וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השף פלויד קרדוז נפטר מקורונה

25.3.2020 / 19:30

השף ההודי פורץ הדרך פלויד קרדוז, אשר שינה והשפיע רבות על סצנת המסעדנות של ניו יורק, נפטר כתוצאה ממחלת הקורונה. "הוא הכיר כל כך הרבה טעמים חדשים וטכניקות לאמריקה" ספד לו חברו השף דויוד צ'אנג

פלויד קרדוז. gettyimages, GettyImages
פלויד קרדוז, בן 59 במותו/GettyImages, gettyimages

השף המוערך פלויד קרדוז, אשר נולד במומבאי, ועמד מאחורי המסעדות המצליחות Tabla ו- Bombay Bread Bar, אשר זכו לשבחים רבים, נפטר היום, בגיל 59, מסיבוכים הקשורים בנגיף הקורונה.

קרדוז אשפז את עצמו בבית חולים בניו יורק, זמן קצר אחרי שחזר מהודו ב-8 במרץ, כך על פי חשבון האינסטגרם שלו. הוא כתב בפוסט שפרסם שהוא הרגיש שהוא קודח מחום ושאשפז את עצמו בבית חולים בעיר כאמצעי זהירות.

קרדוז נחשב כבעל כוח רב בקהילת המסעדות של ניו יורק - הוא הותיר את חותמו על סצנת המסעדות של העיר ב-1998 כשפתח את Tabla פורצת הדרך, מסעדת פיין דיינינג הודית, בשיתוף עם דני מאייר האיש מאחורי אימפריית שייק שאק, וקבוצת האירוח יוניון סקוור. זה היה בתקופה בה בסצנה של הקולינריה העילית היו מסעדות הודיות ספורות, והיא זכתה להיות להיט המבקרים, כשקיבלה שלושה כוכבים בניו יורק טיימס. למרות שהיה לה קהל אוהב ונאמן, המסעדה נסגרה ב-2010, אבל עד היום היא זכורה כאחת המסעדות הנהדרות שידעה ניו יורק, בעיקר בזכות הלחם המפורסם שלה.

קרדוז גם פתח יחד עם מאייר את מסעדת North End Grill, ובהמשך גם כמה מסעדות משלו, בהודו ובניו יורק, אשר זכו אף הן לאהדה. במומבאי הוא פתח את Bombay Canteen, ואת Goan restaurant O Pedro, ובניו יורק הייתה לו את מסעדת Paowalla בסוהו, חלל שהוא הפך בסופו של דבר למסעדה צבעונית ותוססת אשר נקראה Bombay Bread Bar, היא נסגרה בשנה שעברה.

פלויד קרדוז. gettyimages, GettyImages
Paowalla בסוהו/GettyImages, gettyimages

שפים, מסעדות ועיתונאי אוכל הספידו את קרדוז והיללו את טוב לבו ואת נדיבתו, והרבה אחרים כתבו על המאמץ שלו לגרום להבנה רחבה יותר של המטבח ההודי בארה"ב. Tabla שלו, השפיעה רבות על העיר ועל המטבח ההודי, ורבים ציינו כי הוא סלל את הדרך עבור הרבה אחרים מדרום אסיה בתעשיית המזון.

השף דיוויד צ'אנג צייץ את הידיעה בחשבון הטוויטר שלו וכתב "אני לא רוצה להאמין לזה". אח"כ הוסיף "אני מרגיש כל כך נורא עבור המשפחה שלו ושני בניו. כל הטבחים והמנהלים שעבדו תחתיו. בקלות אחד האנשים הכי אהובים בתעשייה. זה פשע כמה שהוא לא הוערך מספיק, הוא הכיר כל כך הרבה טעמים חדשים וטכניקות לאמריקה. Tabla לנצח".

המסעדן דני מאייר, מי שהיה שותפו במספר פרויקטים ספד לו "יש מעט מאוד אנשים שהשפיעו על התעשייה כמו פלויד, אם זה על קריירה של טבחים או על חיך של מבקרים. הוא היה הרבה מעבר לטבח מוכשר. הוא היה בעל חוש טעם מחונן, לב גדול, עקשן, חבר נאמן, בעל ואבא שאתם רק יכולים לדמיין. הלב שלי שבור. פתחנו וסגרנו יחד שתי מסעדות, ובתוך זה הוא לרגע לא איבד את האהבה שלו לאלה שהוא עבד איתם, היה מנטור עבורם והיו חשובים לו. הייתה לו תרומה מונומנטלית לתעשייה שלנו ולארגון שלי, והמוות שלו משאיר אותנו עם חלל גדול".

עוד בוואלה!

לא רק אצלנו: ניו יורק ופריז סוגרות את כל המסעדות

לכתבה המלאה

הפוסט האחרון של קרדוז לאחר שאשפז את עצמו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully