וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקי אוכל קטנים וביתיים ששווה להכיר

2.8.2020 / 12:21

עידן הקורונה הביא הרבה יזמים קולינריים קטנים למכור את מרכולתם הטעימה מסף ביתם, הנה חמישה כאלה שעושים את זה מדהים. כתבה שנייה בסדרה

נקניקיות תוצרת בית של ערן ביק

ערן ביק פגש בעולם השרקוטרי כשעבד במסעדת מומופוקו, לא פחות ולא יותר, שלך השף דיוויד צ'אנג. מאז הוא לא הפסיק לחקור ולהתפתח בכיוון הנקניקיות, לצד בשרים מעושנים ובייקון טלה שהוא עושה מעולה. הוא נסע לא מעט בעולם בעקבות המקצוע שלו והתמחה בארצות הברית, באיטליה ובגרמניה אצל יצרנים ומסעדות שונים שזו היא המומחיות שלהם. המסירות שלו וההתמקדות שלו הובילו אותו למוצרי שרקוטרי מדהימים אותם הוא מוכר באתר האינטרנט שלו, הכל עשוי מבשר ישראלי בעבודת יד, ללא חומרים משמרים וללא תוספים.

תמצאו אצלו כמה סוגי נקניקיות, החל מנקניקיות עוף ומרגז, ועד לדברים קצת יותר מורכבים כמו בראטוורסט מבשר לבן, נקניקיית בקר בסגנון אמריקאי, נקניקיית צ'דר חלפיניו, או גאודה טימין, ויש גם בשר אונטריב מפורק שמתאים לכריכים, וקציצות המבורגר מצוינות. באתר של ערן תמצאו גם מתכונים משגעים לכמה מהמנות שתוכלו לרכוש אצלו, באיסוף עצמי או במשלוח.

פרטים נוספים והזמנות באתר האינטרנט

הקינוחים של ויניל פטיסרי

ויניל פטיסרי קרוי קודם כל על שם עוגת הדגל שמצופה בקרם שדומה מאוד לתקליט. אבל זו רק דוגמה אחת לאינספור הקינוחים המשגעים שעושים ג'סיקה קבי ומור יצחקי, היא בוגרת מגמת קונדיטוריה בבישולים והוא בוגר בית ספר דנון, לשניהם יש תשוקה וכשרון לפטיסרי צרפתי קלאסי אבל עם מעט הומור ויצירתיות. מלבד פטיסרי הצמד מתמחה גם בלחמי מחמצת איכותיים, ובחודשים האחרונים גם החל להכין פיצות נאפוליטניות שהפכו במהרה למבוקשות מאוד, מבצק מחמצת עם רוטב עגבניות קליל, מוצרלה פרסקה, פרמזן איכותי ועלי בזיליקום טריים.

השניים עורכים מכירות מרוכזות אחת לשבוע, בהן בדרך כלל צריך להזמין את המאפים מראש מתפריט שמתפרסם מבעוד מועד. יש קינוחים מופלאים כמו טארטלט מון בלאן, מאפה קרואסון עם אורז בחלב וקרמל צנובר שנחשב אחד המאפים המזוהים עם ג'סיקה ומור, קרואסון פיסטוק פטל יפהפה, פריז ברסט אגוזי לוז, לחמניית חלב במילוי פרג ושוקולד, קנאלה דה בורדו, עוגת וניל פקאן וקרמל מלוח, ספוליאטלה, וגם מלוחים כמו קרואסון חיטה מלאה עם גבינות, זיתים ועשבי תיבול, וכאמור הפיצה המרהיבה (14-50 שקלים).

להזמנות ופרטים נוספים אפשר לעקוב באינסטגרם או בטלפון 054-6226607

לכתבה הראשונה בסדרה

הכי אישי, הכי טעים: עסקי אוכל קטנים וביתיים ששווה להכיר

לכתבה המלאה

הממתקים של תמי חסקלברג

תמי חסקלברג היא עיתונאית אוכל לשעבר שכתבה בעל השולחן ובמנטה, ומתכונאית ותיקה עם רזומה מפואר במחלבות גד, מועצת הפירות, מאפיות אנג'ל ועוד. כשרצתה להקדיש את עצמה למשפחה שהקימה, עזבה את התחום וחזרה לעבוד במשתלה המשפחתית לעצי פרי, שם מגדלת משפחתה יותר מ-150 סוגים של עצי פרי. כל הדבר הזה נתן לה השראה והיא החלה לייצר ממתקים המבוססים על הפירות מהבוסתנים שלה, עכשיו למשל זה אומר מרמלדות ליצ'י, אוסנה, אפרסק ותות אפגני.

אבל היא מכינה גם מרשמלו פירות, למשל תפוז ולנסיה מנוקד בקליפות מסוכרות או מרשמלו קינמון ואניס, חלבה, מרציפן בטעמי דובדבן, פיסטוק ואספרסו, או כזה שמצופה ברוטב טופי, וסוכריות על מקל יפהפיות שמקושטות בפרחי מאכל. יש גם קוביות שוקולטה שממיסים בכוס חלב רותח, נשיקות מרנג ענקיות מקושטות בשוקולד מריר ופטל ועוד המון יצירות מתוקות ויפות שעושות נעים בעין וטוב על הלב.

פרטים נוספים בחשבון האינסטגרם שנקרא dulce.mia.candies או באתר האינטרנט

לחם ומאפים של דנה שבת

דנה שבת היא אדריכלית ומעצבת פנים שהפכה לקונדיטורית בגלל אהבה בלתי נשלטת לתחום. היא אמנם התחילה מאפיית חלות, אבל בהמשך למדה בצורה מסודרת והאהבה ללחם התפתחה גם לאהבה לפטיסרי. היום, אחרי השתלמויות בקונדיטוריות בעלות שם, היא מעבירה סדנאות אפייה וקינוחים ומוכרת מביתה שבסביון כל מיני מתוקים ומלוחים בהזמנה מיוחדת ועל פי דרישה, כשדבר אחד מחבר בין הכל - בצק. במסגרת המיזם שלה שקראה לו Sugar Rush היא מוכרת לחמים מסוגים שונים, קישים וקרואסונים מלוחים, עוגות שמרים, עוגות בחושות, עוגות גבינה, טארטים ומוס, וגם פחזניות, חיתוכיות שוקולד, ודברים קטנים ומטריפים כמו מדלנים, מקרונים ואפילו קרמבו ומיני סברינות.

פרטים נוספים והזמנות באתר Sugar Rush ובעמוד האינסטגרם

החמוצים של ג'ק הריוטס

לפני שנה פתח ג'ק הריוטס, מהגר אמריקני נלהב מבולטימור שבארצות הברית, חנות קטנה בשוק הפשפשים ביפו בה הוא עושה מה שהוא יודע לעשות הכי טוב - חמוצים, וקרא לה The Pickle Jar. לישראל הוא הגיע לפני כמה שנים במסגרת פרויקט תגלית, התאהב והחליט להישאר. מה שהתחיל כתחביב, הפך מהר מאוד לייצור קטן לחברים, ובסוף לחנות קטנה. נכון שזה לא מהבית שלו, אבל המוצר עצמו כל כך ביתי ומשובח שכל חובבי טרנד ההתססות והכבישה ישמחו לשמוע, וגם סתם מי שמכור לחמוצים. ג'ק עושה בעצמו צנצנות של מלפפונים חמוצים במגוון סוגים מטריפים, החל מחמוצים שווארמה עם עמבה, או חמוצים פלאפל עם כמון והל, חמוצים חריפים עם פלפל הבאנרו, חמוצים המתבוססים בשמיר וזרעי שמיר, מלפפונים במלח בסגנון ניו יורק, ועוד חמוצים של שום, בצלים ופלפלים מסוגים שונים. ג'ק עושה גם רטבים חריפים ביתיים משוגעים, רוטב ירוק מפלפלים חריפים ירוקים עם שום, ליים מיובש ובזיליקום, רוטב חריף צהוב מגמבה, קארי וג'ינג'ר, או רוטב חריף אדום מפלפל קאיין ופפריקה ועוד, ולפעמים הוא מכין רטבים מיוחדים במהדורה מוגבלת שרק בשבילם שווה לעקוב באינסטגרם.

פרטים נוספים בחשבון האינסטגרם The Pickle Jar

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully