וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין כל הסגירות: מסעדה חדשה בקריית ענבים

8.6.2020 / 10:00

דווקא עכשיו ולמרות הכל, אדר קפלן מור החליטה לפתוח מסעדה חדשה באיזור הרי ירושלים. היא לא רוצה להיות מסעדת שף, וגם מנסה להתחמק ממושגים כמו "פארם טו טייבל" ומקומיות, אז איך לקרוא לה? פשוט "זותי"

מסעדת זותי zotti. אדר קפלן מור,
יש במטבח גם מעבדה קטנה/אדר קפלן מור

אנחנו שומעים על לא מעט מסעדות שנסגרות בתקופה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה, אבל הנה קצת חדשות טובות מהגזרה הקולינרית של ירושלים: מסעדה חדשה שנפתחה השבוע כנגד כל הסיכויים. Zotti היא מעין מסעדת שף, "אבל לא באמת צריך לקרוא לה ככה", אומרת אדר קפלן-מור, מי שמובילה את המטבח במסעדה החדשה. "זאת גם מסעדה שהיא farm to table וגם מקומית, אבל כל השמות האלה קצת שחוקים ואולי אפילו כבר מעצבנים אנשים". אבל לקפלן-מור יש מושג מסוים בתוצרת המקומית העונתית של אזור הרי ירושלים.

מסעדת זותי zotti. אדר קפלן מור,
תוצרת מקומית/אדר קפלן מור

בשבועות האחרונים בזמן שכל שוק המסעדנות הושבת, היא עסקה בהקמת מכולת קהילתית בעין רפא, החנווני שמה, שם נמכרו במשלוחים לכל תושבי האזור, מכל התוצרת המקומית העשירה שיש כאן, יינות מיקבים מקומיים, בירות ממבשלות מקומיות, גבינות ממחלבות בסביבה, ירקות ממגדלים מקומיים, ריבות, דבש, פסטות, לחמים של אנומראל עוגן, טחינה וחלבה של כאמל השלמון, שני שמות מקומיים ידועים במיוחד.

בחנווני מכרו גם אוכל מוכן הביתה של מסעדת רשטא ועוד לא מעט שיתופי פעולה עם שפים מקומיים נוספים ביניהם אודי גולדשמיט. "זאת היתה הצלחה" היא מסכמת. בעוד פרויקט החנווני תפס תאוצה ועוד נמשך, התפנתה קפלן-מור לסיים את ההקמה של זותי, שהיתה כבר כמעט מוכנה לפני הקורונה אבל הלידה התעכבה עד השבוע האחרון.

עוד בוואלה!

סיור אוכל בהרי ירושלים

לכתבה המלאה
מסעדת זותי zotti. אדר קפלן מור,
אוכל מקומי עונתי/אדר קפלן מור

המסעדה החדשה ממוקמת בקריית ענבים, איפה שעד לא מזמן היה סניף של קפה הלל, שהזכיינים, שותפיה של קפלן-מור, החליטו להפוך לזותי. התפריט שנבנה עבור המקום סובב כאמור סביב החקלאות האזורית והיצרנים המקומיים, כשבמטבח יש גם מין מעבדה שבה עושה אדר כל מיני ניסויים, מתסיסה, מעשנת, מכינה סירופים ותרכיזים. "המטבח זה מגרש המשחקים שלי" היא אומרת, "אני כל הזמן משחקת ויש לי גם עניין לתת לטבחים שלי לשחק, לתת להם כל מיני אפשרויות ללמוד מתודות וטכניקות, תמיד המטבחים שלי היו לימודיים וניסויים, זה כיף".

התפריט של המקום החדש מחולק לראשונות, אדמה, ועיקריות, ויש בו מנות כמו צלחת גבינות מקומיות ופרי (44 שקלים), דג מקומי ועונתי מעושן (48 שקלים) או סלט עשבים עם קשיו ויוגורט (28 שקלים). קטגוריית האדמה מתמקדת בכמה מנות ירקות כמו סלק צלוי וגבינה בשלה (64 שקלים) או תבשיל של בצלי שאלוט ופטריות עם ניחוח חמאה וגבינות (68 שקלים).

העיקריות מציעות לחמי פרנה ועליהם אגסים וגבינה כחולה או עגבניות מיובשות ומוצרלה (47-56 שקלים), קפלטי תרד וריקוטה (66 שקלים); פולנטה של תירס מתוק ופטריות כמהין (68 שקלים) ועוד דגים ופסטות ותבשילים.

השבוע פועלת זותי במתכונת של ארוחות צהריים וערב מוקדם בלבד, אבל בשבוע הבא כבר תפעל לתוך הלילה ובהמשך אפילו תפתח לארוחות בוקר.

Zotti, קריית ענבים, 02-6244959, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-20:00, יום ו' עד 16:00, שבת סגור. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully