וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופים עם הילדים? זה הדבר שכולם עושים ומסתבר שהוא מאוד מסוכן

15.5.2020 / 0:01

השעות הרבות עם הילדים נגמרות לא פעם באפייה במטבח, וכולנו נותנים להם קצת להשתולל, אלא שרופאה מזהירה: אל תתנו להם ללקק את הכף או הקערה, ולא - אתם לא יודעים את הסיבה למה זה אסור

ShutterStock

בסרטון - ילדים מהעולם טועמים ארוחת ערב ישראלית

אפייה היא דרך נהדרת להנות עם הילדים שלכם בימי הקורונה, אבל רופאה אחת מזהירה הורים שלא לתת לילדים ללקק את הכף שאיתה מכינים את המאפים. וזה לא רק בגלל הביצה החיה שמרכיבה חלק מהעוגה, אומרת דוקטור פריאה אלכסנדר.

הרופאה, שידועה באינסטגרם בתור The Wholesome Doctor, מזהירה הורים שלא לתת לילדים לטעום בצק שלא נאפה, בגלל הסיכון מחיידקי אי קולי. בפרסום בחשבון האינסטגרם שלה כתבה הרופאה ממלבורן: "אני יודעת, כמה מכם יגידו 'למה לעזאזל את רוצה להרוג את אחד המנהגים הכי ישנים שיש? שתדעו, אני אוהבת עוגות, ואני אוהבת ילדים, אבל ללקק קערות של עוגה זה משהו שפשוט לא עושים אצלנו בבית כי זה מסוכן".

זה ההסבר שלה

View this post on Instagram

I know I know ? - some of you are going to wonder why on earth I would try and murder this age old tradition - please know I love cake and I love kids but licking cake bowls isn't allowed in our house because it can be risky stuff (just read on; I promise, I'm not trying to be a spoil sport ?): • Often people think the risk comes from potentially consuming raw egg - and yes, this can be an issue. Raw egg consumption can be linked to salmonella which can cause signifiant abdominal pain and diarrhoea ? • The deal breaker many people don't realise is that raw flour can also harbour bacteria like E.Coli. You have to remember that flour is made from grain grown in fields - animals can urinate or defecate on these plants causing it to become contaminated with E.Coli despite processing (heat and cooking the flour kills E.Coli) ? • There have been E.Coli outbreaks linked to flour before - hence the recommendation is to cook flour before you eat it ? • Just an FYI post because sometimes these little tidbits may just be an "aha" moment • Feel free to share and hurl "you hate cake, Preeya" abuse (but I don't - and if you have a piece of the stuff going around please send this way) but ideally, don't lick the cake bowl ? The last thing you want with your iso-creation is diarrhoea ?? #thewholesomedoctor #tidbits #doctorsofinstagram #doctor #medicine #health #kidshealth

A post shared by The Wholesome Doctor (@thewholesomedoctor) on

ילדים מלקקים בזמן אפייה. ShutterStock
זה אסור!/ShutterStock

דוקטור אלכסנדר מסבירה: "אנשים לרוב חוששים מהסיכון בצריכת ביצה חיה, וכן, זו יכולה להיות בעיה. צריכת ביצה חיה יכולה להוביל להרעלת סלמונלה ולכאבי בטן ושלשולים. אבל הדבר המשמעותי שאנשים לא מבינים לגביו זה הסכנה מחיידק מסוכן יותר כמו אי קולי. אתם צריכים לזכור שקמח נוצר מגרגרי חיטה בשדות, חיות יכולות לעשות את צרכיהן על אותם צמחים, ולגרום לחיידקי אי קולי, למרות התהליך שהוא עובר. רק חימום ובישול הקמח הורג את ה-אי קולי".

ד"ר אלכסנדר והמשפחה שלה

הרופאה מסכמת: "היו התפרצויות של אי קולי בעבר שנקשרו לקמח, ולכן ההמלצה היא לאפות את הבצקלפני שאוכלים אותו. רק למידע, כי לפעמים אנחנו פשוט מוותרים על זה. הרגישו חופשי להגיד שאני שונאת עוגות ודברים כאלה, אבל בבקשה אל תתנו להם ללקק את קערת העוגה. הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות זה להזיק להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully