וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצבעות אלוהים: איפה אוכלים צ'יפס מושלם?

13.7.2020 / 8:40

יום הצ'יפס הבינלאומי הוא מבחינתנו תירוץ מושלם לציין כמה מנות יוצאות מן הכלל של הטוגנים הצהובים הכל-כך אהובים, שמוגשות ברחבי הארץ. אז רגשות אשם בצד - היום זה היום שלכם

צלמים זמניים מורשים

בוידאו: אמסטרדם פרייז, צ'יפס עם שוקולד כבר ניסיתם?

היום, ה-13 ביולי, חוגגים בכל העולם את יום הצ'יפס הבינלאומי, מה שבכל העולם נקרא French Fries, ואצלנו בעברית טוגנים. המונח צ'יפס באנגלית מתייחס למה שאנחנו מכירים בעצם כתפוצ'יפס, אבל הוא נתפס כל כך טוב גם על טוגנים כך שכעת אין בעצם סיבה להתנהג כמו האקדמיה ולהילחם על מילה שלא תפסה. אז לכבוד יום הצ'יפס הבינלאומי, קבלו כמה מנות צ'יפס יוצאות מן הכלל. ותשכחו מקלוריות, בצ'יפס הן הולכות ישר לנשמה.

הצ'יפס האגדי של ויטרינה

צ'יפס ויטרינה. אלון מסיקה, מערכת Sheee
צ'יפס של ויטרינה/מערכת Sheee, אלון מסיקה

מי שהכניס לתודעה המטוגנת שלנו את הצ'יפס 50/50 עם גרדת הלימון מעליה הוא כמובן נתי מנשה מהויטרינה. מקלות הצ'יפס של הויטרינה חתוכים דק ולכן הם פריכים במיוחד, מנת הצ'יפס היא נדיבה, ואפשר כמובן לקבל מיקס של בטטה ותפוחי אדמה, וזה אפילו מומלץ. גרדת הלימון מלמעלה וקצת עשבי תבלין אחרים הופכים את המנה לגורמה של ממש. ואם אתם ממש מתעקשים להישאר בבית יש לנו את המתכון של הצ'יפס הזה שנמצא בפנתיאון של הצ'יפסים של תל אביב.

ויטרינה, אבן גבירול 36; לילינבלום 40 ת"א

עוד בוואלה! אוכל

משבר הקורונה: הבלגים מתבקשים לאכול צ'יפס פעמיים בשבוע

לכתבה המלאה

הצ'יפס המשוגע של נתניה

בנתניה לקחו את האהבה לצ'יפס לגבהים אחרים ופתחו את הצ'יפסריה עם כמה מנות צ'יפס מעניינות ומבחר רטבים אסטרונומי. יש שם צ'יפס בלגי שמן שמגיע בקונוס נייר ועליו שופכים רוטב, יש שם צ'יפס ארוך במיוחד, יש שם טורנדו, צ'יפס מסולסל וארוך על מקל ועוד מנות לחובבי תפוחי אדמה בגרסאות שונות, לא רק מטוגנות. מי שאוהב לטבול ימצא שם גם רטבים כמו קטשופ קארי, חמאת בוטנים, צ'דר, ועוד.

הצ'יפסריה, יהושוע שטמפר 19 נתניה, 09-9781514

צ'יפס אמסטרדם כמו באמסטרדם

צ'יפס אמסטרדם. אלון מסיקה, מערכת Sheee
צ'יפס ורטבים/מערכת Sheee, אלון מסיקה

עוד מקום המפאר את אמנות הצ'יפס הוא אמסטרדם פרייז, שם טוענים שאת הצ'יפס מכינים מזני תפוחי אדמה הולנדיים. הצ'יפסים שמנמנים ורכים מבפנים ופריכים מבחוץ, ממש כמו באמסטרדם, והם מוגשים בקונוס עם מלא רוטב ששופכים מלמעלה, אבל למי שמתעקש אפשר גם בצד. גם שם משתגעים עם הרטבים ועם אפשרויות כמו רוטב צ'דר, פסטו, בוטנים, איולי שום, ורוטב שוקולד עם סוכריות, כן כן קראתם נכון.

אמסטרדם פרייז, קינג ג'ורג' 30 תל אביב, 03-9133274

הצ'יפס ההולנדי של אשדוד

הולנד צ'יפס באשדוד. דרור עינב
הציפס ההולנדי של אשדוד/דרור עינב

מה שהתחיל כדוכן צ'יפס הולנדי באשדוד שהקימו בני זוג הולנדיים, הוא היום מקום שבו מטגנים לא מעט דברים, וכמובן גם פיש אנד ציפס. אז ההולנדים המקוריים כבר לא בתמונה אבל עדיין יש צ'יפס עשוי מצוין, וגם צ'יפס בטטה, כדורי פירה מטוגנים ויפים, טבעות בצל, פוטטוס חתוכים לסירות קטנות ואפילו סיגר דגים קראנצ'י נהדר. הכל מגיע בקונוס חמוד לצד מגוון רטבים כמובן ותחושה קלה של ביקור קולינרי קצר בהולנד.

פיש אנד צ'יפס, רוזוגין 74, וגן העיר אשדוד

הצ'יפס הצרפתי של הבראסרי

צ'יפס בראסרי. אלון מסיקה, מערכת Sheee
צ'יפס צרפתי אמיתי/מערכת Sheee, אלון מסיקה

כל פעם שאמריקאי מזמין צ'יפס הוא נותן קרדיט לצרפתים שהמציאו את המנה ומבקש French Fries. אם אתם רוצים את הגרסה הצרפתית החמאתית של הצ'יפס אתם מוזמנים להגיע לבראסרי, שם מגישים על פי כל כללי הטקס הפריזאים צ'יפס חתוך דק פריך במיוחד, שמוגש לצד פנכות קטנות של קטשופ, מיונז וחרדל. אז הצ'יפס כאן הוא אמנם לא מרכז התפריט, אבל הוא בהחלט שווה ביקור למי שלא מכיר וביקור חוזר למי שצריך להיזכר איך עושים צ'יפס אמיתי.

בראסרי, אבן גבירול 70 תל אביב, 03-6967111

הצ'יפס האמריקאי של הגליל העליון

מסעדת קלומפוס היא דיינר אמריקאי מוכר ואהוב באזור קריית שמונה, וזה ידוע כמעט לכל מי שמטייל או גר באזור שבמקום מוגשת מנת צ'יפס נפלאה, מצ'יפסים שהם באמצע בין דקים לשמנמנים, פריכים במיוחד ומטוגנים במקצועיות, ומוגשים כמיטב המסורת וכמו שאנחנו אוהבים בתוך קונוס נייר מעליו נבזק מעט מלח. לחובבי הצ'יפס הצפוניים מדובר בפנינה של ממש.

קלומפוס, מתחם הגושרים, 072-2221243

הצ'יפס הוא החלק החשוב בפיש אנד צ'יפס

צ'יפס ג'וזף אנד סאנס. אלון מסיקה, מערכת Sheee
הצ'יפס של ג'וזף אנד סאנס/מערכת Sheee, אלון מסיקה

אם חשקה נפשכם דווקא בצ'יפס מהסוג שאנו נוהגים לקרוא לו פוטטוס, אז בג'וזף אנד סאנס מגישים פלחים עבים בצורת סירות קטנות, מטוגנות כמובן ומצופות במין מיקס תבלינים טעים שגם שומר על הפריכות שלהם ומעניק להם קצת טעם חריף ומתובל. זהו צ'יפס אמיתי, מרגישים בו את תפוח האדמה וכמובן שבליווי למנת הדג המטוגן הוא מושלם, אבל הוא עומד גם בפני עצמו.

ג'וזף אנד סאנס, מלכי ישראל 10 תל אביב

מגש צ'יפס באורך מטר של מסעדת הגראז'

הגראז'. דודי אייזנטל,
הצ'יפס שאינו נגמר/דודי אייזנטל

יש הרבה מנות משוגעות בגראז' אבל אחת מהן היא הטריפל צ'יפס שמציע לחובבי הז'אנר מגש צ'יפס באורך מטר שלם שכולל שלושה חלקים: מקטע ראשון מכוסה ברוטב פיצה, פפרוני וגבינת אמנטל, מקטע שני עליו העמיסו רוטב צ'דר או טופי מלוח ובייקון טלה לבחירתכם, ומקטע שלישי מצופה בבולגרית "של פעם". אין ספק שלא מדובר במנה לאדם אחד, וגם לא לשניים רעבים במיוחד, ואם אתם ממש מתקשים להישאר בבית בגראז' אומרים שהם גם עושים משלוחים של הדבר הזה.

הגראז', הרצל 151 צומת ראשונים ראשון לציון, 03-6499600
הגראז', ראול ולנברג 24 רמת החייל תל אביב, 03-6499600

פיצה צ'יפס של פיצה פיל

פיצה פיל. אפיק גבאי,
פיצה צ'יפס בפיצה פיל/אפיק גבאי

אתם מתקשים להחליט אם אתם יותר אוהבים פיצה או יותר אוהבים צ'יפס? לא תצטרכו להתלבט יותר. בפיצה פיל מציעים לאחד עבורכם את שתי האהבות, פיצה בתוספת צ'יפס. זוהי פיצה ענקית, בקוטר מופלג, כשעל גביה, טובעים בגבינה המותכת, מונחים צ'יפסים פריכים כמו שאתם אוהבים. נכון, זאת לא מנת צ'יפס קלאסית, והצי'יפס כנראה לא היה עומד בפני עצמו, אבל זאת יציאה מגניבה ושווה בדיקה.

פיצה פיל, משה סנה 54 תל אביב, 03-6537414

הצ'יפס הטוב ביותר בבת ים

נכון, אצל קלוד בבת ים מתמחים קודם כל בדגים מטוגנים, אבל אי אפשר להתעלם מהצ'יפס המצוין שמוגש שם, צ'יפס ארוך שמתובל בעדינות, שמקפיצים אותו בקערה עם מלח ותבלינים לפני ששים לכם אותו בצלחת. ואפילו שהוא לא מרכז הבמה ומוגש לצד מנות הדגים המטוגנות, הוא לגמרי גונב את ההצגה.

פיש אנד צ'יפס קלוד דגים, בלפור 140 בת ים, 03-6880512

  • עוד באותו נושא:
  • צ'יפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully