וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתייאשים: המסעדות שפתחו מרפסות וחצרות

11.7.2020 / 7:45

לא שלפני זה היה כאן קל, אבל גזירות ה"20-30" החדשות תפסו מסעדות רבות לא מוכנות. אך המסעדנים שלנו מסרבים להישבר, הנה כמה שהצליחו לעשות מהלימון לימונצ'לו, והרימו מהר מהר כמה חצרות שוות ביותר

הוטל מונטיפיורי בתום סגר הקורונה הראשון/צילום: הוטל מונטיפיורי

בוידאו: החניון של הוטל מונטיפיורי הופך למונטי-גארדן

אחת התקופות הקשות עוברת על ענף המסעדנות, וזה לא שלפני הקורנה היה קל. באוויר מרחפת בעיקר תחושת אי ודאות כשכל יום יש הגבלות חדשות וחוקים חדשים שיש לפעול על פיהם. קשה מאוד להפעיל מקום בצורה לא עקבית כזו, יש צוות שצריך להחזיק ולשלם לו, יש חומרי גלם שצריך לקנות ולאחסן, ויש ספקים ושכר דירה לשלם. המסעדות לא מקבלות שום תמיכה מהממשלה ובעצם בג'ונג'ל הזה, המסעדות נדרשות לחוסן אדיר, יצירתיות ופרגמטיות ויכולת הסתגלות מהירה לשינויים.

לאור המגבלה החדשה הנקבעה השבוע, יוכלו המסעדות לארח 20 אנשים בלבד בכל חלל בתוך במסעדה, ו-30 אנשים בחוץ. כך קרה שמסעדות שהיו רגילות לפעול תמיד בחלל פנימי בלבד, מותאם לצרכיהן, מעוצב וממוזג, שלחו את שולחנותיהן החוצה והקימו, בהתאם להנחיות, מתחם חיצוני בו אפשר לשבת וליהנות מהשירות והאוכל. הנה כמה דוגמאות מיוחדות כאלה.

גינת הזן היפנית של מנטנטן

מנטנטן. באדיבות המסעדה,
מסעדת מנטנטן הוציאה שולחנות החוצה/באדיבות המסעדה

בדרך כלל יש תור לא קטן מחוץ למסעדת מנטנטן שמבוסס גם על האוכל הטעים של המקום, וגם על העובדה שלא ניתן להזמין מקומות במסעדה היפנית הקטנה והמצוינת הזאת. למרות הקשיים, לא התייאשו במנטנטן, הביאו כיסאות ושלחנות וסידרו את המדרכה של נחלת בנימין בהתאם לצרכים, ועם המון עצי במבוק קטנים שיוצרים מין מתחם קטן וסגור ומאוד יפני. ואם קשה לכם לאכול ראמן ב-30 מעלות תזמינו איתו קנקן של תה קר נהדר או בירה צוננת מגניבה שהגיעה מיפן, או פחית אוזו מרעננת.

מנטנטן, נחלת בנימין 57 תל-אביב, 03-6725318

קלאסי גם בחנייה של הוטל מונטיפיורי

הוטל מונטיפיורי. באדיבות המסעדה,
רותי ברודו הוציאה שטיחים, שולחנות וכיסאות/באדיבות המסעדה

בדרך כלל נעדיף לשבת על הבר, או במרפסת של הוטל מונטיפיורי, למרות שאם אין ברירה ננשנש את הפלוטים עם החמאה גם באחד החללים הפנימיים היפים והנעימים. אבל רותי ברודו, ממובילי מאבק המסעדנים עוד לפני תקופת הקורונה, ועכשיו אחד הקולות הבולטים של הענף כולו, לא מתייאשת כל כך מהר מהמצב. את החניון האחורי של המסעדה היא לקחה בשתי ידיה הטובות ועם הטעם הטוב שלה הפכה למרפסת אלגנטית עם שטיחים, שולחנות עם מפות לבנות, כיסאות על גבול הכורסאות שבהם אפשר להתרווח, ומאווררים כמובן.

הוטל מונטיפיורי, מונטיפיורי 36 תל אביב, 03-5646100

חיים כהן מוציא את יפו תל אביב החוצה

ביקורת יפו תל אביב. דרור עינב
קינוח קייצי של יפו תל אביב/דרור עינב

חיים כהן, גם הוא מהקולות הבולטים של המסעדנים, סגר השבוע באופן זמני את מסעדת דיקסי לראשונה מאז 1993. דיקסי שנמצאת בתוך מבנה לא יכולה להפעיל חלל חיצוני ולכן המגבלות החדשות הן גזרת מוות עבורה. חלק מהמנת המיתולוגיות של המקום ימשיכו להיות מוגשות בשני הסניפים של פילדלפיה, מסעדת המזון המהיר של כהן הפועלת במתכונת טייק אווי ומשלוחים. במסעדת יפו תל אביב לא ויתר כהן, ולמסעדה, שעד כה פעלה רק בחלל הפנימי הגדול שלה, פתחו גינה חיצונית חדשה ויפה המתאימה לרוח התקופה ולמגבלות החדשות, גם שעות הפעילות של המסעדה עודכנו כך שתמיד יהיו בה 50 סועדים.

יפו תל אביב, יגאל אלון 98 תל אביב, 03-6249249

שילה משתלטת על הרחוב

מסעדת שילה. Pyrotlv,
המנה האיקונית של שילה/Pyrotlv

ממש החודש תכנן השף שרון כהן (שילה), לפתוח מעבר לכביש, במקום בו שכנה מל ומישל, את ג'נג'ו - בר יין ואוכל מלא בסטייל. כהן לא נתן גם לקורונה לעצור אותו. אלא שאז הגיעה ההנחייה החדשה, וכהן חישב מסלול חדש. את הפתיחה של ג'נגו הוא עיכב מעט, ובינתיים, ניצל את החלל החיצוני של המקום ופתח את שילה נקסט דור, עם אותן מנות אייקוניות ואהובות שמוגשות בשילה כבר 15 שנה.

שילה, בן יהודה 182 ת"א, 03-5221224

טופולופומפו יוצאת אל בין המגדלים

טופולומפו. דן פרץ,
החלל הפנימי של טופולופומפו בימים טובים יותר/דן פרץ

קשה יהיה להעתיק את האלגנטיות המודרנית המרשימה של מסעדות טופולופומפו החוצה, אל הבטון הלוהט של בין המגדלים של רחוב יגאל אלון, אבל אבי קונפורטי עושה זאת בכל זאת. שולחנות בכל מיני גדלים וכיסאות בכל מיני צורות, ביניהם גם כורסאות, פרושים עכשיו לראשונה באזור שמחוץ למסעדה. יש משהו אורבני מאוד, מעניין ומרגש לאכול כך מתחת לאלפי חלונות ומגדלים שמתנשאים לגובה, זו חוויה שונה, אבל היא עדיין אוצרת בתוכה את האוכל הצבעוני ועז הטעם של טופולופומפו, כולל פרחים בצלחות וקישוטים בקוקטיילים.

טופולופומפו, ולטר מוזס 8 תל אביב, 03-6910691

אוזריה שהיתה הראשונה לזלוג החוצה לרחוב

אוזריה. באדיבות המסעדה,
שולחנות במקום מקומות חנייה באוזריה/באדיבות המסעדה

כבר לפני כשבעה שבועות, בעת ההכרזה על פתיחתן המחודשת של המסעדות עם מגבלות דרקוניות כאלו ואחרות, פרסמה מסעדת אוזריה פוסט בו היא מספרת ומראה את האזור החיצוני הקטן שהקצתה לה עיריית תל אביב במקומם של כמה מקומות חנייה מול המסעדה. האזור נתחם, גודר ונצבע, קצת בסגנון של התמונות שראינו שמגיעות מערים אחרות כמו ניו יורק וקופנהאגן. בימים רגילים, אוזריה היא מסעדה קטנה ואינטימית, יש שיאמרו אפילו צפופה, אבל במתכונת הנוכחית יכולה אביבית פריאל להמשיך ולהגיש את תפריט הטברנה היוונית ים תיכונית שלה גם החוצה לרחובות שוק לווינסקי הצפופים.

אוזריה, מטלון 44 תל אביב, 03-5330899

סוף סוף המרפסת של שאראק פתוחה

מסעדת שאראק. באדיבות המסעדה,
הרחבה של מסעדת שאראק/באדיבות המסעדה

מאז שנפתחה מסעדת שאראק המתנו בסבלנות שתיפתח גם הרחבה החיצונית שהיא בעצם אחת המרפסות השוות בעיר, במרחב שבין הבניינים, פתוחה לכיון רחוב בן יהודה, יש בה אוויר מהים והיא מושלמת לישיבה בערב או בצהריים. משנפתחו המסעדות מחדש לפני כחודש, פתחו בשאראק סוף סוף גם את הרחבה, עם גרילנדת אורות מתבקשת, הצללה נעימה, מרווחים בין השולחנות ותפריט נהדר של דן שמולביץ עם כמה ממנות הדגים הטובות בעיר, צ'יפס מעולה וסלטים מעניינים. מושלם לדרך חזרה מהים, אבל ממש לא רק.

שאראק, בן יהודה 120 תל אביב, 03-6307070

הסטייל של בר 51 יוצא החוצה

בר 51. דרור עינב
ברוסקטה עם דג נא/דרור עינב

בדרך כלל כל כך נעים לשבת על הבר הארוך של מסעדת בר 51 ולהשקיף על הטבחים מתקינים מנות, על כל מה שמתרחש על הפלאנצ'ה ועל הברמנים מוזגים יינות מבקבוקים מצוננים היטב. אבל גם הקונספט החדש של לשבת בחוץ לאורך המבנה לשימור היפה הזה, עם כוסות יין וצלחות קטנות מוקפדות מתאים לנו בהחלט. בנוסף להכל בין שש לשבע בערב יצרו שם הפי האוור קטן עם 30 אחוז הנחה על כל האוכל ועל כל היינות, מהלך ראוי ומתבקש וכדאי מאוד לנצל את ההזדמנות הזו ולהגיע לשם.

בר 51, הירקון 59 תל אביב, 03-5406680

שיינע אינטימית גם בחוץ

מסעדת שיינע. באדיבות המסעדה,
שיינע מתפרשת החוצה/באדיבות המסעדה

גם מסעדת שיינע התאימה את עצמה למצב והוציאה שולחנות החוצה לרחוב נחלת בנימין, מלבד כמובן המקומות שיש לה עדיין בחלל הפנימי האינטימי. בשיינע הצליחו לשמור על אווירה קסומה ונעימה גם בין הושלחנות שבחוץ, עם קצת פרחים ועציצים ירוקים מסביב. יש גם עסקיות צהריים חדשות, באווירה משוחררת ולא מחייבת, ועבור מי שמעדיף לקחת וללכת יש גם תפריט טייק אוויי חביב וגם משלוחים. כך שאם אתם רוצים ליהנות מהתפריט דגים ופירות ים של אסף גבאי ובת זוגו נטלי, אתם יכולים לעשות את זה בחוץ, בפנים, לקחת לדרך או להזמין הביתה.

שיינע, נחלת בנימין 59 תל אביב, 03-5627143

מחוץ לתל אביב: חצר הקיץ של מסעדת רוטנברג

מסעדת רוטנברג. אפיק גבאי,
החצר היפה של מסעדת רוטנברג/אפיק גבאי

הילה ויזהר סהר התעוררו כבר לפני כחודש מתקופת הסגר הארוכה והשיקו מתחם חוץ מרווח וקיצי, בחצר הגדולה שסביב מסעדת רוטנברג. במתחם, הצופה לנופי ממלכת ירדן, תמצאו תפריט חדש המנצל את שפע התוצרת הגדלה בבוסתן ובגינה של הצמד ולצידו תפריט יין מוקפד. המתחם החדש נפתח מדי ערב בימי שני עד חמישי מ- 17:00 אחה"צ ועד אחרון הלקוחות, ובימי שישי ושבת החל מ-10:00 בבוקר לבראנץ' ובהמשך החל מ 13:00 לארוחות מלאות. עבור החצר בנה יזהר תפריט עונתי, הלוקח את התוצרת החקלאית מהגינה ומשלב אותה עם חומרי גלם מובחרים של מגדלים ויצרנים מהאזור והילה הרכיבה תפריט יינות המשתלב עם כל זה.

רוטנברג, חצר גשר הישנה (ליד קיבוץ גשר), 053-9443272

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully