וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה מקומות חדשים בשוק הכרמל

5.8.2020 / 12:15

שוק הכרמל הוא הלב הקולינרי הפועם של תל אביב. לצד כל המקומות הוותיקים צצים כל הזמן חידושים, ומה שבטוח - תמיד קורה שם משהו מעניין. הנה חמישה מקומות חדשים, ילידי מחזור קורונה 2020, לכו לעשות להם קבלת פנים יפה

חמישה מקומות חדשים בשוק הכרמל/צילום: יעל לאור, רעות סהר, עידן פיינברג

מרלוזה, חמארת דגים חדשה

מרלוזה. רעות סהר, רעות סהר
דגים צלויים ועלים ירוקים/רעות סהר, רעות סהר

לבני הזוג מור חזן ודור אבן, בני זוג, יש רזומה מכובד במסעדות בעיר, הוא עבד במטבחים של הרברט סמואל וטאיזו, והיא היתה בפלור של מחניודה ואוזריה. רגע לפני הקורונה הם עמדו לפתוח את המקום החדש שלהם, שנאלץ לעמוד ולחכות בסבלנות שלושה חודשים, עד שכולנו נחזור לשגרה. לפני כמה שבועות זה סוף סוף קרה. שילוב הכוחות ביניהם נקרא 'מרלוזה', והתוצאה היא מסעדת שוק דגים קטנה ומקסימה באחת הפינות השקטות יחסית של השוק עם תפריט מאוד מקומי שכולו מבוסס על הסחורה הטרייה של השוק.

יש מנות קטנות לשחק בהן עם הלחם כמו איקרא, ממרח פול מצרי או דגים כבושים (15-21 שקלים), מנות קצת יותר גדולות כמו צ'יפס חציל שמנמן ומטבל איולי, זוקיני בגריל על קרם עגבניות ועם גבינת אורדה, או סלט עגבניות חריף (35-38 שקלים), והחלק החשוב של התפריט עם מנות דגים קצת יותר רציניות, ביניהן למשל קוביות דג מטוגנות עם איולי שום ירוק, סביצ'ה בס עם מלפפונים וכוסברה ושמנת חמוצה, שווארמה דג עם עלים ירוקים או עראיס דגים בפיתה קטנה עם ארטישוק (43-58 שקלים), ויש גם דגים שלמים מטוגנים או על הגריל.

את הכל מלווה אלכוהול נחמד שהופך את המקום למין חמארת דגים, והאמת שמזמן לא נתקלנו במקום כזה שהצליח ללכוד ככה את כל מה שהיה חסר לנו בשוק. המקום גם פתוח עד שעות הערב המאוחרות, היידה.

מרלוזה, חבשוש 39 פינת הכרמל 11 תל אביב, שעות הפעילות בימים ב'-ה' 22:00-11:00, ו'18:00-11:00, א' ושבת סגור, 03-5164924

חַלָּה, שניצל בחלה

חלה, שניצל בחלה. יעל לאור, יעל לאור
הכריך היפהפה של חלה/יעל לאור, יעל לאור

כבר תקופה לא קצרה שכריכי שניצל בחלה הפכו ללהיט הקולינרי התורן, רק בשוק הכרמל אפשר למצוא אותם בשומר 1 ובעוד כמה דוכנים אקראיים. אבל הדוכן החדש שנפתח באמצע השוק לפני שבועיים בסך הכל, מצליח לגשת אל הטרנד הזה בשקט ובבטחון כי אכן מדובר בכריך שניצל בחלה מוצלח מאוד. החלה האישית לא קטנה ולא גדולה מדי, אבל רכה ואוספת לתוכה ממרח מטבוחה ביתי, איולי עמבה נפלא, פלפלים חריפים קלויים, הכל נמרח ומונח בזהירות ובהקפדה לתוך הכריך, חציל קלוי לשלמות, בצלים בסומק וכמה עלים ירוקים, ולבסוף שניצל זהוב דק ופריך שרק חיכה להצטרף לכל זה.

השירות נעים וחייכני, אין כאן תוספות או כל מיני מנות צד אבל אתם יכולים להוציא מהכריך את מה שאתם לא אוהבים ואף אחד פה לא יכעס עליכם. אפשר לשבת בכיסאות שמסביב לדוכן, להזמין צ'ייסרים אם אתם ממש רוצים לעשות את זה כמו שצריך, ולצפות בהמולת השוק תוך כדי שאתם אוכלים שניצל בחלה ממש מוצלח (35 שקלים).

חַלָּה, רחוב רבינוביץ שפר 2 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 11:00-11:00, ו'- 17:00-10:00

דיאלנה של רונן דברת בלוך

דיאלנה רונן דברת בלוך. רעות סהר, רעות סהר
מנות מהמטבח הצפון אפריקאי בלחם פרנה/רעות סהר, רעות סהר

לפני חודש סיפרנו לכם על שף רונן דברת בלוך שפתח את דיאלנה בשוק מחנה יהודה הירושלמי, לפני שבועיים הוא עשה מהלך ופתח דיאלנה זהה לחלוטין גם בשוק הכרמל בתל אביב, היכן שפעלה מזללת כריכי הבשר של בני דרקסלר. דיאלנה הוא בית אוכל שמציע מבחר מנות מהמטבח הצפון אפריקאי המתחלפות מדי שבוע, ומוגשות בלחם פרנה ביתי בו ממלאים סלטים בעבודת יד יחד עם תבשילים שמתבשלים להם בסירים ומעלים ניחוחות.

בדיאלנה יש כמה מנות מתחלפות כמו למשל עופות שלמים שנצלו בטאבון במרינדה 24 שעות, מפורקים ונדחסים לפרנה עם כרישה שום ירוק ופלפל חריף (45 שקלים), או תבשיל בשר לוקוס עם כוסברה, אריסה, שום קצוץ דק (45 שקלים), או נתחי לחי עגל שבושלו 5 שעות ברוטב סמיך של ציר בקר עם גרגירי חומוס וארטישוק (49 שקלים), וגם אסאדו עצם במעשנה שפורק בידיים ובושל בציר בקר ונגיעות חריפות (49 שקלים) ועוד. יש גם מנה צמחונית מתחלפת, ולצד כל המנות מגישים כאן סלטי שוק טריים.

דיאלנה, השומר 1 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ג' 11:30- 18:00, ד'-ה' 11:30-20:30, ו' 11:30-16:30

אהרל'ה קרפ ברולה

אהרלה קרפ ברולה. רעות סהר, רעות סהר
קרפ מגולגל ממולא בקרם ברולה/רעות סהר, רעות סהר

ליאור ששון הביא את הטרנד הלוהט הזה מחו"ל לשוק מחנה יהודה ועורר את ההתלהבות של כל חובבי הקינוחים והאינסטגרם גם יחד, וממש עכשיו חבריu אלון יצחקי ואלון קשאני פתחו סניף בזכיינות בכניסה לשוק הכרמל שם הם מגישים את הקינוח יוצא הדופן הזה - קרפ ברולה. מדובר בעצם בקרפ צרפתי דקיק וגמיש שמגולגל ועוטף בתוכו קרם ברולה. בתוך הקרם ברולה עצמו אפשר לבחור מיני תוספות כמו פירות יער, בננה ונוטלה, ואת הלמעלה ישרפו לכם בברנר כמו שעושים קרם ברולה אמיתי, אבל זו רק המנה הקלאסית.

מלבד זה יש גם מילוי של קרם עוגת גבינה ותפוחים בקינמון כשמעל יקשטו לכם בקראמבל שקדים וגלידת וניל, או מילוי של קרם פאי לימון בקישוט של שבבי קוקוס ורוטב פירות יער, או מילוי של קרם גבינה ועוגיות לוטוס עם גלידת קרמל מלוח ורוטב טופי, ואפילו מילוי של מוס שוקולד עם בננה ונוטלה (31-33 שקלים) אם אתם ממש מתעקשים אפשר לוותר על הקרפ (למה לכם) ולקבל קינוחים קטנים בצנצנת, וגם יש אפשרות להוסיף פירות טריים, רטבים, גלידות, וכל שגעון אחר שיבוא לכם על איזה קרפ שתבחרו.

אהרל'ה קרפ ברולה, הלל הזקן 11 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 24:00-12:00, ו' 16:00-10:00, מוצ"ש משעה אחרי יציאת השבת ועד חצות

המאפייה של פנדה

מאפיית פנדה. עידן פיינברג,
הלחמניות של פנדה/עידן פיינברג

עידן פיינברג הידוע בשמו פנדה, ההוגה והמייסד של פיתה פנדה האהובה מהשוק, הרגיש שחסרות בשוק כמה פחמימות ופתח לפני חודש את דוכן לחם, מאפייה קטנה בסמוך לפיתה פנדה, שם הוא מגיש מיני לחמים, מחמצות ולחמניות שהוא אופה יחד עם יונתן הלר, מי שעמד מאחורי מיזם בורקס TLV המוצלח. הלר התמחה אצל ארז קומורובסקי וגם למד אפייה בדנון, ובפנדה הוא אופה חלה, חלה עם פירות יבשים, לחמי מחמצת לבנים או מלאים, או בתוספת גבינה ותרד, בגטים קלאסיים, בייגלה ירושלמים, קרקרים מכל מיני סוגים, גביניות, בורקס יופקה ממולא תרד וגבינה, מאפה שמרים עם פקיילה, זוקיני ופרמזן (6-36 שקלים),

יש כמובן גם מלא מתוקים כמו עוגיות חמאה וחווייג' או עוגיות שוקולד צ'יפס (7-15 שקלים ועוגות שמרים כמובן (25-36 שקלים). פיינברג מכין גם כל מיני ממרחים תוצרת בית שהולכים מדהים עם הלחם כמו ממרח פקיילה -תרד מרוכז בבישול של 5 שעות, סקורדיליה - ממרח שום ושקדים, חריף משגע מפלפל חריף, עגבניות מיובשות ומלא עלים וגם ממרח עגבניות מיובשות עם אורגנו, טימין ושום.

המקום פועל כרגע רק בימי שישי, ניתן לעשות הזמנות מראש, ואפשר גם לשבת שם ברוגע, לאכול כריך מאולתר של פנדה או בורקס טרי לצד קפה או חליטה. בהמשך המקום יפעל מדי ום.

דוכן לחם, מל"ן 47 תל אביב, שעות הפעילות ביום ו' 9:00-15:00, הזמנות בווטסאפ 054-7029594

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully