וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגנום הטבעוני סוף סוף כאן, אבל למה בחו"ל זה יותר טעים?

15.6.2020 / 10:50

שנתיים חיכה בסבלנות הקהל הישראלי להגעת המגנום הטבעוני לארץ הקודש, אז איך זה יכול להיות שהגרסה שנמכרת מעבר לים הרבה יותר טעימה?

מגנום טבעוני. רעות סהר, רעות סהר
ה"קנאק" שנשמע בנגיסת השוקולד ישנו/רעות סהר, רעות סהר

לפני שנתיים השיקה חברת יוניליוור העולמית שלגון מגנום טבעוני והכתה גלים של חלב קוקוס בכל העולם. מאוסטרליה, ארצות הברית, דרך אנגליה, איטליה ואירופה כולה, בעולם כולו זכו לטעום מהמוצר הייחודי הזה שעל פיתוחו עמלו במשך כמה שנים. התגובות היו יוצאות מן הכלל, הכריזו על המגנום הטבעוני שהוא "מהפכה", באיטליה ממלכת הג'לטו קנו אותו גם לא טבעונים, באוסטרליה חקלאי החלב נלחצו מההייפ ויצאו נגדו בטענה ש"זה לא יכול להיקרא גלידה", ובניו יורק מכירות המוצר כמעט והשתוו למגנום הרגיל. את הטירוף אפשר היה להסביר עם מוצר באמת מעולה וחסר תקדים.

מהנדסי המזון של יוניליוור פיתחו את הגלידה הטבעונית הזו מחלבון אפונה, פיתוח שלקח פרק זמן ממושך והשתלם לחברת הענק בשיא ההתעוררות של התנועה הטבעונית בעולם - התוצאה היתה גלידה ללא חלב במרקם קטיפתי, זהה כמעט לחלוטין לגלידת שמנת עד שקשה להבחין בהבדל, בטעם וניל עדין ומדויק. המפתחים לא שכחו את ה"קנאק" המפורסם שנשמע כאשר נוגסים בשוקולד העוטף את שלגון המגנום, הם השתמשו בשוקולד מריר איכותי, ללא תוספות חלב כמובן, מקקאו בסחר הוגן בו משתמשים עבור כל השלגונים של המותג. כל הטירוף הטבעוני הזה התרחש לא רחוק מישראל, אבל למרות המוניטין הטבעוני שיש לנו במדינה הקטנה שלנו, לא הגיע לכאן. מקופחים היינו ומקופחים נשארנו.

מגנום טבעוני. רעות סהר, רעות סהר
רק מיני ורק במארז של חמש יחידות/רעות סהר, רעות סהר

לפני חודש יצאה שטראוס בהודעה נרגשת, "סוף סוף הוא הגיע", נכתב בלשון הקומוניקט, "שטראוס מרחיבה את מגוון מוצריה הטבעונים", "בשורה משמעותית לאוכלוסייה הטבעונית", מכל ההתלהבות הזאת אפשר היה לחשוב שהמגנום הטבעוני מגיע לארץ, כאמור אחרי שנים של קיפוח, אבל זה לא בדיוק המקרה.

מסיבות השמורות עימה, שהיא מגדירה כ"התאמות הנדרשות לצרכים השונים בשוק הישראלי", ככל הנראה ענייני כשרות, שטראוס לא הביאה לארץ את המגנום הטבעוני שנמכר בכל העולם, אלא משיקה מוצר טבעוני חדש שפיתחה בעצמה, "לאחר מאמצים רבים" מוסיף הקומוניקט.

התגובות המאוכזבות לא איחרו לבוא. המוצר ששטראוס משיקה לאחר מאמצים רבים הוא לא יותר מאשר ארטיק פרווה משומן צמחי, כמו כל ארטיקי-הפרווה שהתרגלנו לאכול כאן בישראל. כמעט כל מי שטעם התלונן על מרקם שמזכיר מרגרינה וגם מרגיש מימי קצת, שהשוקולד מזכיר צימקאו במקרה הרע או שוקולד השחר במקרה הטוב, נשמעו תלונות גם על כך שהארטיק קורס במהירות על המקל בגלל "גלידה" שומנית מדי ומעט דלוחה. היו דיווחים נוספים על מעטפת שוקולד "ריקה" בביס הראשון, על מין שמן כלשהוא שנוזל מהארטיק כשהוא נמס, והיו מי שהתבדחו ש"לפחות המקל נשאר אותו הדבר".

יש גם כאלה שטעמו ואמרו שהטעם בסדר, אבל גם הם לא הכחישו שמדובר במרחק שנות אור מהמוצר העולמי הגאוני. היו טועמים שאמרו שהם בהחלט היו מסתפקים בזה בערב מול הטלוויזיה, והיו ברשת גם מי שמצאנו שמגנים את הביקורות השליליות הקיצוניות וחוששים שהעליהום המוגזם אף עשוי להביא לירידה בפיתוחים הטבעוניים העתידיים בתחום המזון. כמו בכל העולם, גם כאן המגנום הטבעוני נמכר בגודל מיני בלבד, במאגדת קרטון של חמש יחידות. לא תוכלו לנסות אחד בפיצוציה הקרובה, תצטרכו להתחייב לחמישה שלגונים קטנים.

בכל מקרה אנחנו כאן בארץ הקודש, ממלכת הטבעונים, נמשיך לחכות שנתיים למוצרים שיוצאים בחו"ל ואז להתאכזב שהם לא אותו הדבר.

עוד בוואלה!

5 מוצרים חדשים שעשו לנו את החודש

לכתבה המלאה
מגנום טבעוני. יח"צ,
מארז מגנום טבעוני/יח"צ

משטראוס נמסר בתגובה: "אנחנו בגלידת שטראוס פועלים כל הזמן כדי לחדש ולהעניק מגוון רחב של מוצרים איכותיים ומפנקים לכל צרכנינו, ביניהם הקהל הטבעוני. המגנום הטבעוני הוא תוצר של פיתוח מקומי ארוך ומעמיק בן שנתיים, המתבסס על המתכון של המוצר מחו"ל, עם ההתאמות הנדרשות לצרכים השונים בשוק הישראלי. בדומה למוצר בחו"ל, המוצר מכיל חלבון אפונה ושוקולד מריר מעולה, ועבר לאורך הדרך מבחני טעימה רבים בכדי לוודא את האיכות והטעם הנדרשים. אנו קשובים תמיד לביקורת ורחשי הצרכנים, ועושים מאמצים תמידיים כדי לשפר את מוצרינו".

  • עוד באותו נושא:
  • מגנום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully