וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמת גן עושה כבוד לסביח

25.7.2020 / 8:30

ראש העיר של רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הכריז השבוע שכיכר חדשה בעיר תיקרא על שם המנה שהפכה לאייקון קולינרי ישראלי והומצאה לפני 60 שנה ברמת גן. מה בדיוק הסיפור של הדוכן שהמציא אותה (ומוכר אותה עד היום)? בדקנו

הסביח המקורי. לירז אלה
הסביח המקורי/לירז אלה

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, הודיע השבוע בפוסט חגיגי בפייסבוק על הקמתה של כיכר "סביח" בצומת נגבה עוזיאל בעיר, על שם מנת הסביח המפורסמת שהומצאה ככל הנראה בעיר רמת גן. לדברי שאמה הכהן, הכיכר "תנציח את התרומה של העיר רמת גן לקולינריה הישראלית". ראש העיר מתכוון למזנון הסביח המיתולוגי "הסביח המקורי" בגינת בר אילן שברחוב עוזיאל, שלפני כמה שנים הועתק מקומו לצומת נגבה הרא"ה, ושם הוא פעיל עד היום, מטרים ספורים מהכיכר החדשה המתוכננת.

כרמל שאמה הכהן מבשר על הכיכר החדשה בפייסבוק:

בדוכן המיתולוגי ההוא נבראה ככל הנראה מנת הסביח המפורסמת לפני כ-60 שנה על ידי סביח (צבי) חלבי. חלבי נכנס לדוכן בדמי מפתח ב-1961 ומכר ארוחות בוקר לנהגי האוטובוס של קו 63 שזו היתה תחנתו הסופית. כבר מההתחלה הוא מכר ביצים קשות חומות שבישל על פתיליה, עם חצילים מטוגנים, סלט ירקות, עמבה וחמוצים בתוך פיתה, מנה שעם הזמן קיבלה את שמו, מנה סביח. המנה המפורסמת משכה אליה גם תשומת לב שלילית וחלבי הסתכסך עם העירייה, עניין שאילץ אותו בתחילת שנות ה-80 להעתיק את מקומו לרחוב נגבה.

אין ספק שהסביח הפך לאחת המנות הישראליות הנפוצות והמזוהות ביותר עם ישראל, ויש אינספור דוכני סביח כיום ברחבי הארץ, וגם במקומות נוספים בעולם. את דרכו של סביח חלבי, שנפטר ב-2012 ממשיך היום בנו שרון חלבי, שמגיש בדוכן הקטן את אותה מנה שהפכה לאייקון של הקולינריה הישראלית, ואותה מנציח שאמה הכהן בכיכר החדשה שהוא בונה.

עוד בוואלה!

עשו זאת בעצמכם: הסביח של מאיר אדוני

לכתבה המלאה
הסביח המקורי. לירז אלה
הסביח המקורי/לירז אלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully