וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלכות הקורונה: מסעדת זכאים נסגרת לצמיתות

23.4.2020 / 15:00

גל סגירת המסעדות אמנם צפוי, אבל זה לא הופך את זה לכואב פחות: מסעדת זכאים סוגרת דלתות אחרי שבע שנות פעילות, בחסות משבר הקורונה. "בהתחלה עוד האמנו שיהיה בסדר", נכתב בפוסט הפרידה

הראל זכאים ממסעדת זכאים הטבעונית. נמרוד סונדרס
מסעדת זכאים/נמרוד סונדרס

היה זה רק עניין של זמן עד שההשבתה שכפתה הקורונה על עסקי המסעדנות תגבה קורבנות בתחום. מסעדת ניטן תאי הודיעה על סגירת המסעדה ממש רגע לפני שהכל התפוצץ, שותפו של דין שושני, שנספה באסון המעלית, סיפר אתמול כי מסעדת מנצ'וק שלהם לא תיפתח שוב לאחר המשבר, ומסעדות רבות נוספות מתריעות, כי בקרוב לא ישאר להן עוד אוויר, וכסף כמובן, בשביל לשרוד.

והנה עוד מסעדה, שלא הצליחה לעמוד יותר על הרגליים. מסעדת הזכאים, אחת המסעדות הטבעוניות האהובות בת"א, כזאת שאפילו הצ'יפס שלה הפך לאחד האייקונים בעיר, מודיעה היום על סגירה. זכאים פעלה בסמטת בית השואבה 20, פינת אלנבי, החל משנת 2013, הוקמה ע"י הראל זכאים, ובשנת 2017, החליפה בעלים, אז נכנסו לעסק קרן אור ואורן.

בפוסט שהעלו היום בפייסבוק כתבו "זהו! הגיע הרגע שבו אני לא יכולה להתחמק יותר מכתיבת הפוסט הזה. היי לכולכם! לצערי, זהו לא עוד פוסט שבו אנו מפרסמים לכם איזה מבצע, או מנה חדשה נושאת בשורה. המנה, פג תוקפה והבשורה קשה. לפני שלוש שנים בדיוק נישאתי פעמיים; פעם אחת לבעלי אורן, שכולכם וודאי מכירים, והשנייה למסעדת "זכאים". זו היתה תקופה נהדרת של התחלות חדשות. אז היום, בחסות משבר הקורונה אני נאלצת להיפרד מזכאים ולעמוד שוב בפיתחה של התחלה חדשה. אני בטוחה שכמונו, עוד רבים מכם הקוראים שורות אלה נימצאים באותו מקום בדיוק. בתחילת המשבר עוד האמנו שיהיה בסדר ושנישרוד אותו. עברנו למתכונת מישלוחים ואיסוף עצמי, אח"כ מישלוחים בלבד, תוך הוצאה לחל'ת של כל העובדים ונישארנו אורן ואני במסעדה, מתפעלים את כל המערך הזה, אך מהר מאוד התחוורה לנו ההבנה הכואבת, שבזמן שאנחנו נילחמים כל כך קשה, המסעדה כבר חוברה ל"אקמו" שממנו כבר לא תצא בחיים. טוב, בעצם, זהו פוסט פרידה, שבו אנו רוצים לאחל הצלחה לכם ולנו בדרכינו החדשה, אבל בעיקר לומר לכם תודה. תודה לכל אחד ואחת מכם על שהצבעתם ברגליים ופקדתם אותנו בהמוניכם, תודה שחגגתם איתנו, או חלקתם רגעים אינטימיים, או אפילו "סתם" באתם לאכול אצלינו. נהנינו לארח אתכם. ממש נהנינו! עם רבים מכם נוצרו יחסים קרובים ואפילו חבריים. תודה על האהבה. תודה שהאמנתם בנו. היה לנו כיף! למדנו מללללא! נתגעגע, קרן אור ואורן, מסעדת זכאים".

פוסט הפרידה:

כפי שמתארת קרן אור בפוסט, בזכאים דווקא לא סגרו את דלתות המסעדה לחלוטין, אלא ניסו להישען בתחילה על טייק אווי, כשעוד היה מותר, בהמשך על משלוחים בלבד, ואף שלחו לחל"ת את כל עובדי המסעדה, במטרה לנסות לשרוד. אך בימים האחרונים נפל להם האסימון, כי מדובר בפרפורי גסיסה של העסק, והם העדיפו בשלב זה להיפרד ממנו, ומקהל הלקוחות הנאמן לשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully