וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפלאפל התאומים נמאס לשלם לרבנות

7.6.2020 / 11:41

הרבנות הראשית של גבעתיים פיזרה ברחבי העיר מודעות שמבקשות לעדכן את הציבור כי השגחת הכשרות הוסרה מבית העסק, בפלאפל הוותיק לא נשארו חייבים, וברשת מיהרו לתמוך

פלאפל התאומים. לירז אלה
פלאפל התאומים/לירז אלה

זה לא סוד שמוסד הכשרות בישראל, מערים לא מעט קשיים על עסקים שגם ככה ממתקשים להרים את הראש מעל המים. אבל נראה שבימים האחרונים, בתקופה שהיא גם ככה מאתגרת עבור עסקים רבים, נחצה קו, ועסקים שבמשך שנים עבדו מול הרבנות ומשגיחי הכשרות אמרו לא עוד.

פלאפל התאומים, הוא אחד המוסדות הוותיקים בגבעתיים. הפלאפל, ברחוב בן גוריון, קיים באותו מקום, תחת אותם בעלים, כבר 42 שנים, תמיד עם תעודת כשרות. אבל בימים האחרונים נתלו ברחובות גבעתיים, מודעות מטעם הרבנות הראשית בגבעתיים, אשר מבקשות ליידע את הציבור שהשגחת הכשרות הוסרה מבית העסק. אותן מודעות, אגב, נתלו גם לגבי המעדנייה של חוות נעמי, עוד אחד מהעסקים הוותיקים בעיר.

כשרות פלאפל התאומים. פייסבוק, צילום מסך
המודות שפוזרו ברחבי העיר/צילום מסך, פייסבוק

בפלאפל התאומים, החליטו לזרום עם השפה העיצובית של הרבנות, והעלו בעצמם מודעה שנראית די דומה, בלשון הבאה "הרינו להודיע שהוסרה ההשגחה על הכשרות אצלנו בפלאפל התאומים, רח' בן גוריון 184 גבעתיים. מכיוון שאין באפשרותנו לשלם כספים מיותרים כבעבר. עם הסרת ההשגחה אנו ממשיכים להתנהל בדיוק כמו בהשגחה כך שאתם יכולים להסיר דאגה מלבכם. בברכה, צוות פלאפל התאומים".

בפוסט עצמו הם הוסיפו וכתבו: "לכל מי שלא יודע , אתמול החזרנו לרבנות את תעודת הכשרות. 42 שנים היינו עם תעודה, שילמנו בזמן, ועשינו כל מה שצריך, המשחק נגמר. הכי כואב, הדרך בה הם בוחרים את הצעדים שלהם לפרסום , כשמישהו מת מכינים מודעה בסגנון הזה - תתביישו!".

ועוד מוסיפים "חייב להבהיר - אנחנו אנשים שומרי מסורת, עם אמונה שלמה בקדוש ברוך הוא, והפלאפל ישאר כמו שהוא , לא מתכוונים לשנות כלום. תודה רבה על התמיכה ברשת זה מחמם את הלב".

מרגע פרסום הפוסט, הוא זכה לאלפי לייקים, שיתופים ותגובות תמיכה, מצד לקוחות ותיקים, כמו גם מצד אנשים שהבטיחו שדווקא עכשיו ידאגו לפקוד את המקום.

מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה: "החזקת כשרות בעסק היא לא חובה. משגיח הכשרות זכאי לשכר על עבודותו ולא נדרש לעבוד בהתנדבות. ‏עסק ללא משגיח כשרות לא ניתן לפיקוח. שכרו של המשגיח אינו גבוה, לא מדובר בסכום כספי גדול - מדובר על הוצאה חודשית של כ-500 שקלים לחודש, לתשלום שכר עבור המשגיח, שכמובן אינו אמור להתנדב בהשגחה על בעלי עסקים המרוויחים כסף בזכות תעודת הכשרות. המועצה הדתית באה לקראתו, לא גבתה תשלום על חודשי הקורונה, אך גם את זה הוא לא רצה לשלם ולכן הכשרות הוסרה ועל כן נאלצנו לפרסם כי המקום אינו באחריותנו כפי שנעשה בכל בית עסק שמופסקת ההשגחה בו".

עוד בוואלה!

המסעדה הכי מדוברת באילת הפכה להמבורגריית שף

לכתבה המלאה

אספנו כמה מהתגובות הבולטות ברשת:

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully