וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא עכשיו: אוכל רחוב תל אביבי חדש שעושה שמח

9.7.2020 / 9:30

אם נדמה לכם שעכשיו זה לא הזמן לשמחה וששון, כדאי שתגיעו בדחיפות לדוכן הפיתות החדש בכיכר רבין, העונה לשם הזה בדיוק, ותבינו כמה שאתם טועים

שמחה וששון, דוכן אוכל רחוב תל אביבי/צילום: רעות סהר

בוידאו: הפיתות השמחות של שמחה וששון

כשיוסי אלעד נפרד ב-2017 מאסף גרניט ואורי נבון ועזב את השותפות בקבוצת מחניודה, הוא חשב לעצמו שיפרוש מהתחום ויעסוק בדברים אחרים, אבל כמובן שהוא לא הצליח להתרחק מהמטבח ליותר מדי זמן. כך קרה שבגיל 70 ואחרי שמיצה את לונדון עם מסעדת פלומר שהצליחה מעל ומעבר ואחר כך גם הברברי, הוא התחיל לשוטט בעולם, ובעיקר באירופה, לפתוח מסעדות בגרמניה, לבשל באירועים פרטיים, ובעיקרון עשה הכל חוץ מלנוח.

"הקורונה עצרה אצלי הכל", הוא אומר, "אני רגיל להיות חודש פה, חודש שם. אבל זה המצב כרגע, ואני לוקח בחשבון שזה יימשך לפחות שנה, אז לפחות נעשה את זה מעניין". ב"מעניין" מתכוון אלעד, המכונה גם פפי, לדוכן אוכל הרחוב החדש שפתח ממש אתמול עם שני חבר'ה שצעירים ממנו בערך ב-40 שנה, ג'ון אליאס, הבן של בת זוגו של אלעד, וחבר הילדות של ג'ון - תום מניס. "מניס ואני כבר הרבה זמן מדברים על לעשות משהו כזה", אומר ג'ון, "וכשמצאתי את המקום הזה קראתי לפפי לראות. הוא עלה במדרגות הלולייניות למטבח ונפל ונקע את הרגל, ואז אמר 'זה המקום, אתה חייב לקחת אותו', כמו שאומרים - Break a leg".

שמחה וששון אוכל רחוב תל אביבי. רעות סהר, רעות סהר
המנה של פפי - קבבוני עוף ומוצרלה/רעות סהר, רעות סהר

ג'ון ומניס גיבשו לעצמם את הקונספט של אוכל רחוב תל אביבי וקראו למקום שמחה וששון, "הכל פה שמח, יש וייבים טובים, מוזיקה שחורה, כובעים וגרפיטי של Good Time והרבה חיוכים, כל מי שנכנס בדלת מבלי לעשות או להזמין עוד שום דבר מקבל כוס בירה קטנה בשביל להירגע".

לטובת בניית התפריט כל אחד מהשלושה הביא אל הפרונט מנה שפיתח והצליחה לעבור את מבחן הטעימה של היתר, כך נוצר תפריט הרצה שבו מוגשת המנה של פפי (42 שקלים) - קבבוני עוף ומוצרלה עם טחינה עמבה, סלט של ירוקים, צנונית ובצל שמערבבים במקום, עם עגבניה, בצל ופלפל חריף שרופים מהאש. מניס, שהיה דייג באלסקה במשך שנתיים, בנה מנה של קבב בורי (52 שקלים) עם ג'ינג'ר וגרידת לימון, שנכנס לפיתה עם ציזיקי ולימון כבוש, ואותו מיקס של סלט ירוקים וירקות שרופים מהאש. ג'ון, שעושה על האש כבר מגיל 15 ותמיד היו אומרים לו "תפתח כבר מקום", בנה פיתה של קציצות עגל (42 שקלים), וגם פיתה עם בשר מפורק וקרם פרש וואסבי (45 שקלים).

לטובת הטבעונים יש פיתה נהדרת של ירקות מהגריל (38 שקלים), יש מנת צד של כרוב שרוף (15 שקלים), וצ'יפס נפלא שטיגנו פה במשך כמה שבועות עד שהגיעו לרמת הדיוק שרצו להשיג, צ'יפסים ארוכים שחותכים במקום ומטוגנים פעמיים.

עוד בוואלה! אוכל

סמנו לעצמכם: שלושה דברים חדשים לאכול השבוע

לכתבה המלאה
שמחה וששון אוכל רחוב תל אביבי. רעות סהר, רעות סהר
הפיתה הטבעונית/רעות סהר, רעות סהר

"אנחנו המקום היחיד בעולם שמגיש את הפיתות שלו על גבי מעמד של פיתה יחידה", אומר ג'ון כדי להסביר את המגש היפהפה שעליו הם מגישים את האוכל. תלולית קטנה של מלח ופלפל ולצידה ערמה של צ'יפס פריך במיוחד, חמוצים צהבהבים ואז הפיתה המונחת על גבי מעמד של פיתות שאנחנו מכירים מכל הפלאפליות, אבל כזו של פיתה בודדת. "לא מצאתי כזה בכל העולם", אומר ג'ון, "הלכתי למסגרייה בדרום העיר שיכינו לי במיוחד ועכשיו יש מאה כאלה בדרך אלינו".

שמחה וששון, שנפתחה אמנם באחת התקופות הקשות שידע ענף המזון, הוא דוכן פשוט בשירות עצמי, מעוצב מגניב עם הרבה טאץ' אישי של ג'ון ומניס. ללקוחות שהאוכל שלהם מוכן כורזים במגפון, צלצול פעמון מבשר על כל כוסית בירה שמוגשת, השירותים מכוסים לחלוטין בסטיקרים משוגעים, ובדרך חזרה מהם במדרגות הלולייניות תוכלו להביט בתמונות שיספרו את הסיפור של המקום - מניס מניף באוויר סרטני ענק שדג באלסקה, ג'ון וחברים במסיבת יומולדת, פאפי מבשל באש גלויה.

זה בעצם מין עסק משפחתי עליז במיוחד כשגם אמא של ג'ון, בת זוגו של פפי, יושבת במטבח ומפרידה עלי נענע. אם נדמה לכם שזה לא בדיוק הזמן לשמחה וששון, אז תגיעו לכיכר רבין ותראו כמה קל להיסחף אחרי החבורה הזאת, במיוחד כשהם עושים אוכל כל כך טעים.

שמחה וששון, מלכי ישראל 8 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-22:00, יום ו' 12:00-16:00, יום שבת 12:00-22:00

שמחה וששון אוכל רחוב תל אביבי. רעות סהר, רעות סהר
פיתה של בשר מפורק/רעות סהר, רעות סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully