וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן לבקר ביקבים ברחבי הארץ

14.7.2020 / 11:45

זה הזמן המושלם להרחיק מעט אל היקבים הישראלים הקסומים, לטעום יינות באוויר הפתוח, לאכול אוכל טעים, ולשמוע סיפורים על תעשיית היין הישראלית, להתחזק ולחזק!

יקב אסף, רמת הגולן

הפרויקט המשפחתי המדהים של משפחת קדם, אסף והדסה וארבעת ילדיהם, במושבה החקלאית קדמת צבי שבפתח רמת הגולן. היקב המשפחתי הוא לב ההתרחשות אבל סביבו יש גם בוסתנים, מרכז מבקרים, בקתות אירוח, ובית קפה קסום בניהולה של הבת עדי. זהו אמנם עסק לכל דבר אבל אל תטעו, כל בני משפחת קדם הם קודם כל חקלאים שבעונת הבציר מתגייסים כולם לבציר, הידני כמובן, של הענבים בכרמים של המשפחה. היקב מתמקד ביינות "עולם חדש", והמבקרים במקום יכולים לשמוע על תהליך הייצור, ללגום יינות מצוננים, ולשבת לארוחה קלה בחצר היקב הענקית של מנות גליליות נפלאות מלאבנה תוצרת בית, ירקות עונתיים, פיצות ומאפים, ואם תיכננתם מראש אפילו להישאר לישון, הכל באווירה משפחתית שלווה והכנסת אורחים מוקפדת.

יקב אסף, קדמת צבי, 054-3915552

יקב אמפורה, כרם מהר"ל

יקב אמפורה. נמרוד בכר,
מבנה יקב אמפורה/נמרוד בכר

יקב משפחתי מקסים בין נופי הבראשית של הר הכרמל, שבמרכזו חווה במבנה אבן יפהפה מוקף כרמים. היקב הוא מחלוצי היקבים האקולוגיים בארץ ומתקיימים בו לא מעט אלמנטים של קיימות, שמירה על איכות הסביבה וחיסכון באנרגיה. היקב, בימי שגרה של לפני עידן הקורונה אירח לא מעט אירועים קולינריים ותרבותיים בשטחו, מזמין אורחים להתארח בחצר הציורית בין עצי הזית והגפנים, לטעום מיינות היקב ולנשנש גבינות מקומיות, פירות העונה, אגוזים, מטבלים, שמן זית וזיתים אורגניים מבית הבד של מקורה ולחם חם מהתנור. לאורחים הטבעוניים יש פלטה טבעונית מיוחדת בהזמנה מראש. המארחים של יקב אמפורה יספרו לכם את סיפורי המקום ויארחו אתכם באהבה.

יקב אמפורה, כרם מהר"ל, 04-9840702

עוד בוואלה!

לא מתייאשים: המסעדות שפתחו מרפסות וחצרות

לכתבה המלאה

יקב שדות, שדה יעקב

יקב שדות קרוי על שם השדות הפרושים סביבו השייכים לנופים הפתוחים של עמק יזרעאל. ליקב מבנה מרכזי אותו עוטפים הכרמים שננטעו במיוחד לשמור על קרבת הענבים ליקב כדי למקסם את איכות היין. היקב פתוח למבקרים בכל ימות השבוע ומציע חוויה מופלאה שמתחילה עם הכניסה למשק כאשר היקב והכרמים נחשפים אל מול רכס הכרמל. אחר כך אפשר להתרווח במרפסת היקב המשקיפה אל גבעות שייך אברייק ורמות מנשה, לטעום מגוון יינות שמלווים בגבינה ושמן זית מקומיים, ויש גם אוכל של ממש, כמו בוראטה, קרפצ'יו סלק, ואפילו קפה מצוין לסיום.

יקב שדות, שדה יעקב, 0528-446228

יקב ספרה, גבעת ישעיהו

מהיקבים המיוחדים בעמק האלה ובארץ בכלל, ומה שהוא הפרויקט האישי הייחודי של דורון רב הון ובת זוגו סימה. זהו "יקב לבן", המתמקד אך ורק ביינות לבנים, אלגנטיים מדויקים ועדינים. היקב מבוסס על תפיסת עולם ייחודית של דורון וסימה השומרת על סגנון מינימליסטי תוך שהם ממשיכים כל העת לחקור ולהתעדכן ולהשתמש בשיטות גידול חדשניות. הסיור ביקב מאפשר חשיפה לעולם המיוחד של ספרה וטעימת יינות מקצועית על פי כל כללי הטקס המלווה בגבינות, פירות ולחם, הכל עשוי בדיוק רב כשהצבע הלבן הוא השולט.

יקב ספרה, מושב גבעת ישעיהו, 02-9938577

יקב ברבדו, כרמי יוסף

יקב ברבדו. חן ראובן,
מרכז המבקרים של יקב ברבדו/חן ראובן

יקב ברבדו הממוקם בתוך הכרמים שלו בשטחה של משפחת שוסיוב הוא יקב משפחתי מקסים שקיים כבר כמעט 20 שנה וסיפורו הולך אחורה עד למאה ה-19 בליטא, אבל את הסיפור הזה נשאיר למארחים לספר לאורחים. לפני הקורונה נהגו ביקב ברבדו לארח מיני אירועי קולינריה ומוסיקה אבל עכשיו אפשר פשוט להגיע לשם לטעימות וסיור בתיאום מראש, תמיד יקבל את פני האורחים אחד מבני המשפחה שיקח אתכם לכרמים ויסביר לכם על תהליך עשיית היין. הטעימות מלוות בכיבוד קל ובמנת פסטורליה הגונה.

יקב ברבדו, כרמי יוסף כביש 44, 050-2207022, 054-7711314

יקב אלכסנדר, בית יצחק

על בקבוקי היין של יקב אלכסנדר מוטבעים הדפסים של תכשיטים יקרי ערך העוברים במשפחה מזה מספר דורות ופניו של אלכסנדר, אביו של יורם שלום שהקים את היקב לפני 25 שנה בנחלה המשפחתית בבית יצחק בשרון. זוהי פינה פסטורלית מרהיבה בה היקב המעוטר מארח מבקרים לסיפורים, טעימות וסיורים בין הכרמים ועצי הפקאן, ובמבנה היקב הייחודי ובמרתף החביות המרשים. הטעימות מתקיימות בחדר מיוחד בו מוזגים לטועמים סוגים שונים של יינות, בלוויית הסברים אודות ייחודיותו של כל בקבוק ובסוף ניתן להתיישב במרפסת לארוחה קלה הכוללת גבינות, לחמים כפריים, קרקרים, ירקות טריים, זיתים משובחים, וקונפיטורות פרי תוצרת בית.

יקב אלכסנדר, מושב בית יצחק, 072-3929717

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully