קפה אירופה. נמרוד סונדרס
קפה אירופה של שרון כהן/נמרוד סונדרס

גם במסעדות של יובל בן נריה (טאיזו, יא פאן), אסף דוקטור (האחים, דוק ואייבי), ואסף גרניט (מחניודה, הסדנא, דקל 3) מדווחים על ירידה קלה בפעילות. בשירות הזמנת מקום במסעדות אורדרצ'ט נצפתה בחודש האחרון ירידה ממוצעת של כ-22% בכמות ההזמנות למסעדות, כשהנתון מבוסס על עשרות אלפי הזמנות שמבוצעות מדי חודש בצ'ט. כמו כן, מדווחים באורדרצ'ט על עלייה של כ-18% בממוצע בכמות ביטולי שולחן, כנראה בין היתר בשל החשש וההנחיות בתקשורת. לעומת זאת אומרים בשירות ההזמנות "למרות החששות ואי הודאות אנחנו עדיין רואים הרבה מאד פעילות ועניין, למשל רק בחמישי האחרון בין 11 ל-12 בבוקר נכנסו כ-40 הזמנות מקום ל-Order.Chat".

עוד בוואלה! אוכל

בלי פאניקה: איזה אוכל כדאי לקנות לבידוד של שבועיים?

לכתבה המלאה
שליח של וולט WOLT. ShutterStock
שליח של וולט/ShutterStock

בעוד פעילות המסעדות יורדת, מערכי המשלוחים מדווחים על עלייה בכמות הזמנות המשלוחים. אנשים הספונים בבתיהם או כאלה שסתם אינם מעוניינים לצאת, יכולים להסתייע באחד משירותי משלוחי המזון, אם זה וולט או תן ביס, שעושים משלוחים ממסעדות, או אם זה שופרסל אונליין, Quik או שוקיט למשל, שעושים משלוחים של מצרכי מזון, ירקות ופירות. "יש עלייה של כ-5% בהזמנות מוולט", מדווחת דניאל רוזן מנהלת השיווק, "אבל בעיקר המון לקוחות מציינים בהערות שהם בבידוד ושהשליח ישאיר את השקית מחוץ לדלת. יש גם עליה במספר הלקוחות שבוחרים להשאיר טיפ באשראי כדי לא לבוא במגע עם השליח".

גם בשירות המשלוחים תן ביס רואים עלייה מתמדת בשבועות האחרונים בכל שעות היום, ומדווחים גם כי האוכל הכי פופולארי בשבועות האחרונים הוא אסייתי. מבחינת הנתונים רואים כל הזמן שינויים, למשל כמות ההזמנות של אתמול הוכפלה ביחס לאותו יום בדיוק בשבוע שעבר "זה כל הזמן מכפיל את עצמו", אומרים בתן ביס.

בשופרסל אונליין מדווחים על עליות משמעותיות גם ברכישות בחנויות וגם בהזמנות האונליין, ובשירות הסופר אונליין QUIK מדווחים על עלייה אדירה בהיקפי המשלוחים ועל הגדלת כמות המלקטים והשליחים בכדי לעמוד בביקוש להזמנות. QUIK מדווחים שמלבד נייר טואלט, המוצרים הנמכרים ביותר הם שימורי תירס, עגבניות ופטריות, מים מינרליים ובשר טרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully