וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינות המומלצים לשבועות 2020

26.5.2020 / 10:45

לאחר טעימת יינות רוזה ולבנים מקומיים רבים, מיקבים וטווחי מחירים שונים, מגיש אבי אפרתי את רשימת מומלציו לליווי ארוחות החג החלביות. חג שמח!

תבור, הר, מוסקטו. איה בן עזרי,
צילום: איה בן עזרי/איה בן עזרי

מבעבע, מתקתק וחמוד - תבור, הר, מוסקטו 2019 - 35 שקלים

קל, מתון אלכוהול, מבעבע בעידון, עם מתקתקות נעימה, לא מופרזת ונוכחות אשכולית ופרחים. יין לא יומרני, זול, כייפי ונעים. אפריטיף ראוי.

כרמל, פרייבט קולקשן, שרדונה 2019. יח"צ,
כרמל, פרייבט קולקשן, שרדונה 2019/יח"צ

לבן יבש אמיתי וראוי במעט כסף - כרמל, פרייבט קולקשן, שרדונה 2019 - 40 שקלים

100% שרדונה עם גוף בינוני, פרי טרופי, מלון ונגיעות וניל שמאוזנים בחמיצות טובה ונקייה. יין זול, אבל כמו רוב יינות סדרת 'פרייבט קולקשן' של כרמל בשנים האחרונות, מספק אחלה תמורה לכסף. יחזיק בקלות אפילו ארוחת דגים בחג.

עוד בוואלה!

עוגת גבינה יפנית בסיר ג'חנון

לכתבה המלאה
דלתון, אסטייט, פינו גרי 2019. יח"צ,
דלתון, אסטייט, פינו גרי 2019/יח"צ

המלווה הנכון לגבינות חריפות ולאוכל אסיאתי מתובל - דלתון, אסטייט, פינו גרי 2019 - 60 שקלים

מחפשים יין קליל, פירותי, עם מעט מתיקות, ללגימה נחמדת ולא מחייבת? היין הזה יענה על כל הקריטריונים הללו ועוד. פינו גרי הוא הפירותי מבין זני אלזס והעשייה שלו בדלתון, עם הנטייה המובהקת לכיוון עולם היין החדש, טוענת אותו במימדי פרי טרופי נוספים. מבחינה טכנית עשוי היין הזה ללא רבב ועם מידת הקירור הנכונה הוא ייטיב ללוות גבינות בשלות וחריפות וגם אוכל אסיאתי מתובל וחריף.

ברקן, רזרב, גולד אדישן, כרם מנרה גוורצטרמינר 2019. יח"צ,
ברקן, רזרב, גולד אדישן, כרם מנרה גוורצטרמינר 2019/יח"צ

גוורץ, כי זה מה שכולם אוהבים - ברקן, רזרב, גולד אדישן, כרם מנרה גוורצטרמינר 2019 - 40 שקלים

אנחנו רגילים לקבל יינות 'גוורץ' בסיסיים מתוצרת תעשיית היין המקומית שמרגישים כמו סוכרייה עם עודפי גלוקוז. היין הנוכחי, לבן חצי יבש על בסיס ענבי גוורצטרמינר מכרם עלמה בגליל העליון, הוא מתקתק בהחלט אך לא מרגיש כמו הסוכריות המוכרות ההן. יש בו מידה של מורכבות מפתיעה יחסית לתמחורו ומקדם היומרה הנמוך שלו. אם כבר במתקתקות של גוורצטרמינר עסקינן, שלגמרי יהיה כזה.

טפרברג, אינספייר, דסטיטאז' 2019. יח"צ,
טפרברג, אינספייר, דסטיטאז' 2019/יח"צ

מסמניה הארומאטיים של הטעימה הנוכחית - טפרברג, אינספייר, דסטיטאז' 2019 - 60 שקלים

78% סוביניון בלאן והשאר פרנץ' קולומבארד. הרבה מאד פירות טרופיים ועוד יותר מזה - מגע ארומאטי. חמיצות משמעותית מונעת מכל זה להיות למיץ פרי מתקתק מידי. יין מוחצן, בסגנון עדות עולם היין החדש, שמספק תמורה טובה החלט לכסף.

סגל, Free Run, גוורצטרמינר 2019. יח"צ,
סגל, Free Run, גוורצטרמינר 2019/יח"צ

מתקתק קצת אחר - סגל, Free Run, גוורצטרמינר 2019 - 60 שקלים

כמו קודמו מיקב ברקן, שנסקר ממעל, גם היין הנוכחי, מיקב סגל (בבעלות ברקן) לוקח על עצמו לספק גוורצטרמינר קצת אחר. הוא נעשה מה'פרי ראן' - המיצוי הראשוני והעדין של קליפת הענב בסחיטה עדינה. הארומות שלו רבות עוצמה, ניכרים בו מאד הפירות הטרופיים (ליצ'י ופסיפלורה) והפרחוניות. הוא מתקתק, עם נימה מינראלית ומורכבות מה. הכי לא מה שאנחנו רגילים לקבל בארץ. יהלום לגמרי ארוחות חג עם טוויסטים אסיאתיים חרפרפים.

סגל, Free Run, גוורצטרמינר 2019. עמרי מירון,
צילום: עמרי מירון/עמרי מירון

רוזה, אבל כמו שצריך - רקנאטי, כרם מנרה, רוזה 2019 - 65 שקלים

עשור חלף מאז העלה יקב רקנאטי על ראש שמחתו את דגל הים תיכוניות. הרוזה הנוכחי, מבוסס ענבי ברברה ומרלו מהגליל העליון, שומר על הקו המוצהר של היקב. יש בו פרי אדום לא מוגזם, חמיצות ברורה, יובש ניכר ואיזו דקות, להבדיל משפע מוחצן ומקדם גסטרונומי מצוין. כל אלו משייכים אותו בבירור לגזרת יינות דרום צרפת. הכי לא רוזה ישראלי טיפוסי במובן המבאס ויופי של תמורה לכסף. מתאים לכל קשת המאכלים החלביים, לדגים ולפירות ים.

בנימינה, אבני החושן, שוהם 2018. יח"צ,
בנימינה, אבני החושן, שוהם 2018/יח"צ

מלא, עשיר וחמאתי - בנימינה, אבני החושן, שוהם 2018 - 85 שקלים

100% שרדונה ששהה שישה חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. גוף מלא, עושר פירותי ניכר (פרי טרופי), תבלינים, חמאתיות וחומצה עזה. זה יין שופע ומוחצן במיוחד, שתפקידו לנגן כינור ראשון, להבדיל מללוות את האוכל. ככזה, חובבי הז'אנר יהנו מאד גם ללגום אותו כשלעצמו, לא בהכרח לצד ארוחת החג, אלא כסוג של פינוק אחה"צ.

רמת הגולן, ירדן, רוזה 2019. חגית גורן,
רמת הגולן, ירדן, רוזה 2019/חגית גורן

ורוד שכולו אלגנטיות - רמת הגולן, ירדן, רוזה 2019 - 89 שקלים

ברמת הגולן יודעים לעשות יינות מלוטשים ואלגנטיים. היין הזה, המופק לראשונה, מצטרף לקו הנודע של היקב. הוא מבוסס על זן הטינטה קאו שמקורו בפורטוגל, שופע פרי אדום, מתות ועד אבטיח, ויש בו פרחוניות רבה ומעט מתיקות. סגנונית, מדובר ב-180 מעלות ועוד מיינות הרוזה של דרום צרפת, היבשים, הדקיקים והמאובקים לעיתים. לחיך הישראלי הוא מתאים ככפפה לכף היד. אין ספק שבשנים האחרונות יתפתח ויהיה לא פחות מלהיט.

כישור, כרם נחל יוסף, ריזלינג 2018. אייל קרן,
צילום: אייל קרן/אייל קרן

ריזלינג יבש במיטבו - כישור, כרם נחל יוסף, ריזלינג 2018 - 100 שקלים

יקב כישור, הפועל בכפר כישורית בו חיים אנשים עם מוגבלויות ומעסיק אותם בעבודת היקב, הוא בוודאי המרגש ביקבי התעשייה. חוץ מזה, מעמידים בו ריצ'רד דייויס והיינן היועץ איתי להט, יינות מצוינים. הריזלינג הנוכחי, מכרם יחידני ליד היישוב, מבוסס על 100% ריזלינג וניחן ביובש אמיתי וטוב. לצידו ניכרים פרי טרופי, שמאוזן בחומציות חדה, פרחוניות ומינראליות מרשימה ממש. יין שכולו איכות, שיחזיק בהצלחה כל ארוחת דגים או פירות ים במהלך החג.

הרי גליל, יראון, רוזה 2019. הרי גליל,
הרי גליל, יראון, רוזה 2019/הרי גליל

אמצע הדרך בין ישן לחדש - הרי גליל, יראון, רוזה 2019 - 102 שקלים

רוזה יבש על בסיס 67% גרנאש, 30% סירה ומעט ויונייה שיש בו צבע ורוד עז לצד מגע פרחים והדרים. הזנים וטעמיהם מייצגים את עמק הרון בדרום צרפת, המוחצנות את עולם היין החדש. ביחד מהווה היין הזה מעין אמצע הדרך של שתי האוריינטציות הללו, השונות כל כך זו מזו. הוא עשוי ללא דופי ואינו סובל מעודפי מתיקות. נוכחותו על המדפים בחנויות היא דרך נעימה לציין 20 שנה להרי גליל, יקב הבן הקטן והמוקפד של רמת הגולן.

להט לבן 2018. יח"צ,
להט לבן 2018/יח"צ

ממגדירי הים תיכוניות הישראלית במיטבם - להט לבן 2018 - 120 שקלים

והרי וידוי: אני מת על 'להט לבן'. מהיום שהופק לראשונה, ביקב הזעיר והמצוין של היינן איתי להט, אני לגמרי מכור לו, בכל אחת משנות הבציר שלו. בעיני מדובר בביטוי היפה והמדויק ביותר של יין לבן יבש ישראלי באוריינטציה ים תיכונית. 70% רוסאן, 20% ויונייה והשאר סוביניון בלאן, כולם מהרי ירושלים, חוברים ליין ארומאטי מאד, עם פרי נהדר, לא עמוס מידי, חומציות חדה, ניקיון ומינראליות. יין נפלא ממש, שמתאים כמעט לכל ארוחה, ואם בא לכם להגניב איזה קרפצ'יו או טרטר בקר קטן לארוחת החג, 'להט לבן' יחזיק היטב גם אותם. להשיג כאן.

קסטל, סי בלאן דו קסטל 2018. יח"צ,
קסטל, סי בלאן דו קסטל 2018/יח"צ

יוקרתי, שופע ויקר - קסטל, סי בלאן דו קסטל 2018 - 145 שקלים

שרדונה סי בלאן דו קסטל נחשב לאורך שנים ארוכות לאחת מספינות הדגל הלבנות של תעשיית היין הישראלית. זה יין מושקע, עליו חתום יקב קסטל המיוחס, שניחן בסגנון מוחצן במיוחד. 12 חודשי שהות על המשקעים בחביות עץ אלון צרפתיות מעניקות לו נפח, עוצמה ואקספרסיביות רבות. הוא שופע פרי טרופי, הדרים ותבלינים, ניחן בחמאתיות חד משמעית ויענג חובבי יינות הדוניסטיים.

יתיר, נחל יתיר לבן 2018. יח"צ,
יתיר, נחל יתיר לבן 2018/יח"צ

חתונה לבנה - יתיר, נחל יתיר לבן 2018 - 150 שקלים

יתיר הוא שלוחת יינות העולם החדש המושקעת והמטופחת של יקב כרמל. היין הנוכחי, היוקרתי, מחבר זן לבן טיפוסי של עמק הרון - הויונייה, עם שנין בלאן - הלבן הטיפוסי של הלואר. הארומאטיות הטיפוסית של הויונייה נשזרת כאן נגיעה דבשית מחד ובחמיצות מאידך של השנין. התוצאה מורכבת, רבת ניואנסים וראויה מאד. מלווה ראוי לגבינות, דגים ופירות ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully