וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשלם עכשיו, לאכול אח"כ: המסעדות שפונות למימון המונים

25.4.2020 / 8:20

כמעט חודש וחצי מאז שהמסעדות בישראל נאלצו לסגור דלתות בשל משבר הקורונה, ועוד ועוד מסעדות מבקשות את תמיכתו הכלכלית של הקהל, ע"י קנייה של ארוחות עתידיות. אז למה לכם לעשות את זה? כי יש דילים שווים, כדי לתמוך בעסקים מקומיים, וכדי שיהיה לכם למה לחכות ביום שאחרי

יובל בן נריה ומושיקו גמליאלי. יפית שמחה,
מושיקו גמליאלי ויובל בן נריה, מבקשים את תמיכת הקהל/יפית שמחה

ב-14 במרץ, פרסם השף רנה רדזפי בחשבון האינסטגרם שלו סרטון, בו הוא משתף בקשיים שגם הוא ונומה שלו, המסעדה המפורסמת והטובה בעולם, עומדים בפניהם, בעקבות וירוס הקורונה. רדזפי כמו רזדפי, אמר שהוא מתכוון להמשיך לשלם לצוות שלו, שיש לו משפחות להאכיל ולפרנס, ולדאוג להם לביטוח הבריאותי. הוא אף הבטיח כי ימשיכו לבשל לצוות המסעדה ארוחות לקחת הביתה - בוקר, צהריים וערב, ולסייע כלכלית לאלו שצריכים. בסוף הסרטון המרגש, הוא פונה לקהל ומבקש מהם לקנות שוברים וארוחות עתידיות במסעדה, על מנת לתמוך בה כלכלית. ללקוחות משאר העולם, הוא מציע לעשות זאת גם כן ולתמוך במסעדות המקומיות, שהם אוהבים.

עם או בלי קשר לרדזפי, בחודש ועשרה ימים שעברו מאז, גם כאן בארץ, לא מעט מסעדות בחרו לפנות לקהל הלקוחות שלהם, ולהיעזר בתמיכה שלהם, בתמורה לתשורה עתידית, על מנת להזרים כסף לעסקים שעומדים כעת ריקים, לתמוך בעובדים שנותרו ללא פרנסה, ולשלם לספקים. בשונה מנומה, אשר נמצאת בדנמרק ומקבלת סיוע רב מהממשלה, יש לציין שכאן, לפחות נכון לכרגע, המסעדות, כמו עסקים רבים אחרים, אינן מקבלות גב כלכלי מהממשלה, והעתיד, לוט בערפל.

הראשון לאמץ את הגישה הזאת כאן בארץ היה השף מושיקו גמליאלי. ב-20 במרץ, הוא ומסעדת מונא הירושלמית שלו, העלו קמפיין למימון המונים בהד-סטארט, הקמפיין שיגיע לסיומו בעוד 5 ימים, הצליח לגייס 229,000 שקלים, סכום הגבוה ב-15% מהסכום המקורי שקיוו לגייס. התמורות שהוצעו בתמורה היו מגוונות, ונעו בין מנה ראשונה וכוס יין, דרך צנצנות מהמזווה של מונא, שוברי מתנה, ארוחת טעימות, הדרכת יין, יום התלמדות במטבח וארוחה זוגית, ואפילו מנוי שנתי, וארוחה משפחתית של מונא בבית הלקוחות.

הקמפיין כאמור הצליח מעל המשוער, אבל הוא היה גם הראשון (וכאמור, יש לכם עוד כמה ימים אם בא לכם להצטרף). בינתיים הצטרפו עוד כמה מסעדות לסיפור, הנה כמה פרויקטים ששווה להכיר, ואולי, אם יש לכם אפשרות, לתמוך, לפחות תדעו שתכנית אחת יש לכם - ליום שכל זה ייגמר.

כיסוני דמפלינגס בטאיזו. איליה מלניקוב,
דאמפלינג בטאיזו/איליה מלניקוב

קרן טאיזו: ארוחה עתידית במסעדה החדשה של יובל בן נריה

בשונה משפים שעובדים דרך גיוס תמיכת המונים בהדסטראט על מנת לתחזק את העלויות השוטפות של המסעדות. השף יובל בן נריה, העומד מאחורי מסעדת טאיזו, ועתיד לפתוח בחודשים הקרובים את מסעדתו החדשה a, בחר לייסד מה שהוא מגדיר כקרן תמיכה למען עובדי וספקי קבוצת טאיזו. מדובר בפרויקט חברתי, אשר מטרתו לתמוך כלכלית בעובדי המסעדה בימים קשים אלו, ובימים הלא פשוטים שעוד צפויים לבוא. "למרות המצב הקשה והמדאיג, החלטנו לקחת את המצב בידיים ולא להפקיר את עשרות העובדים שלנו בידי הממשלה חסרת האחריות והקמנו את קרן taizu corona fund, באמצעותה נעשה את מיטב לגייס מימון ולהעביר אליהם בבוא העת מההכנסות שיצטברו בה" הסביר בן נריה.

בשונה מקמפיין הדסטארט קלאסי, באתר שהוקם עבור הקרן, לא ניתן לראות כמה כסף גויס עד כה, אך העיקרון דומה. בין היתר מציעים בן נריה והקבוצה ארוחת ערב זוגית בימי ההרצה הסגורה של מסעדת a החדשה שלו, לכשתיפתח, שוברי מתנה למסעדת טאיזו, סדנת יין וארוחת ערב בטאיזו, סדנת שף עם בן נריה, ארוחת זוגית אקסלוסיבית כולל אירוח פרטי של השף ועוד.

כל הפרטים באתר הקרן

עוד בוואלה! אוכל

"בישראל נלחמים"

לכתבה המלאה
כרובים בעשן פחמים. דניאל לילה,
ג'ורג' וג'ון/דניאל לילה

ג'ורג' וג'ון: לילה במלון וארוחה זוגית

זאת הייתה השנה של תומר טל, מסעדת ג'ורג' וג'ון שלו, זכתה לשבחי המבקרים ולאהדת הקהל, למרות המיקום שלה, בבית מלון נוצץ, במושבה האמריקנית, מרוחקת מעט ממרכז ת"א, הקהל הצביע ברגליים ופקד את המסעדה בהמוניו. חודש לפני שהכל התפוצץ עוד הספיק טל להשיק עסקיות צהריים חדשות. אבל ברגע אחד הכל נקטע. כעת מציע טל, בשיתוף עם מלון דריסקו בו הוא שוכן, לקהל הלקוחות שהספיקה המסעדה לצבור, לתמוך במסעדה, דרך עמוד הדסטארט, של מימון המונים.

בתמורה לתמיכה הזאת מציעים טל והמלון, דילים במחירים משתלמים (ומוזלים בהרבה מהרגיל), למשל לילה במלון וארוחת ערב זוגית במחיר של 1200 שקלים (במקום 2000 שקלים), או שובר לארוחת ערב זוגית, דילים של ארוחה ולינה במלון, הכוללים טיפולים שונים בספא, וגם ארוחות ערב פרטיות ועוד.

לפרויקט ההדסטארט של מסעדת ג'ורג' וג'ון

מנזר. אלון מסיקה,
המנזר, מוסד תל אביבי/אלון מסיקה

מנזר: המוסד התל אביב שקיים כבר 27 שנה

גם הגסטרו-בר האיקוני "המנזר" שהפך לאחד הסמלים המזוהים ביותר עם סצנת הבילוי התל אביבית, יצא בימים האחרונים בקריאה להמונים לתמוך בהשארתו בחיים. בתיאור הפרויקט נכתב "מתגייסים להציל את המנזר, המוסד התל אביבי שלא סגר דלתותיו מזה 27 שנה, שרד פיגועים, מלחמות, משברים - נמצא בסכנת סגירה לראשונה בתולדותיו".

ליאור הר גיל, בעלי המנזר כותב שם "כדי שנוכל להרים את התריס ביום שיתאפשר לנו, לחזור למזוג בירה טרייה ואלכוהול במחיר שכונתי, להגיש לכם אוכל טוב ולהסתגל למציאות החדשה שעדיין לא ידוע איך תיראה, המנזר צריך אתכם, קהילת המקום, המשפחה הגדולה שתמיד מצאה כאן בית".

התשורות בניגוד לפרויקטים שהוזכרו כאן קודם צנועות יותר, כך גם הסכומים המבוקשים, אך אין ספק שמדובר בתמיכה חשובה, באחד מסמלי התל אביביות האחרונים שנותרו כאן.

לפרויקט ההדסטארט של המנזר

מפגש אושר. אלון מסיקה,
מפגש אושר/אלון מסיקה

עוד פרויקטים שכדאי להכיר

מסעדת לה רפובליקה - מוסד איטלקי בן 15 שנה בתל אביב, של מוטי סופר ורוני בלפר, מציע גם הוא לקהל הלקוחות הנאמן של המקום, להירתם לפרויקט ולתמוך במסעדה. המסעדה אמנם גייסה את הסכום המבוקש - 125,000 שקלים, אך הפרויקט נמשך, יש עוד תשורות, ואתם לגמרי מוזמנים לתרום את חלקכם.

לפרויקט של לה רפובליקה

מפגש אושר - דוכן הפלאפל של בנצי ארבל, שהוא הרבה יותר מפלאפל, עם מנות שהפכו אייקוניות כמו סביח כרובית, קיים כבר מאז 2013, ומבקש כעת את תמיכת הקהל, בשביל להמשיך לעשות את הלקוחות שלו מאושרים.

לפרויקט של מפגש אושר

ברבאטוב - מטבח הרחוב של השף אוהד אמזלג בהוד השרון מבקש את תמיכת ההמונים על מנת שיוכל להמשיך להתקיים.

לפרויקט של ברבאטוב

הפרויקט של בית הקפה תמול שלשום הירושלמי

הפרויקט של מסעדת אדום הירושלמית

לפרויקט של מסעדת המקדש הכפר סבאית של לירן בלו

הפרויקט של מסעדת התרנגול הכחול של השף שאול בן אדרת

הפרויקט של קפה לואיז ברמת החייל

הפרויקט של בר הגסט רום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully