וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי אישי, הכי טעים: עסקי אוכל קטנים וביתיים ששווה להכיר

26.7.2020 / 12:40

התקופה המשונה הזאת, שבה כולנו הסתגרנו בבתים, וחלקנו עדיין מסתגרים, הובילה לא מעט בשלנים ויצרנים קטנים להציע את מרכולתם בייצור עצמי ובשיווק עצמי, עד אלינו הביתה. עידן חדש וטעים של יזמות קולינרית, הנה טעימה של 5 כאלה - המשך יבוא

תוםתום ראמן, הראמן הביתי של תום שמיר

ממש לפני תקופת הקורונה פתח תום שמיר בעזרת אשתו, ראמניה קטנה מאולתרת בסלון ביתו - תוםתום ראמן, שם הגיש צוקמן ראמן, סוג של ראמן שאנחנו פחות מכירים כאן בארץ, כשהאטריות והתוספות מוגשות בנפרד מהמרק והמרק יותר מזכיר רוטב סמיך מציר צלול. בראמן הזה נתקל שמיר בעת טיול ביפן ומאז לא הפסיק לנסות לשחזר את טעמו המדויק. תקופת הקורונה אמנם ביטלה את האפשרות לאירוח ביתי, אבל שמיר ממשיך לבשל שלושה סוגים של צוקמן ראמן כשיש לו יום מרוכז, בדרך כלל בימי רביעי, בו הוא עושה משלוחים ומאפשר איסוף עצמי של המנות, עליו הוא מכריז בקבוצת הווטסאפ שהקים או בפייסבוק שלו. שמיר, שעבד במטבחים של קיטשן מרקט ומסה, הוא אוטודידקט ולמד להכין בעצמו את כל המרכיבים השונים של הצוקמן ראמן, החל מהאיטריות, הביצה הכבושה, הצירים עמוקי הטעם והבשרים המיוחדים.

יש כרגע שלושה סגנונות של צוקמן ראמן להזמנה, הראשון צוקמן טונקוטסו גיוקאי, שהוא ציר סמיך מחזיר, עוף ודגים, לצד אטריות עבות בעבודת יד, בטן חזיר צלויה בסו ויד, ביצה רכה כבושה, לבבות דקל כבושים ועוד; צוקמן טורי פייטן שהוא ציר סמיך מעוף ודגים לצד אטריות עבות בעבודת יד, עוף בסו ויד, ביצה רכה כבושה ועוד; וגם ראמן אחד טבעוני שנקרא צוקמן טנטן מן שזה ראמן שומשום מציר ירקות שורש לצד פטריות ואצות, ממרח שומשום אסייתי, מיסו, שמן בצל וצ'ילי, אטריות עבות בעבודת יד, תירס, נבטים בקימצ'י ועוד הפתעות (65 שקלים לראמן, מינימום הזמנה 130 שקלים).

הזמנות באתר של תוםתום ראמן

סושף, ערכות הסושי של יסמין ואנטון

יסמין תדמור ואנטון יושין, בני זוג וסטודנטים מצאו את עצמם עם הרבה זמן פנוי בתקופת הקורונה, אז הם מינפו את המקצוע של אנטון שעובד כבר עשור כסושי מן והגו יחד ערכת DIY של סושי להכנה בבית. הערכות הן ממש בית ספר קטן לסושי, מושקעות ומעוצבות, מלאות בחומרי הגלם האכותיים הדרושים לכם על מנת להרים אצלכם בבית ערב סושי כהלכתו. לא תצטרכו לכתת רגליכם בחנויות שונות או באינטרנט בשביל למצוא את החומץ הזה או את האורז הזה, הכל מגיע ארוז, מוכן ומדוד לכם בתוך הקופסה היפה. אל חומרי הגלם מצורפים הסברים מודפים אחריהם תוכלו לעקוב בכדי להגיע לתוצאה המושלמת, וכן, גם מאותגרי מטבח יכולים, זה פשוט וקל והכי חשוב, כיף.

יש כרגע שלושה סוגים של ערכות זמינות, הערכה הראשונה נקראית רומנטית והיא מתאימה לזוגות שרוצים לעשות ערב שקט, לגלגל סושי יחד ולשתות סאקה (239 שקלים), ערכת סושי בסיסית להכנת כ-20 רולים שכוללת כל מה שצריך (189 שקלים), וערכת סושי פרו, הכוללת את כל מה שבערכת הבסיס בתוספת סכין שף מקצועית (270 שקלים). את הערכות אפשר לאסוף באופן עצמאי מתל אביב, או להזמין משלוח לכל חלקי הארץ בתשלום.

הזמנות באתר האינטרנט של SUSHEF

עוד בוואלה! אוכל

זה הזמן לבקר ביקבים ברחבי הארץ

לכתבה המלאה

TLV DONUTS, הדונאטס של אוליביה ודניאל

אוליביה רוז היא שף קונידטורית עם שנים של נסיון בעבודה ובניהול מטבחים בישראל ובפריז. היא ובן זוגה דניאל הם חובבי דונאטס, ותמיד חיפשו כאן בתל אביב את הדונאטס המושלמים וגילו שבעצם יש כאן מחסור רציני בתחום. הם הקימו את TLV Donuts, חנות דונאטס מושחתים בסגנון אמריקני מקורי בעבודת יד שפועלת במשלוחים או באיסוף עצמי בתל אביב ואיזור השרון. החנות מבוססת על דונאטס בהזמנה אישית ובהתאמה לכל לקוח לפי הצרכים המיוחדים שלו, כשהכל נעשה בעבודת יד, כלומר כל דונאט נאפה ומקושט בשיא הקפדנות ובשימוש בחומרי גלם איכותיים.

יש המון טעמים, חלקם מקוריים וחלק נעשים בהשראת טעמים קלאסיים מוכרים, ויש גם מגוון גדול של דונאטס טבעוניים. מדי חודש מתפרסם באתר שלהם תפריט הזמין לאותו חודש, כשעכשיו יש למשל אלפחורס - דונאט מצופה בגלייז קוקוס קלוי עם אלפחורס וריבת חלב; הומר סימפסון- דונאט גלייז ורוד וסוכריות צבעוניות; דונאט מצופה חמאת בוטנים במילוי ריבת פירות יער; בוסטון קרים - דונאט ממולא בקרם וניל מצופה בגאנש שוקולד וקקאו ועוד (14 שקלים לדונאט). בני הזוג מעודדים הזמנות אישיות המבוססות על כל מחשבה יצירתית שתעלה על דעתכם לגבי הדונאטס שאתם רוצים, והלהיט התורן: דונאטס אותיות, דונאטס בצורת אותיות בהן תוכלו לכתוב מסרים לאהוביכם.

הזמנות באתר האינטרנט של TLV Donuts

HOP, הפסטה הטרייה של אנה ויונתן

יונתן ואנה כהן הם בני זוג שפים שהכירו והתאהבו במטבח. הם עושים פסטה טרייה שנעשית בתשומת לב גדולה ובהקפדה על כל הפרטים הקטנים תחת השם HOP- House of Pasta. האינטסגרם שלהם הוא פינה שקטה לחובבי האסתטיקה באוכל, עם תמונות תקריב משגעות של הפסטה המיוחדת שלהם. בכל תחילת שבוע הם מפרסמים באינסטגרם שני סוגי פסטות ממולאות, שעל המילויים שלהם הם עבדו במרץ כדי ליצור משהו איכותי ומקורי, ואפשר כמובן גם להזמין פסטה טרייה לפי משקל. לפי ההמלצה של בני הזוג, רוטב פשוט על בסיס שמן זית או חמאה יעשה את העבודה, אבל לצורך העניין הם גם מוכרים רוטב יין לבן וחמאה, מרווה ופרמזן למי שרוצה שיעשו בשבילו כבר את כל העבודה. הפסטה מגיעה קפואה וכל שנשאר לעשות הוא לבשל אותה במים רותחים ואפשר גם לשמור אותה במקפיא עד רגע השימוש.

השבוע בתפריט יש למשל פסטה במילוי קרם גבינת ברי, דבש ולבנדר, או פסטה במילוי ריקוטה פרסקה, תאנים ומרווה. זה מקורי, יצירתי ומוקפד, ולשם התרשמות בשבועות קודמים היו אלטרנטיבות כמו סלק צלוי, קרם פרש, נענע וכפיר ליים, או ריקוטה עם כורכום טרי, פסטו תרד ופיסטוק. יש משלוחים לכל תל אביב בעלות של 10 שקלים בלבד ואפשר כמובן גם פשוט לבוא ולאסוף בעצמם בתיאום מראש.

פרטים נוספים והזמנות בעמוד הפייסבוק של HOP

כריך העוף המטוגן של אלון פלד

אלון פלד כבר עשה כמה מיזמים קולינריים קטנים בקריירה שלו, כשהאחרון שבהם היה דוכן דגים ופירות ים בשוק הכרמל, שם פיתח והגיש את שווארמת הדגים ופירות הים שלו שהייתה מופת של יצירתיות בסגנון שוק מובהק. פלד עבד ביא פאן ובאייבי, והוא ידוע במסירותו לפרטים הקטנים, הוא חוקר טעמים ושוקד על פיתוחם במשך תקופה ארוכה לפני שהוא מחליט "לצאת איתם החוצה", הוא נוהג להתסיס כל מיני מרכיבים מיוחדים, ליצור את כל חלקי המנה בעצמו, ובעיקר, לנסות להכין משהו עשרות פעמים עד שהוא מגיע לשלמות.

הפרויקט החדש שלו בשבועות האחרונים היא מנה של עוף מטוגן פריך, נתח שמנמן שמוגש בתוך לחמניית חלב בסגנון יפני, עם קולסלאו יפני משגע וחמוצים תוצרת בית, ושלושה סוגי רטבים שפלד יצר בעצמו מאפס ונחשבים לשוס של המנה - רוטב פלפלים חריף על בסיס שום מותסס בדבש, ברביקיו דובדבנים מותססים מתקתק מעט, ואבקת תיבול פירי-פירי. המנה מגיעה עם תפוח אדמה קריספי שנמחץ רגע לפני האפיה. כרגע המיזם פועל רק יום שבוע ובתוך תל אביב וכדאי להתעדכן באינסטגרם של פלד על זמנים מדויקים כי גם צריך כמובן להזמין מראש. בקרוב מספר פלד, הפרויקט יפעל גם בשישי בצהריים.

לפרטים והזמנות 054-9576726

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully