וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר קוקטיילים טבעוני חדש

21.7.2020 / 8:00

שלושה שותפים אוכלי כל פותחים בר קוקטיילים טבעוני, זו לא התחלה של בדיחה אלא הסיפור מאחורי הפתיחה של בר חדש בסגנון לונדוני, וכן, הכל שם טבעוני גם הפיש אנד צ'יפס

המנות הטבעוניות של אוקספורד/צילום: להב קרקובר

בעוד לא מעט עסקי מזון ומסעדות נסגרים מסביב, יש כמה פרויקטים קולינריים שהתחילו עוד לפני הקורונה ובדיוק עכשיו מסתיימים ופותחים דלתות. אחד מהם הוא אוקספורד, בר קוקטיילים חדש ושימו לב, טבעוני לחלוטין, ללא שמץ של מוצר מין החי, לא במזון ולא במשקאות. אוקספורד היה אמור להיפתח כבר באפריל, ובמהלך הסגר העבודות במקום הופסקו אך היזמים הנחושים לא התייאשו. לפני כמה ימים הם פתחו את המקום להרצה אחרי שחזרו לעבוד עליו במלוא המרץ, והתוצאה - בר קוקטיילים מוקפד באווירה לונדונית שכולו על טהרת הצומח.

מאחורי המקום עומדים שלושה שותפים שזוהי להם ההתנסות הראשונה בתחום המסעדנות והאלכוהול, ואחד מהם הוא אוניל סמואל, בריטי שעלה לארץ לפני שלוש שנים. "הדבר שהכי חסר לי כאן", הוא אומר באנגלית, "אלה פאבים שיזכירו לי את הבית. ספציפית יש פאב אחד שהיה הקבוע שלי במשך שנים ועל הקיר במקום החדש תליתי תמונה שלו בשביל הזיכרון ובשביל האווירה". אוקספורד מעוצב בצורה אלגנטית אבל לא מפוארת, ויש דגש על אירוח ברמה גבוהה, עם הקפדה להתרחק מעומס או מהמוניות כדי לשמור על איזון שבו אפשר לשמוע מוזיקה, לקיים שיחה, ולהתענג על משקה.

אוקספורד בר טבעוני. להב קרקובר,
תפריט 100% טבעוני/להב קרקובר

למרות שאף אחד מהשותפים אינו טבעוני, הם בחרו להתמקד בתפריט טבעוני מתוך התפיסה שתל אביב היא שגרירה של טבעונות ויש קהל שלם שרוצה לצאת בערב למקום שבו הוא יכול לשתות משקאות ברמה גבוהה ולהזמין את כל התפריט בלי לתחקר את המלצר. הם בנו תפריט טבעוני שיש בו באופן יוצא דופן, כמה מנות בריטיות מוכרות שקשה יהיה למצוא בגרסה טבעונית במקום אחר. למשל פאי רועים אפוי בתנור (39 שקלים), "פיש" אנד צ'יפס טבעוני המבוסס על טופו טרי ואצות ים ברוטב טרטר (39 שקלים), או ביונד בורגר כמובן, מוגש כמיטב המסורת ועם תוספות לבחירה (45 שקלים). חוץ מזה יש גם סלט אסיאתי (36 שקלים), סיגרים במילוי תרד וגבינת שקדים (32 שקלים) ועוד כמה מנות ברים קלאסיות וקינוחים נחמדים.

עוד בוואלה! אוכל

דווקא עכשיו: אוכל רחוב תל אביבי חדש שעושה שמח

לכתבה המלאה
אוקספורד בר טבעוני. להב קרקובר,
סלט ארטישוק/להב קרקובר

ועם כל הכבוד לאוכל, המקום הוא פאב בהגדרתו הבריטית, כלומר לא בר עם משקאות זולים וקבוצות ענקיות יושבות על בירה, אלא יותר פאב מוקפד בסטייל לונדוני, ובשביל זה יש כאן תפריט קוקטיילים מושקע במיוחד שבנתה מאיה האמר בעלת רזומה ארוך ומכובד מאחורי ברים ובניהולם בעיר הזאת. יש לאוקספורד תפריט של קוקטיילים קלאסים וגם כמה קוקטיילים מיוחדים שהאמר הרכיבה במיוחד, הכל מוגש בקלאס אמיתי, בכוסות מיוחדות, עם ניחוחות, תבלינים, עשבים ופירות שנבחרו בקפידה. החלל של אוקספורד מחולק לכמה חלקים ומעוצב בסטייל לונדוני טיפוסי עם תקרת מתכת ירוקה, הרבה עץ מלא, יש לאונג' עם פרטיות יחסית ואזור עם כורסאות נוחות לשיבה ממושכת.

אוקספורד, דיזנגוף 91 תל אביב, 077-5054088, שעות הפעילות ימים א'-ד' 19:00-1:00, יום ה' עד 2:00, יום ו' 12:00-17:00, יום שבת 20:00-1:00

אוקספורד בר טבעוני. להב קרקובר,
ויש קוקטיילים מקצועיים/להב קרקובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully