וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינות שיגיעו אליכם הבייתה לקראת החג (ויש גם עודף ממאה)

1.4.2020 / 12:15

מהם היינות המקומיים הכי טובים שלא יעלו יותר ממאה שקל ותוכלו להזמין הביתה לקראת החג, מהיקבים עצמם או מרשתות השיווק? אבי אפרתי בסקירת יין חגיגית, מותאמת לימי הקורונה

ויתקין, מסע ישראלי ורוד. יח"צ,
מסע ישראלי ורוד של ויתקין/יח"צ

גם בימי הסגר מלא או כמעט מלא, אנשים שותים יין. לאור העובדה שנמצאים הרבה יותר בבית, ייתכן אפילו שאוהבי יין שותים יותר עכשיו. בכל השנים האחרונות לובש מדור היין חג לקראת פסח ומנצל את ההזדמנות לפרגן ליקבי ישראל, בהמלצה על יינות מקומיים מכל טווחי המחיר - מזולים ביותר ועד יקרים מאד. ברוח הימים הללו, רשימת מומלצי היין שלנו לפסח 2020 קצת אחרת. היא הורכבה, קודם כל, בהתבסס על כך שאנשים נוטים, לפחות לזמן מה בימים אלו, להוציא פחות כסף. רוב היינות ברשימה מחזירים עודף נאה ממאה שקלים. כמה מהם אף מעניקים עודף מחמישים. ומאחר וכיתות רגליים איננו חלק מן המשחק לקראת פסח 2020, הדגש ברשימה הוא על יינות שניתן להשיג בקלות ברשתות השיווק ו/או כאלו שאפשר להזמין הביתה, במשלוח מהיקב. כל הפרטים לגבי המשלוחים מצורפים אף הם.
לא מעט יינות מעניינים, טובים ומהנים יש ברשימה הנוכחית, מיקבים גדולים ומתועשים כיקבי בוטיק, בעשייה סגנונית שונה. המכנה המשותף לכולם הוא מקדם תמורה לכסף גבוה. גם אם ארוחות החג תהיינה קטנות יותר השנה, במסגרת המשפחה הגרעינית, יין כולם ישתו. הרשימה הזו תעזור לכם להתארגן עם הבחירות הנכונות. חג שמח!

הר חרמון אדום רמת הגולן. חגית גורן,
צילום: חגית גורן/חגית גורן

מהמומלצים ביינות המרכולים - רמת הגולן, חרמון אדום 2019 - 35 שקלים

'חרמון, אדום' (בעבר הר חרמון אדום) של יקב רמת הגולו הוא ממותגי היין הותיקים, היציבים והאמינים בישראל. יין מבוסס זני בורדו הקלאסיים (קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק, מלבק ופטי ורדו), אלגנטי, מסוגנן, קל ומרענן. יין שכולם יאהבו והתמורה שהוא מספק ל-35 שקלים מצוינת. מהמומלצים ביינות המרכולים.

עוד בוואלה! אוכל

לילה בעיר

לכתבה המלאה
כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון 2019. אייל קרן,
צילום: אייל קרן/אייל קרן

פצצת תמורה לכסף - כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון 2019 - 40 שקלים

סדרת פרייבט קולקשן נתפסה בעבר כנחותה, מוקצה מחמת מיאוס. בשנים האחרונות מייצרים בכרמל תחת הלוגו הזה את היינות הבסיס השולחניים הטובים בישראל. רמת המורכבות, העומק והאופי שמספק היין הזה נדירה ביותר בהתחשב במחירו. יין מנצח ללגימת יומיום ו/או בליל הסדר הצנוע של פסח 2020, שמגיע בשני פורמטים נוספים: חצי בקבוק (375 מ"ל, 20 שקלים) ומאגנום (1500 מ"ל, 80 שקלים). לאלו מביניכם היושבים בבית ולוגמים לרוב, כמה מאגנומים, בהזמנה מרשת השיווק הקרובה לבית, יסדרו אתכם.

תבור, אדמה, רוזה ברברה 2019. איה בן עזרי,
צילום: איה בן עזרי/איה בן עזרי

ורוד אביבי וכייפי - תבור, אדמה, רוזה ברברה 2019 - 55 שקלים

ענבי ברברה מכרם רמת סירין הם הבסיס לרוזה הנוכחי שהינו קל, פירותי, לא יומרני, שמח מאד ואיכשהו מצליח להישמר מלהיגרר למתיקות יתר. יין כייפי, אביבי, שייטיב ללוות ארוחות צהריים וארוחות ערב קלות, או סתם לשמש ללגימת אחה"צ נעימה בימי הסגר. להשיג בחנויות היין או באתר היקב.

טפרברג, דבוטאז', אינספייר 2018. יח"צ,
צילום: יח"צ/יח"צ

די הרבה יין בדי מעט כסף - טפרברג, דבוטאז', אינספייר 2018 - 60 שקלים

65% מלבק ו-35% מרסלן חברו ביין הזה ליצירת בלנד באוריינטציית ים תיכון: חם, מתובל, אדמתי ולא עמוס מידי. יש ביין הזה מינוני אופי מפתיעים יחסית לתמחורו המתון והוא ייטיב להחזיק כמעט כל ארוחת בשרים, כולל כזו המבוססת על טלה וכבש. כמו קודמיו, גם הוא נמצא בכל רשתות השיווק.

ויתקין, מסע ישראלי ורוד. יח"צ,
צילום: יח"צ/יח"צ

רוזה איכותי, ושמח שיגיע עד הבית - ויתקין, מסע ישראלי ורוד 2018 - 69 שקלים

'מסע ישראלי' היא סדרת הבסיס של יקב ויתקין ושלושת היינות המיוצרים בה (לבן, ורוד ואדום) שומרים תמיד על מקדם איכות ורף תמורה לכסף נאים ביותר. 'מסע ישראלי, ורוד' הנוכחי הוא רוזה יבש מבוסס גרנאש נואר ומעט קריניאן. יש בו פרי נעים ומדויק, לא עמוס, פרחוניות כייפית ויובש מצוין. זו ללא ספק מאופציות הרוזה היותר טובות שאפשר להשיג בישראל ויין אביבי מאין כמותו. 'ויתקין, מסע ישראלי ורוד 2018' זמין בחנויות יין, ברשת טיב טעם, בסטופ מרקט ובקשת טעמים. ויתקין עושים משלוחים (חינם בקניה מעל 500 שקלים), מאפשרים איסוף פרטי בשלוש נקודות (תל אביב, חיפה וביקב עצמו). פרטים באתר היקב.

רקנאטי מד בלנד לבן. עומרי מירון,
צילום: עומרי מירון/עומרי מירון

בלנד לבן קל, מדויק, שמח ואיכותי - רקנאטי, מד בלנד 2019 -72 שקלים

'מד' בלנד' של רקנאטי הוא מהיינות היותר חינניים בעולם היין שלנו. הוא מבוסס על רוסאן ושרדונה. יש בו פרי טוב ויובש טוב כשחמיצות נהדרת מספקת איזון וחידוד. זה יין קליל ושמח, עם אחוזי אלכוהול נמוכים ויכולת מצוינת ללוות ארוחות דגים, פירות ים, עוף, פסטות ופיצות. להשיג בחנויות יין ובאתר רשת 'דרך היין', המשווקת את יינות רקנאטי (משלוח חינם בהזמנה מעל 300 שקל).

צובה, סמיון – סוביניון 2018. יח"צ,
צובה, סמיון – סוביניון 2018/יח"צ

צובה, סמיון - סוביניון 2018 - 75 שקלים

בלנד לבן יבש המתחלק שווה בשווה בין שני הזנים המרכיבים אותו. 8 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי מוסיפים מורכבות ועומק בלי להכביר. יובש טוב, נימה מינראלית ואיכויות נאות בהחלט, במונחי לבנים יבשים מקומיים. משלוח: 35 שקלים (חינם בקניה מעל 500 שקלים) או איסוף עצמי מסניף יפו של רשת 'וויין אנד מור'.

מאיה, מארה ווייט 2019. רן הילל,
צילום: רן הילל/רן הילל

לבן יבש שייטיב ללוות דגים ועוף - מאיה, מארה ווייט 2019 - 79 שקלים

'מאיה' הוא הליין הים תיכוני של יקב טוליפ. 'מארה ווייט' הוא הבלנד הלבן של היקב, המבוסס על מרסן ופרנץ' קולומברד. זהו אחד היינות הלבנים יבשים הממוקדים והמגובשים בקבוצת המחיר, שניכרים בו יובש מצוין, נימה מניראלית ומחויבות ברורה ומבורכת לזני הענבים (להבדיל מלסגנונו האישי של היינן). יין גסטרונומי שייטיב ללוות דגים, פירות ים ועוף, עם אחלה תמורה לכסף. עלות משלוח: 35 שקלים, בהזמנת שישה בקבוקים ומעלה המשלוח חינם. 15% אחוזי הנחה למזמינים מהאתר באמצעות הקוד: קורונה2020.

טוליפ, קברנה סוביניון 2018. רן הילל,
צילום: רן הילל/רן הילל

גבר גבר - טוליפ, קברנה סוביניון 2018 - 79 שקלים

אוהבים קברנה סוביניון חזק, מוחצן, עשיר ואלגנטי - גבר גבר שכזה? הנה היין בשבילכם. טוליפ הוא יקב שמקדש את עקרונות עולם היין החדש מרגע הקמתו. ככזה, הוא מייצר יינות שופעים, הדוניסטיים, שעשויים ללא רבב טכני ומספקים יופי של תמורה. היין הנוכחי, עם 90% קברנה סוביניון בצירוף מעט קריניאן ו-ויונייה לאיזון ועיגול פינות, מיטיב לספק את הסחורה. יין שיחזיק די בקלות כמעט כל ארוחת בשרים, עם מקדם תמורה לכסף נאה ביותר. למשלוחים (ע"פ התנאים שפורטו ממעל ביין 'מאיה, מארה ווייט 2019).

יזרעאל, פט נאט דבוקי 2019. יח"צ,
צילום: יח"צ/יח"צ

הכוס הפאנקית של ארוחת החג - יזרעאל, פט נאט דבוקי 2019 - 80 שקלים

פט נאט הוא הקיצור של המושג הצרפתי Petillant natural. יינות פט נאט הם מבעבעים המבוססים על תסיסת הנוזל הראשונה והטבעית של היין, להבדיל מהתסיסה הנוספת המאפיינת יינות שמפניה ומבעבעים נוספים, אשר מעדנת ומרככת את התוצר. בפט נאט הנוכחי, מבוסס זן הדבוקי עתיק היומין, כמו ביינות מסוגו מידה של חספוס, אפילו לכלוך. אוהבי יינות אלנגטיים וקטיפתיים יסתייגו ממנו אבל מי שמחבב יינות טבעיים פשוט ימות עליו. הוא מגניב לגמרי וילווה כמעט כל אוכל שאיננו בשר טלה/כבש או סטייק על עצם. מושלם לגמרי ל'על האש' או למינוט סטייק. משלוח חינם מאתר היקב או בוואטסאפ: 054-3211345

כישור, אדום 2017. אייל קרן,
צילום: אייל קרן/אייל קרן

מיינות הסטייקים היותר טובים ופחות יקרים שיש - כישור, אדום 2017 - 85 שקלים

כישור הוא ללא ספק היקב הכי מרגש בתעשייה. מיזם מלבב המתקיים בכפר כישורית בגליל, בו מתגוררים מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, שעובדים ביקב, אותו מובילים מקצועית היינן ריצ'רד דייויס והיועץ המקצועי איתי להט. 'כישור, אדום 2017' מבוסס על קברנה פרנק, פטי ורדו ומרלו. אלו בעצם זני בורדו, לא כולל קברנה סוביניון הדומיננטי ומלבק. התוצאה מגניבה ביותר. פרי נהדר, חמיצות מצוינת, גוף בינוני בלבד ומקדם גסטרונימי לא פשוט מנהדר. לטעמי, מדובר באחד מיינות הסטייקים היותר מוצלחים שמייצרים כאן. התמורה לכסף יוצאת דופן. למשלוחים (40 שקלים למשלוח, חינם בהזמנת 12 בקבוקים ומעלה): 04-9085198

דלתון, אסופה, Levantina 2018. אורי גרון,
צילום: אורי גרון/אורי גרון

אמצע הדרך בין עולם ישן וחדש - דלתון, אסופה, Levantina 2018 - 100 שקלים

פטיט סירה, גרנאש וקריניאן, כולם זני ים תיכון, חוברים ביין הזה לבלנד שאיננו ים תיכוני באופיו בהכרח. בפרויקט הדגל של השנה ביקב דלתון - סדרת 'אסופה' מחבר היינן גיא אשל השפעות ים תיכוניות לכאלו שמקורן בקליפורניה, מבירות עולם היין החדש. זה אומר ש'דלתון, לבנטינה 2018' הוא יין מתובל מאד ו'חם' מצד אחד, ומנגד גם עשיר, שופע ומוחצן, להבדיל מהרזון המסוים המאפיין יינות דרום אירופאים מבוססי פטיט סירה, גרנאש וקריניאן. התוצאה היא מיקס לא סטנדרטי בעליל שהוא מפגש עולמות - ישן וחדש, מאופק ומוחצן. זה יין שעשוי ללא רבב טכני וילווה היטב כל ארוחת בשרים. להשיג בחנויות יין נבחרות או בהזמנות ממרכז המבקרים בטלפון 054-6360940.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully