וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פאניקה: איזה אוכל כדאי לקנות לבידוד של שבועיים?

יותר ויותר ישראלים מתבקשים להיכנס לבידוד, ורמת החרדה עולה, תכנון מראש ויצירת מאגרי אוכל יכולה לעזור להפחית מעט את החרדה, וכמובן תועיל במקרה הצורך, אבל מה כדאי לקנות ולהכין? הנה כמה טיפים ורשימת קניות מומלצת שיכולים לעזור

טונה בקופסת שימורים. ShutterStock
תכינו את השימורים/ShutterStock

כמו שבטח כולכם כבר יודעים, לא רק אנשים שנסעו לחו"ל צריכים להיכנס לבידוד, בכל פעם שמישהו מאובחן כנשא של נגיף הקורונה, כל מי ששהה בקרבתו נדרש לבודד את עצמו גם. ככל שוירוס הקורונה הולך ומתפשט יותר ויותר אנשים מקבלים הוראה להישאר בבתיהם בבידוד עצמי של שבועיים.

משמעות הבידוד היא בילוי של שבועיים, מבלי לפגוש אף אחד, או לצאת מהבית, מה שאומר שאתם עשויים להזדקק לאספקת מזון ​​כדי לעבור את התקופה בשלום. אבל איך עושים את זה נכון? מה לקנות וכמה? מגזין סאן הבריטי ריכז כמה טיפים ורשימת מצרכים מומלצת לקנייה, שכדאי לאמץ.

שליח של וולט WOLT. ShutterStock
משלוחים הם אופציה, אבל זה לא זול/ShutterStock

האם צריך להתחיל לאגור?

לא בטוח שהדבר הראשון שכולכם צריכים לעשות עכשיו זה לרוץ למכולת או לסופרמרט הקרוב לביתכם, ולהתחיל להעמיס. גם אם אתם מוצאים את עצמכם מתבקשים להיכנס לבידוד יש לכם אופציות כמו לבקש מחברים או בני משפחה להקפיץ לכם אספקה, או כמובן לעשות הזמנות און-ליין (עם זאת, שווה לקחת בחשבון שאם יהיה עומס רב, גם משלוחים מקניות און -ליין עשויים להתעכב).

למי שיכול להרשות לעצמו, כמובן שגם משלוחי אוכל הם אופציה מעולה, שעשויה גם לשפר את מצב הרוח. למרות ששוב, הכל תלוי בהתפתחות העניינים והעומס שיהיה על שירותים כאלה.

אז נכון, ניתן להסתדר גם ללא מאגרים, אבל אנשים רבים עשויים למצוא את זה מרגיע להחזיק מצרכים חיוניים לשבועיים למקרה שיצטרכו להכנס לבידוד. מה גם שתכנון מראש יכול לחסוך עלויות של משלוחים וטייק-אווי.

אז מה זה אומר לאגור?

ראשית חשוב לא להשתגע עם הכמויות, אלא לחשוב בצורה הגיונית מה יקרה אם אם לא תוכלו לצאת מהבית שבועיים. באופן כללי תמיד כדאי לשמור על מלאי אספקה קטן שיהיה בבית, בין אם אתם חוששים מוירוס הקורונה או לא. זה אף פעם לא מזיק שיהיה קצת אוכל אקסטרה בבית. למעשה, כדאי להציץ בפריזר ובארונות לפני שרצים לקניות, יש מצב שתגלו שיש לכם שם דברים רבים שיכולים להספיק במקרה של בידוד, כך שאתם לא צריכים לקנות כ"כ הרבה.

עוד באותו נושא

הפשרה נעימה: כללי זהב ומתכונים לקציצות שכדאי להקפיא

לכתבה המלאה
סוגים שונים של פסטה. ShutterStock
פסטה, תמיד טוב שיש/ShutterStock

מה כדאי לקנות מראש?

סביר להניח שרוב המאכלים בימי הבידוד יתבססו על פסטה או אורז כמרכיבים עיקריים, אבל כדאי לגוון לעצמכם עם מנות שונות בעזרת תבלינים, וירקות - שהם גם מקור טוב לפרוטאין. רטבים עם חיי מדף ארוכים הם גם דרך לתבל ולהפוך את העניינים לקצת יותר מעניינים.

באופן כללי המפתח כאן הוא מוצרים עם חיי מדף ארוכים - פסטה, אורז, שעועית וקטניות, פירות יבשים, וקופסאות שימורים של ירקות, בשר ודגים. אין טעם לאגור בשר טרי, או אפילו פירות או ירקות, אם רוצים להצטייד מראש - לא בטוח שהם יחזיקו מעמד עד שבאמת תצטרכו אותם.

מומלץ להצטייד בדברים שאפשר לזרוק לפריזר ולשלוף בעת הצורך. חלב עמיד יכול לעזור, וכן מצרכים לאפיית לחם. כמובן שביסקוויטים וקצת ממתקים זה תמיד נחמד.

קציצות עם כרישה ומנגולד. דרור עינב, דרור עינב
קציצות - כדאי להכין אקסטרה ולהקפיא/דרור עינב, דרור עינב

קנו רק מה שהייתם קונים בכל מקרה

אין טעם לקנות אבקת ביצים, או כל מיני מוצרים מופרכים אחרים לבידוד של שבועיים. תדבקו רק במוצרים שאתם משתמשים בהם בשוטף. כך, אם בסוף לא תצטרכו להכנס לבידוד בכלל, המאגרים שעשיתם לכם לא היו בזבוז כסף. תדאגו לעשות רוטציה במאגרים, לעשות שימוש בדברים בבישולי היום-יום ולהחליפם באחרים, כדי שלא יפוג תוקפם.

אין צורך להכנס לפאניקה, ולהתחיל להתפזר עם הקניות. כדאי לקנות מוצרים בסיסיים שאפשר לאחסן בארון, עם התאריכים הרחוקים ביותר לשימוש.

עדיף לקנות קודם כל את הדברים הכי חיוניים - ובהמשך לעבור לסתם דברים שנחמד שיהיו כמו יין, או שוקולד.

אם אתם מבשלים שווה להכין אקסטרה, לחלק למנות קטנות ולהקפיא בפריזר אם יש מקום. כדאי להכין דברים כמו בולונז, רטבי פסטה, קציצות ומרקים, זה ייצור מגוון, וזה אוכל שנשמר היטב בהקפאה.

אפונה. אפיק גבאי,
מומלץ להצטייד בקטניות/אפיק גבאי

ולסיכום - רשימת קניות מומלצת:

פסטה - עשירה בפחמימות, נשמרת היטב, וניתן לשלבה במגוון ארוחות.

אורז - ממש כמו פסטה, עשיר בפחמימות, משביע, נשמר לאורך זמן, ואפשר לעשות בו שימוש למתכונים שונים ומגוונים.

עדשים - מזינות, קלות לבישול ומקור טוב לחלבון, ובאופן כללי, קטניות, כמו אפונה, שעועית, חומוס.

דגני בוקר/שיבולת שועל - רצוי להימנע מכאלו עם סוכרים מעובדים.

קופסאות שימורים: בשר משומר, שימורי דגים, ירקות ופירות.

פירות יבשים - נשמרים לאורך זמן ויספקו לכם את הצורך בפירות.

מצרכים לאפיית לחם.

אגוזים - מספקים פרוטאין ושומן.

קפה ותה, חלב עמיד.

עשבי תיבול ותבלינים.

מתוקים - לא רק בשביל פינוק, טוב גם כדי לתת בוסט של אנרגיה.

בקבוקי מים מינרלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully