וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק כאן: מושיק רוט סוגר את המסעדה שלו באמסטרדם

6.5.2020 / 13:26

מסתבר שגם שני כוכבי מישלן, שמונה שנים ברציפות, לא עמידים בפני הקורונה. אחרי יותר מחודש וחצי שהמסעדה שלו באמסטרדם עמדה סגורה, השף מושיק רוט מודיע היום בצער גדול, כי היא לא תיפתח שוב

מושיק רוט. ראובן קסטרו
מושיק רוט/ראובן קסטרו

לא מעט מילים נכתבו כאן בחודשיים האחרונים, וכנראה שעוד ייכתבו, על התקופה הקשה שחווה ענף המסעדנות בעקבות הקורונה. עיקר ההתמקדות שלנו היא אמנם כאן אצלנו בישראל, אבל הקשיים כמובן מורגשים בענף בכל העולם. וכשזה נוגע לאחד משלנו, זה כואב לנו קצת יותר, גם אם זה מעבר לים.

מושיק רוט הודיע היום, בפוסט בחשבון האינסטגרם שלו, שהוא נאלץ לסגור את המסעדה שלו Moshik& באמסטרדם. המסעדה המפורסמת, שזיכתה אותו בשני כוכבי מישלן, פעם אחר פעם, הגאווה הגדולה שלו. את הפוסט העצוב שלו הוא פתח בציטוט של הסופרת הלן קלר בו נכתב "להרבה אנשים יש רעיונות שגויים על מהו אושר אמיתי. הוא לא מושג על ידי סיפוק עצמי, אלא על ידי נאמנות למטרה ראויה".

אח"כ המשיך בנימה אישית יותר וכתב "היום המסעדה סוגרת באופן סופי את הווילון, וסביר להניח שזה אחד הימים העצובים בחיי, כיוון שהאושר שלי בחיים הוא להיות מסוגל להתאמן כל יום ויום על המטרה שלי בחיים... לבשל... בגסטרונומיה יש משהו ייחודי, היא מחברת בין תרבויות של אנשים ורעיונות, ודרך הייחודיות הזאת, התחברתי עם הצוות שלי (שאני מעריץ), עם האורחים שלי מכל העולם, ועם עצמי. הגסטרונומיה נותנת לנו כוח לבטא את עצמנו, ותאמינו לי שלצד הזכות הגדולה, יש מחויבות גדולה אפילו יותר. אני מאוהב במוסד הזה".

עוד הוא המשיך וכתב "תודה לכל הצוות שלי, שהולכים כל יום אחר החזון שלי, אתם באמת הטובים ביותר. תודה לכל הספקים שלי, שמחפשים תמיד את הטוב ביותר עבורי. תודה למדריך מישלן שסמכו עליי מהרגע הראשון, ושמרו על כך שהנר תמיד ידלוק. תודה לאורחים שלי שנתתם לי לחלוק את החלומות שלי אתכם... אני עוד אחזור, מושיק".

Moshik&, שהתחילה את דרכה בשם Samhoud &Places, ובהמשך שינתה את שמה, זכתה בינואר האחרון בפעם השמינית בשני כוכבי מישלן, הישג מכובד ומרשים, שבלט תמיד בעיקר אל מול העובדה שאף מסעדה בישראל עד היום לא זכתה בכוכב מישלן. היא נפתחה באוגוסט 2012 בהשקעה של קרוב לשני מיליון אירו, ושברה שיא כשאחרי שלושה חודשי פעילות בלבד כבר זכתה בכוכבים. בתכנית משחקי השף, שם משמש רוט בשנים האחרונות כשופט, הוא הרבה לדבר, בעיקר בעונה הראשונה, על תחושת ההחמצה שיש לו, מכך שלא הצליח להביא את ההצלחה שלו לידי ביטוי גם כאן בארץ.

ב-15 במרץ, ממש כמו כאן, הודיעה המסעדה של רוט על סגירת דלתות בשל סגר הקורונה. בהודעה שפרסם אז רוט באינסגרם שלו, כתב שהמסעדה תהיה סגורה עד ה-6 באפריל. אלא שזה לקח יותר זמן מהצפוי, ונכון לעכשיו, גם המסעדות באמסטרדם עדיין סגורות. אז כתב רוט כי הם מרגישים אחריות רבה לצוות ולאורחים, ושהם מקווים שעל ידי אימוץ הגישה הקיצונית של סגירה מיידית יצליחו להביס את הוירוס. הוא המשיך והתנצל בפני האורחים שנאלצו לבטל את ההזמנות שלהם וחתם בכך שאנחנו אחראים לעתיד שלנו.

עוד בוואלה!

לשלם עכשיו, לאכול אח"כ: המסעדות שפונות למימון המונים

לכתבה המלאה

אין ספק שמשבר הקורונה, עוד רחוק מלהסתיים מבחינת ענף המסעדנות, אם בשנים האחרונות היינו עדים לתהליך של דעיכת מסעדות היוקרה המעונבות וצמיחתו של אוכל הרחוב, ייתכן שהמשבר הנוכחי, והשלכותיו הכלכליות אף יאיצו את התהליך. ימים יגידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully