וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדה הכי מדוברת באילת הפכה להמבורגריית שף

3.6.2020 / 8:45

כל פודי יודע שאין הרבה סיבות קולינריות להגיע לעיר הדרומית בארץ, חוץ ממסעדת לוויתן המדוברת. אבל גם כאן הקורונה טרפה את הקלפים, וכעת תכירו את המבורגר בלוויתן - ההמבורגר שכולם הולכים לדבר עליו

שרימפורגר מסעדת לוויתן, אילת. באדיבות המסעדה, מערכת וואלה!
שרימפבורגר של מסעדת לוויתן/מערכת וואלה!, באדיבות המסעדה

מסעדת 'המסגר 5' הקטנה של בני הזוג ליאור רפאל וענבר שפירא אמנם פעלה רק שלוש שנים באזור התעשייה של אילת אבל זכתה למעמד של מסעדה מיתולוגית בעיר שבה סצנת המסעדות די יבשה. כשהכריזו בני הזוג, חצי שנה אחרי הסגירה של המסגר, על הפתיחה של מסעדת לוויתן, הסועדים הקבועים הגיעו, ועוד לפני שבירכו על המקום החדש והחמיאו לחלל הרחב, רצו לתפריט לבדוק אם השרימפבורגר מהמסגר 5 מופיע בו. והוא אכן הופיע.

הספרה היוקרתית-עילית בהשראת הבישול הצרפתי שבה התנהלה מסעדת לוויתן היתה שונה לחלוטין מתחושת המסבאה השכונתית, סטייל גסטרו בר של מסעדת המסגר, "בלוויתן יש לפעמים תחושה נוקשה של משהו מאוד רציני", אומר רפאל, והוא מתכוון כנראה למפות הלבנות, למנות המצולחתות, לחומרי הגלם היקרים שניצנצו מהתפריט או לשירות המוקפד. לוויתן הפכה למסעדה העילית הבולטת באילת, ואחת מהסיבות הקולינריות היחידות להגיע אל העיר הדרומית. וכמו הכל, גם זה נקטע לפתע עם התפשטות נגיף הקורונה.

ההמבורגר של מסעדת נומה

בינתיים, בקופנהאגן דנמרק, שף רנה רדזפי מחליט לפתוח מחדש את המסעדה שלו - נומה, המדורגת במקום הראשון בעולם, אחרי חודשיים של השבתה. נומה, שבימים כסדרם מגישה תפריט סגור מראש שכל עונה מתמקד בחומרי גלם מסוימים, שארוחה בה עולה כמה מאות אירו, מתמשכת משהו כמו חמש שעות וצריך להזמין אותה כמה חודשים מראש, נפתחה בשבוע שעבר מחדש תחת הכותרת "הצ'יזבורגר הכי טוב בעולם". תושבי העיר יכולים להגיע מבלי להזמין מקום מראש לאכול המבורגרים מבשר דני של פרות שניזונו מעשב בלבד, שעובר יישון מקצועי ונטחן שלוש פעמים ומוגש לצד יינות טבעיים בהמלצת הסומלייה. את ההמבורגר אפשר לקחת הביתה או לשבת לאכול על ספסלי הפיקניק הפזורים בגינת האביב של המסעדה. חוויה שהיא מרחק שנות אור מהארוחות המוקפדות והמורכבות שהוגשו במקום עד עכשיו. "אני בכלל לא חובב גדול של המבורגרים", אמר רדזפי בשבוע שעבר, "אבל עכשיו צריך לתת לאנשים את מה שהם רוצים, לדאוג אחד לשני, לפתוח את הדלתות, לחייך אחד לשני, להניע את החיוביות ולנער את החרדה מעלינו".

עוד בוואלה!

הסערה שאחרי השקט: הערב הראשון של מסעדת מחניודה אחרי הקורונה

לכתבה המלאה
מסעדת לווייתן. ליאור רפאל,
המבורגר בחמש גרסאות/ליאור רפאל

"חבל שרדזפי לא התקשר ותיאם איתי מראש את כל המהלך", התבדח רפאל, שאתמול פתח מחדש את מסעדת לוויתן, כשהוא מגיש בה אך ורק המבורגרים, כשבראש הרשימה מתנוסס השרימפבורגר המבוקש. "זה כל כך כיף", הוא מספר, "יש תחושה של פעם, של המסגר 5 ושל אווירה משוחררת ופחות נוקשה מלוויתן בימים רגילים, כיף לחזור לעשות משהו פשוט וכיף".

בלוויתן של היום תמצאו שני תפריטים קטנים, הראשון עם חמישה המבורגרים בלבד (50-80 שקלים), מעשה ידיו של רפאל, והשני עם ארבעה קינוחים מופלאים מעשה ידיה של שפירא. השרימפבורגר הוא בעצם קציצת שרימפס עם חסה, עגבניה ומלפפונים חמוצים בלחמנייה רכה לצד צ'יפס. מלבדו בתפריט יש גם המבורגר קלאסי, ועוד שלוש וריאציות מגניבות, הראשונה מק אנד צ'יז בורגר, שחיתות של פסטה וגבינה על קציצה בלחמנייה, יש גם פרנץ' בורגר עם בצל מקורמל וגבינת גאודה עיזים, וברביקיו בורגר - אסאדו של 12 שעות בציר יין אדום, מוגש לצד קולסלאו בסגנון צפון קרוליינה עם תפוחי גרנד סמית בחומץ.

מסעדת לווייתן. ליאור רפאל,
אילת מחכה לכם/ליאור רפאל

תפריט המתוקים של שפירא כולל קוקילידה תוצרת בית בעוגיות שוקולד צ'יפ בגרסה שחורה ובגרסת בלונדי, יש גם לוויתן לבן שזו מין עוגת שוקולד לבן אוורירית ברוטב פירות יער. יש בראוניז בגרסת ענק, וגולת הכותרת - סטיקי טופי פודינג, עוגה רכה ברוטב קרמל מלוח עם טופי וכדור גלידת קרמל מלוח.

רפאל ושפירא הם ילידי העיר אילת ולא פעם נאלצו להתפשר ולהקריב על מנת להמשיך ולהפעיל מסעדה בעיר הולדתם הדרומית. "אילת במצב קצת שונה מכל שאר המדינה", אומר רפאל. "העיר מבוססת על 100 אחוז תיירות, אם המלונות ריקים גם המסעדות ריקות, גם המוניות ריקות, כולם מושפעים מזה. אני מקווה שכשיפתחו את השמיים נוכל לנשום קצת לרווחה, שתיירות הפנים תחזור לעצמה, שהישראלים יגיעו לאילת למרות המחירים הגבוהים. אנחנו מחכים לכם כאן".

המבורגר בלוויתן, טיילת מלון הרודס אילת, 08-9209393, שעות הפעילות בימים א'-ו' 13:00-22:00 ובימי שבת עד 20:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully