וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאן קון מנטקה: לטינית חדשה הגיעה לשכונה

10.1.2019 / 11:45

נמאס לכם לצאת למסעדות ולראות שוב ושוב את אותן מנות בתפריטים? כדאי שתתחילו לגלגל על הלשון את השם "פאן קון מנטקה" מסעדה חדשה שנפתחת הערב בשוק לוינסקי, ומציגה מטבח ספרדי - לטיני יוצא דופן ושובה לב

פאן קון מנטקה. אפיק גבאי,
באווירה לטינית, פאן קון מנטקה/אפיק גבאי

אזור שוק לוינסקי הפך בשנים האחרונות לאחד המוקדים הקולינרים הכי תוססים בת"א. לצד מספר לא מבוטל של מקומות וותיקים יחסית ומוצלחים החל מהגזוז של בני ועד אוזריה של אביבית פריאל, בשנה - שנתיים האחרונות עוד ועוד עסקי אוכל החלו לצוץ שם - פיצה לילה המדוברת, מסעדת OPA הטבעונית של שיראל ברגר, המאפייה האמריקאית סוויט בוקס ועוד. רחוב החלוצים, הדי אפרורי, הוא אחד הנהנים העיקריים מהפריחה הקולינרית הזו, והנה הוא מקבל חיזוק נוסף, אז כדאי שתתחילו לתרגל את השם- פאן קון מנטקה.

פאן קון מנטקה, נפתחת במקומה של מסעדת החלוצים 3, אחת המסעדות האהובות שנסגרו בשנה האחרונה. מה שמעלה שוב את הנושא הכאוב ואת השאלה המתבקשת - מי האנשים המשוגעים שעוד פותחים מסעדות בתקופה כזאת? התשובה היא אסי לוי ושיר ויזר, הצמד העומד מאחורי המסעדה השכונתית בבי (לשעבר ויינברג) ברחוב בן יהודה. אז למה להם עוד מקום? " זאת שאלת השאלות" עונה אסי "חלק מהמקצוע שלנו זה רצון להביע את עצמנו, ולהגשים את החזון שלנו, בכל פתיחה של עסק או מקום יש אלמנט של סכנה, השאלה אם נישאב לזה, או שנמשיך להפעים את העיר עם מה שאנחנו חושבים שנכון לה. אפשר להחליט שמוותרים, אבל מה עם הכיף שלנו?".

פאן קון מנטקה. אפיק גבאי,
וובוס אבואלו/אפיק גבאי

אז לוי את ויזר, לא ויתרו על הכיף והלכו אחר החלום שלהם, והערב הוא מתגשם בדמות פאן קון מנטקה - לחם עם חמאה, בתרגום מספרדית. מדובר במסעדה אינטימית, אך מלאת חיות וצבע, אשר מתכתבת עם השכונה בה היא נמצאת, אבל מביאה הרבה שמחת חיים ממדינות דרום אמריקה. "מדובר במקום אשר מבקש ליצור חווית בילוי המשלבת בין תפריט מהודק של טעמים הנעים על המנעד שבין ספרד לאמריקה הלטינית, תפריט אלכוהול קליל ועיצוב ססגוני המתכתב עם התרבות הלטינית".

למרות שזה נשמע כמו קלישאה שחוקה לעייפה, גם כאן מתהדרים בחומרי גלם טריים ועונתיים, אבל לאסי דווקא יש תכנית ברורה איך זה אמור לעבוד "אנחנו נעבוד בעיקר על הזמנות מראש, על מנת שנוכל להיערך עם חומרי גלם טריים ומנות שיוכנו בהתאם". כך יכלו בפאן קון מנטקה לבנות תפריט עם מחירים נגישים ונוחים "הרעיון הוא שאנשים יגיעו ליהנות ולשבוע, אנחנו מבקשים לכוון למנעד רחב של לקוחות".

אז מאיפה הקונספט, הדי מפתיע הזה? "מדובר בחלום אישי ארוך שנים" מספר אסי "אני חצי ספרדי וזה מטבח שקרוב ללבי. הגיע הזמן שהישראלים ידעו שהמטבח הספרדי הוא לא רק טאפאס". תוך כדי שאבי ושיר מגלגלים בראשם את הרעיון, הם חברו למי שהפך לשף של המקום - קרלוס סלמון "החיבור עם קרלוס הביא למפגש אקזוטי, הוא זה שעשה את החיבור הכל-כך מתבקש ועתיק היומין בין ספרד לדרום אמריקה".

עוד מקום חדש שכדאי להכיר

קבלו את הגלגול החדש של מסעדת דה באן: צ'יינה קלאב

לכתבה המלאה
פאן קון מנטקה. אפיק גבאי,
חומרי גלם טריים/אפיק גבאי

קרלוס סלמון, הוא לא שם מוכר, לפחות בינתיים, בקולינירה המקומית, אך ברזומה שלו נמצאים מקומות כמו שילה, בל בוי ולה אוטרה, הוא עבד גם מעבר לים במסעדת DOM בסאן פאולו בברזיל. את התפריט בנה בהתבסס על המטבח שגדל עליו, טעמים עתירי מסורת שאסף מהבית, וכן מעבודתו וממסעותיו בדרום אמריקה, מקסיקו וספרד. בתפריט הוא עושה שימוש בחומרי גלם כמו קטניות, פלפלים, זעפרן, שורש יוקה, פלנטין, פירות ים ודגה, בשר טלה וחזיר, קקטוסים כבושים המגיעים ומלוקטים מדי יום ועוד.

בתפריט זה מתרגם למנות ראשונות כמו פטאטס ברוואס - תפוחי אדמה המוגשים עם איולי וצ'ילי מוריטה (18 שקלים), סלט קטלוני (42 שקלים) וובוס אבואלו - ביצה רכה על צ'יפס יוקה ואבקת פחם תירס (32 שקלים) ; טורטה בקלה- דג קוד בחלב ואיולי פימנטון (34 שקלים); פידאוס בשר סרטנים - הפאייה של דרום ספרד, עשויה מאטריות קצרות קלויות בציר סרטנים וזעפרן עם קוביות אבוקדו (56 שקלים) טרטר טלה - בשר טלה קצוץ נא עם קקטוס מוחמץ, שמן צ'וריסו אדום, קציפת חלמון, ליים וצ'יפס פלנטיין (58 שקלים) ועוד.

זה ממשיך הלאה, למנות גדולו יותר כמו צ'וריסו ירוק עם שקדים לחים וגרדת תפוז על קרם שורשים (56 שקלים) טלה על טמאלה- חלקי פנים צרובים בדמי גלאס צ'יפוטלה, סלסה שרופה וקינואה תפוחה (78 שקלים), אוקטופוס מבושל ביין אדום על גרגרי חומוס ספרדי, שמן פימנטון וריבת חלפיניו עם ירקות חרוכים (78 שקלים), פאייה נגרו ים יבשה- אורז עגול מבושל עם דיו דיונונים וצוריסו הבית ופירות ים משתנים (98 שקלים) ועוד.

פאן קון מנטקה. אפיק גבאי,
סאן סבסטיאן/אפיק גבאי

גם גזרת הקינוחים לא תישאר מקופחת ותוכלו למצוא כאן "סאן סבסטיאן"-עוגת גבינה תפוחה ומסורתית עם מרקחת היביסקוס (42 שקלים); צ'ורוס עם שוקולד מקסיקני חם מתובל בצ'ילי, הל וקינמון (36 שקלים) או פלאן טונקה וקרמל מלוח (42 שקלים). בהמשך מתוכנן בראנץ' בסופי שבוע.

"בסופו של דבר אנחנו לא מנסים להיות המקום המיוחד, שאנשים יבואו לסמן עליו וי ולא לחזור יותר" מסכם אסי "אנחנו רוצים שאנשים יהנו ויחזרו שוב, הרעיון הוא לייצר מקום על-זמני וטוב, לא תלוי טרנדים כאלו ואחרים".

פאן קון מנטקה, החלוצים 3 תל אביב, 03-7754141 , שעות פעילות: כל יום 18:30-23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully