וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש גלידריות חדשות (וכולן מחוץ לת"א)

19.8.2020 / 9:55

הגלידה של השף הישראלי שהעמידה איטלקים בתור עושה עלייה לנתניה, הגלידה הכי אקולוגית שכבשה את חיפה מתרחבת לפרדס חנה, והגלידה הקיבוצניקית הכי איטלקית שהיתה פה. קבלו את החדשות הכי קרות וטעימות - חדשות הגלידה

גלידת לורן, נתניה

גלידריה לורן נתניה. לירן גרודה,
גלידה לורן/לירן גרודה

גלידריה לורן נפתחה לפני חמש שנים באיטליה בשיתוף פעולה של לירן גרודה (משחקי השף) עם קבוצת קולינריה איטלקית. בלורן במרכז מילאנו הכינו את הגלידה אמנם על פי כל כללי מסורת הג'לטו האיטלקי, אבל זאת היתה גלידה קצת "חצופה" במובנים מקומיים שעשתה שמוש בחומרים לא קלאסיים כמו צ'ילי וטחינה, והאיטלקים, שבהתחלה הרימו גבה, בסוף עמדו יפה בתור. לירן גרודה משך את הקבוצה לפתוח סניף גם בישראל. הם חיפשו לוקיישן ומצאו את מתחם פיאנו החדש בנתניה, מרכז מסחרי מטופח מול הים במרכז שכונת מגורים נעימה, המקום המושלם להקים בו גלידרייה חדשה ואטרקטיבית. אתמול בשעה 14:00 בצהריים הם פתחו את הדלתות ובכמה שעות ספורות כבר הגישו קילוגרמים רבים של גלידה.

הייחוד של המקום הוא אכן גלידת ג'לטו איטלקית במיכלים מסתובבים, כל כמה שעות מכינים גלידה טרייה והיא נשמרת במיכל ההקפאה שלה במקרר, שהוא גם ויטרינה, ומכשיר מיוחד מסובב אותה כל העת כדי לשמור על הרכות והאווריריות שלה. הגלידרייה מציעה הרבה מאוד טעמים קלאסיים כשהתפריט משתדל לא להתרחק מהם יותר מדי, אבל כמעט כל אחד מהטעמים כאן יש גם בגרסה טבעונית מופלאה שגרודה השקיע בפיתוחה. יש גם אינסוף תוספות לשים על הגלידה, אבל זה לא נגמר כאן. בלורן אופים בריושים וקרואסונים וממלאים אותם בגלידה, והכי מדהים - יש להם מכונה מיוחדת שהופכת בריוש לגביע גלידה תוצרת בית, טרי ופריך, חוויה קולינרית יוצאת מן הכלל שחובה לנסות. העיצוב בלורן הוא בסטייל איטלקי, קווים נקיים, צבעים עדינים, הכל קלאסי מודרני ומכוון גבוה. ברוכים הבאים לישראל.

לורן, מתחם פיאנו רחוב נתן יהונתן נתניה, שעות הפעילות הם ימים א'-ה' 10:00-23:00, יום ו' עד 15:00 ומוצ"ש אחרי צאת השבת. המקום כשר

גלידת אייספלד, כרכור

אייססלון. ערן גילווארג
הגלידה הכי טבעית, הכי אקולוגית וגם הכי טעימה/ערן גילווארג

לפני ארבע שנים נפתחה גלדריית אייססלון במרכז מסחרי בדניה בחיפה ותוך זמן קצר התגלתה כאחת הגלידות הטובות בארץ. מאחרי הגלידה הזו עומדים אדווה ליאני שהיא שף גלסייר, גלידאית מדופלמת שלמדה והשתלמה באיטליה ובן זגה שיאון ליאני. בחודש שעבר עשה הזוג מעשה ופתחו את אייספלד, גלידריה בת קטנה לאייססלון המוצלחת בשיתוף עם נועם מוסקל, שגם היא מציעה גלידה ברמה הגבוהה ביותר שמייחדים אותה מספר דברים. קודם כל השימוש הרווח והבלתי מתפשר בחומרים טבעיים, אין כאן אף פעם תמציות או מייצבים, וכל מה שנכנס לגלידה עושים כאן לבד או שמשתמשים בחומרי גלם כמו פירות ועשבי תבלין עונתיים וטריים. יש כאן טעמים מיוחדים ולא שגרתיים כמו אבוקדו תפוז, טחינה ופטרוזילה, שוקולד מרווה, אננס בננה, וגם טעמים טבעוניים מפתיעים כמו פאי לימון או פיסטוק.

כל כדור גלידה כאן נמכר במחיר מפתיע של 9 שקלים בלבד, מחיר שנקבע מתוך אידיאולוגיה חברתית מופגנת של בני הזוג שמאמינים שגלידה היא מוצר צריכה בסיסי ולכל אחד מגיע לאכול גלידה. גם כל הרטבים במקום הם תוצרת בית, קרמל ביתי או רוטב פירות יער. עוד תמצאו באייספלד שהמקום הוא מקדש חשיבה סביבתית, הכפיות במקום הן רב פעמיות, ואם אתם ממש מתעקשים אתם מוזמים להביא 15 ק"ג של פרי מהעץ שיש לכם ליד הבית ויכינו מזה גלידה שתיקרא על שמכם וגם תקבלו קילו מתנה.

אייספלד, רחוב המושב 42 פרדס חנה-כרכור, שעות הפעילות בימים א'-ה' 12:00-21:00, יום ו' 9:00-15:00, 04-6373518

עוד בוואלה אוכל

מגפת ההמבורגרים לא עוצרת

לכתבה המלאה

גלידה גלילטו, שדה נחמיה

גלידריית גלילטו היא החלום של רפי אשכנזי, שעזב מקום עבודה והחליט ללכת בעקבות התחושה שלו לגלידה. הוא למד בעצמו ואחר כך נסע להשתלמויות באיטליה והגיע גם לגלידריות ממש נחשבות בארץ המגף. כשחזר לארץ התחיל בקטן ועשה כל מיני ניסויים במכונת גלידה ביתית שרכש, כאשר התגובות החיוביות של החברים והמשפחה דירבנו אותו להמשיך. כשהרגיש שהוא בשל להפוך את התחביב לעסק הוא צירף אליו את חבר ילדותו ג'קי מזרחי שעזר לו להקים את גלילטו, חיבור של שתי מילים, גליל, האזור הגאוגרפי בו נמצאת הגלידריה, וג'לטו, גלידה באיטלקית.

גלילטו נפתחה בקיבוץ שדה נחמיה, אבל היא שומרת על הצביון שלה כגלידריה איטלקית אמיתית, כל הגלידות שבה מיוצרות במקום מחומרים טבעיים ועם הרבה הקפדה על חומרי גלם, כשיש דגש רציני על איזון הסוכרים, מה שהופך את הגלידה של גלילטו לכזו שיש בה משמעותית פחות סוכר מגלידות אחרות. בעזרת הפירות הטריים שמביא אשכנזי מהגולן והגליל הוא יוצר טעמים מיוחדים ונפלאים כמו שוקולד נענע, ליצ'י, בראוניז בטטה, סורבה אפרסק טרי, דובדבן מהגולן, פטל או פטל שחור מהגולן, אוראו, אספרסו ועוד. חלק מהגלידות טבעוניות לחלוטין וחלקן מבוססות על שמנת משובחת. הגלידה הקיבוצניקית הכי איטלקית שהיתה פה.

גלילטו, שדה נחמיה, שעות הפעילות בימים שבת-ה' 12:00-20:00, יום ו' 11:00-17:00, 054-3651444

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully