וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: הבלגים מתבקשים לאכול צ'יפס פעמיים בשבוע

למשבר הקורונה העולמי יש לא מעט השפעות מוזרות על חיינו, אבל קריאת החירום לאזרחי בלגיה לאכול צ'יפס פעמיים בשבוע, היא המפתיעה מכולן

צ'יפס בלגי עם מיונז. ShutterStock
צ'יפס בלגי עם מיונז/ShutterStock

אין ספק שלקורונה יש השלכות רבות על חיינו. גם קולינרית. אבל הדרישה שקיבלו השבוע אזרחי בלגיה הפתיעה גם אותנו. חקלאי בלגיה יצאו בימים האחרונים בקריאת חירום לתושבי המדינה לאכול צ'יפס לפחות פעמיים בשבוע. הסיבה? צורך דחוף להיפטר מעודפי תפוחי אדמה, המוערכים בסדר גודל של 750,000 טון שהצטברו בשל וירוס הקורנה.

הצ'יפס הבלגי, אשר נקרא Frites, הוא צ'יפס שעובר טיגון כפול, ונחשב מאכל לאומי בבלגיה, שם נוהגים לשלב אותו עם מיונז, והוא מוגש פעמים רבות לצד מולים. כיוון שמדובר באחד ממאכלי הדגל של המדינה, שבימים כתיקונים נמכר במסעדות ובדוכני רחוב, יש לא מעט חקלאי תפוחי אדמה בבלגיה, שכעת מוצאים את עצמם עם כמויות עודפים אסטרונומיות.

החקלאים נפגעו פגיעה קשה מהסגר שהוטל על המדינה, בדיוק כמו כאן, מאז אמצע מרץ, בעקבותיו נסגרו הברים, בתי הקפה, דוכני האוכל המהיר ומסעדות - אשר משמשים כלקוחות העיקריים של החקלאים.

צ'יפס. ShutterStock, ShutterStock
דוכן צ'יפס בלגי/ShutterStock, ShutterStock

האיגוד המקצועי של מגדלי תפוחי האדמה, קרא לאזרחים הבלגיים להתגייס למטרה, ולמנוע זריקה של 750,000 טון של תפוחי אדמה לפח, ולאכול צ'יפס פעמיים בשבוע, במקום פעם אחת. זאת בנוסף לפתרונות אחרים כמו עודפים שמחולקים בבנקי המזון ברחבי המדינה, וכן מכירה של תפו"א למדינות מרכז אירופה שרוצות להכין מתפוחי האדמה עמילן, להשתמש בהם לייצור מזון לבעלי חיים ואפילו לייצור חשמל.

בבלגיה ישנם יותר מ-5000 דוכני צ'יפס, כשהמדינה מונה רק 11 מיליון תושבים, משהו כמו היחס בין סניפי מקדונלד'ס בארה"ב לתושבים אמריקנים. עוד נתון מעניין הוא שהבלגים צורכים בממוצע 75 קילו תפוחי אדמה מטוגנים לאדם בכל שנה, שליש יותר מאשר האמריקנים.

עוד בוואלה! אוכל

בלי בלאגן, בלי מצפון: צ'יפס אפוי בתנור

לכתבה המלאה
צ'יפס. ShutterStock, ShutterStock
מעכשיו - פעמיים בשבוע/ShutterStock, ShutterStock

בלגיה נמצאת בסגר מאז שראשת הממשלה שלה סופי וויליאמס הודיעה על סגירה של ברים, מסעדות וחנויות לא חיונית באמצע חודש מרץ. במסגרת ההקלות הצפויות שם, כל החנויות יוכלו לפתוח דלתות החל מה-11 במאי, כשבתי הספר ייפתחו שבוע לאחר מכן. אך עם זאת סייגה ווילאמס כי "שום דבר אינו חקוק באבן". בתי הקפה והמסעדות יורשו להיפתח רק החל מה-8 ביוני.

יותר מ-45,000 אנשים נמצאו חיוביים לנגיף בבלגיה, כאשר 7000 מקרי מוות דווחו במדינה. מדובר במספר הגבוה ביותר, ביחס לכמות האוכלוסיה באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully