וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקום הלוהט: הראמן שמשגע את ת"א

12.1.2019 / 8:29

מעבר לראמן משובח, מנות יוצאות דופן (מי אמר אבוקדו בטמפורה ולא קיבל?) וחדר פרטי הכולל גם עמדת קריוקי, במנטנטן החדשה הצליחו ליצור מקום עם אווירה מחשמלת, כמותה לא פגשנו הרבה מאוד זמן. כל הפרטים על היפנית הלוהטת של ת"א

מנטנטן. אנטולי מיכאלו,
יפן זה כאן/אנטולי מיכאלו

מסעדות חדשות שנפתחות בחורף זוכות, הרבה פעמים באופן קלישאתי למדי, לכותרת "המקום הכי חם להיות בו החורף", אבל כשמנת הדגל של המקום היא ראמן - הביטוי הזה מקבל משנה תוקף. תוסיפו לזה תור של אנשים בכניסה מרגע הפתיחה ועד לרגע הסגירה של המקום, ונראה שלפחות הפעם ההכתרה הזאת עשויה להיות מוצדקת.

השם מנטנטן מתגלגל בשבועות האחרונים בפיהם של תל אביבים רבים, וזה לא רק בגלל שפשוט כיף להגיד אותו. אז לטובת מי שהבאזז הצליח לחלוף על ידו נעשה רגע סדר - נכון, מנטנטן זה לא שם חדש בקולינירה התל אביבית, אבל אין ספק שהחידוש הנוכחי בדמות לוקיישן חדש, גדול ומרשים יותר, ותפריט שהתרחב, עשה לו ממש ממש טוב.

את טרנד הראמן, המרק היפני האהוב, שפרח בת"א לפני כשנתיים, לא רבים שרדו, לא פשוט להגיש את מנת החורף הזאת במדינה חמה כמו ישראל. הירו ראמן, שנפתחה ע"י ישראל אהרוני עדיין כאן, אבל ההייפ של המקום שכך ולאחרונה אהרוני פרש מתפקיד שף הרשת, מיאזאקי של יובל בן נריה בשוק צפון, גם היא עוד פה, אבל משכה קצת לכיוון המבורגרים יפנים, ואפילו דה באן שהפכה עם הזמן להיות אחד המקומות המוצלחים בת"א לאכילה של ראמן, נסגרה והמציאה את עצמה מחדש - בתור צ'יינה קלאב, בלי ראמן כמובן.

מי ששרדה את הגל הזה בגבורה ונשארה איתנה היא מנטנטן - לא רק ששרדה, מדוכן קטן בשוק רוטשילד-אלנבי ז"ל, היא גדלה כעת למסעדה של ממש, בנחלת בנימין 57 - אחד הלוקיישנים הכי שווים בעיר, במקום בו שכנו בעבר מסעדת מזללה של מאיר אדוני ובהמשך לתקופה בת פחות משנה מסעדת שיראטויה. אם לשפוט על סמך השבועיים הראשונים של פעילותה - הגלגול הזה של הכתובת המבוקשת כאן כדי להישאר.

מנטנטן. אנטולי מיכאלו,
הראמן ששרד, ובצדק/אנטולי מיכאלו

מאחורי סיפור ההצלחה הזה, עומדים ארבעה שותפים: היזם יריב ברונשטיין והבעלים נדב נאמן, אורון שוורץ ואסף מנחם. ברונשטיין ומנחם חיו שנים רבות ביפן, טיילו בה, למדו את השפה ואת התרבות שלה ותוך כדי גם התאהבו בה. השניים חברו למאסאירו נאקאטה, דור שלישי למשפחת מסעדנים, שבבעלותו מנטנטן המקורית, ראמן בר מצליח שפועל ברובע שינג'וקו שבטוקיו, ויחד הם הביאו אותה לתל-אביב.

בראש המטבח של מנטנטן התל אביבית עומדים השף היפני מאקוטו אוקאזאקי, והשף הישראלי הצעיר ניסן אלחסוב, בוגר קורדון בלו, שמאחוריו ניסיון רב במטבחי מסעדות יפניות בלונדון. החיבור בין השניים יצר מטבח יפני מסורתי-עדכני, המתכתב עם אוכל הרחוב של טוקיו ועם מזללות יפניות מוצלחות ברחבי העולם.

גם מבחינת האווירה, הצליחו כאן לשחזר די בהצלחה אווירה של איזאקאיה יפנית תוססת. החלל המרכזי של מנטנטן, המורכב מבר ארוך במיוחד, נוח לישיבה, וכן שולחנות ישיבה רגילים, מעוצב בקו מינימליסטי עדין ונקי, בגווני עץ בהירים, עם אלמנטים יפניים מדויקים. המוזיקה המתנגנת במהלך היום מכירה לסועדים את הרדיו היפני, כשבשעות הערב מתחלפת האווירה ומהרמקולים בוקעים צלילי ג'אז יפני.

מלבד החלל המרכזי, במקום יש גם חדר פרטי, המיועד לאירועים סגורים, התפריט שיוגש בו יותאם אישית לאחר מפגש עם השף, ויש בו אפילו אופציית קריוקי, ממש כמו באיזאקיות ביפן. מן הצד השני יש בר עישון עם כניסה נפרדת, בו ניתן יהיה לשבת, לנשנש וללגום משקאות משעות הערב המוקדמות ועד לשעות הקטנות של הלילה. שני החדרים הנוספים ייפתחו בעוד כחודש.

עוד באותו נושא

פאן קון מנטקה: לטינית חדשה הגיעה לשכונה

לכתבה המלאה
מנטנטן. יעל לאור, מערכת וואלה!
חידושים בתפריט/מערכת וואלה!, יעל לאור

אז מה אוכלים?

עם המעבר, גם התפריט של מנטנטן התרחב, ואל הגיוזות והראמן מהמקום הקודם, הצטרפו עוד מנות קטנות ומהנות, אשר הולכות נהדר לצד תפריט האלכוהול המגוון, הכולל בין היתר עשרות סוגים של סאקה, בירות יפניות, שוצ'ו (תזקיק יפני העשוי מבטטות, אורז או שזיפים) וכן וויסקי יפני.

תפריט האוכל כולל כעת שמונה סוגי ראמן איכותיים (56-68 שקלים), אשר מתבשלים במים המרוככים במערכת סינון מוקפדת, על מנת לחקות את המים הרכים של יפן, כ-12 שעות בסיר לחץ. המרקים השונים מבוססים על מגוון צירים כמו ציר עצמות חזיר, ציר עוף, ציר אצות או ציר של קארי יפני המיובא במיוחד. יש שלושה סוגים של גיוזה (36 שקלים ל-5 יחידות): חזיר, עוף או פטריות וטופו.

בין המנות החדשות בתפריט יש כרוב חלוט בעדינות המוגש בקערה קטנה עם רוטב מיסו וסומסום (9 שקלים); אדממה סטיק - סיגרים במילוי אדממה עם רוטב מיונז ווסאבי (26 שקלים), יוקה - בקר נא וחלמון ביצת שליו ברוטב מתקתק (28 שקלים), פאנקו אגה אבוקדו (34 שקלים), נתחי פרגית בסאקה (48 שקלים) ועוד.

בשעות הערב (בהמשך ככל הנראה גם בצהריים) מתווספים לתפריט שיפודי יאקיטורי (גריל יפני) קטנים (14 שקלים) של עגבניית שרי עטופה בבטן חזיר, פרגית, עוף טחון וירקות, בטן חזיר או שיפוד בקר משתנה. כמו כן בשעות הערב מוגש גם סושי מוקפד, של ניגירי מדגים שונים, משוחים ברטבים עדינים (26-33 שקלים), וכן צלחות מפוארות של דגים נאים מכל מיני סוגים.

מנטנטן. יעל לאור, מערכת וואלה!
קפצו תראו על מה כולם מדברים/מערכת וואלה!, יעל לאור

לקינוח יש שתי אופציות - גלידת תה ירוק יפני (22 שקלים), או רינגו גיוזה - גיוזה במילוי תפוחי עץ וקינמון (24 שקלים), לצידם מומלץ להנות מחליטת תה בטעם פריחת הדובדבן - כי אם יפן אז עד הסוף.

בקיצור, אם עוד לא ביקרתם במנטנן המחודשת, שווה לקפוץ לשם בהקדם, ולא להבהל מהתור בכניסה.

מנטנטן, נחלת בנימין 57, תל-אביב, שבת - רביעי: 12:00-01:00, חמישי-שישי: 12:00-03:00 או עד הלקוח האחרון, 03-672-5318

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully