וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזללת הבשר החדשה של ילד הפלא

20.8.2020 / 13:14

עידו בטצייג בן ה-17, ילד הפלא של הבשר, פתח אתמול את מזללת הבשרים המרשימה עידו'ס. העובדים במקום הם בני כיתתו, והוא דואג שכולם ייצאו שבעים ומרוצים, גם חסר בית שנקלע למקום. אנחנו כבר מאוהבים, ועוד לא דיברנו על הצ'יפס

עידו'ס - מזללת הבשרים של ילד הפלא/צילומים: תמיר יהושוע

אתמול (רביעי) אחר הצהריים אפשר היה לראות מראה חריג ברחוב אבן גבירול בתל אביב. בניגוד גמור לכל העסקים הסגורים ברחוב ושלטי "להשכרה" שתלויים על כל מיני חנויות חשוכות, עדות לתקופה המזעזעת העוברת על העסקים הקטנים בעיר, דווקא באבן גבירול 14 יש המון אנשים, מוזיקה, ובלונים מקשטים את מזללת הבשר החדשה שנפתחה שם אתמול. אם מישהו הגיע למקום במקרה, מבלי לדעת במה מדובר, הוא עדיין לא היה מתקשה למצוא את מי שמנהל שם את העניינים: במרכז כל ההתרחשות, בין המטבח, לבר, לפלנצ'ה, ולעשרות האנשים בשולחנות בחוץ, מסתובב עדו בטצייג, צעיר בן 17, כוכב התכנית משחקי השף, ומי שמתקרא על ידי יודעי דבר "ילד הפלא של הבשר".

עידו'ס מזללת בשר. תמיר יהושוע,
ההמבורגר של ילד הפלא/תמיר יהושוע

בטצייג הוא אמנם צעיר, אבל הידע המעשי שלו בבשר מתורגם כבר כמה שנים לאירועי בשר פרטיים שצברו קהל מעריצים ביניהם לא מעט סלבריטאים, והפכו אותו לשם דבר בעולם הבשר הישראלי. מגיל 14 הוא מתעסק בבשרים, בעישון ובצלייה, והיום, כשהוא בן 17 בלבד, הוא פותח את העסק הראשון שלו, מזללת עידו'ס, במרכז העניינים בתל אביב, מקום שלדבריו ידע שתמיד יגיע אליו.

התפריט בעידו'ס מבוסס על כמה מנות שבטצייג פיתח והגיש באחד ממאות האירועים שעשה עד היום, למשל קרואסון חמאה טרי שמפוצץ בבשר צלעות שמעושן 14 שעות עם איולי, שום קונפי ועלים ירוקים (68 שקלים), או אסאדו סטריפ שהוא נתח שומני ומשויש שמעושן 8 שעות ומוגש עם צ'ימיצ'ורי ומלח יין (99 שקלים), או פלטה עם מיקס בשרים שנבחרו בקפידה על ידי עדו, מעושנים ועל הגריל עם מטבלים ורטבים תוצרת בית כמו מטבל כוסברה או רוטב ברביקיו, שאפשר לקחת בגודל זוגי (179 שקלים) או קבוצתי (309 שקלים).

יש גם מגוון נתחים שמעושנים 30 יום על הגריל (109-114 שקלים) והמבורגר בלחמנייה רכה מאוד בליווי עגבנייה צלויה, שום קונפי ובצל מטוגן (94 שקלים) ועוד. כל המנות בתפריט מגיעות עם שתייה ועם צ'יפס, וסוף סוף צ'יפס אמיתי, כזה שחותכים במקום מתפוחי אדמה מזן באטר ומטגנים פעמיים, ובטצייג עובר בין המגשים ובודק שכל נגלה של צ'יפס טוגנה כמו שצריך וכל נתח בשר נצלה על פי שביעות רצונו ועל פי הסטנדרט הגבוה שלו.

עוד בוואלה! אוכל

מגפת ההמבורגרים לא עוצרת

לכתבה המלאה
עידו'ס מזללת בשר. תמיר יהושוע,
עדו בטצייג וטונה כריזמה/תמיר יהושוע

כמי שמעיד על עצמו, בביטחון של צעיר בן 17, שתמיד ידע שבסופו של דבר העסק שלו יגיע לתל אביב, הוא גם לא מפחד להגיד שמדובר רק בהתחלה. "אם לא הקורונה כבר הייתי פותח בחו"ל", הוא אומר, וכשנשאל איפה הוא יהיה עוד שנה הוא עונה "עם עוד עשרה כאלה" ומחווה בידיו על כל החלל החדש של המסעדה שלו, זה שהוא עיצב בגוונים שחור ולבן, עם דלפק ארוך שנוח להכין עליו עשרות מגשי מזון בו זמנית, עם מעשנת אימתנית שניצבת במרכז, שנפתחת מדי פעם וחושפת את נתחי הבשר העצומים המתבשלים בה לאיטם.

מאחורי עדו יש משפחה תומכת, אמא ואבא ואחים שעזרו לו לטפח את התחביב ולהפוך אותו למקצוע, ומאחורי הדלפק במקום החדש עובדים לא פחות מ-15 עובדים, חלקם הגדול חבריו ובני כיתתו שלוקחים חלק בפרויקט חייו.

עידו'ס מזללת בשר. תמיר יהושוע,
עדו והבשר המעושן/תמיר יהושוע

עדו לא מתכוון להתרווח עכשיו בכיסאו, הוא מתרוצץ ממקום למקום במסעדה החדשה, מוודא שכולם אוכלים ולכולם נעים, מתפקד כצ'קר שבודק כל מנה שיוצאת מהמטבח, מוציא לאנשים מגשי אוכל עם דברים שהוא רוצה שיטעמו, אפילו לחסר בית שעבר ברחוב והציץ פנימה. "הכסף לא מעניין אותי" הוא אומר, "אותי מעניין להכין את הבשר הכי טוב ולהגיש אותו לאנשים, זה מה שאני נהנה ממנו".

השבוע בעידו'ס יש 20 אחוז הנחה על כל התפריט לכבוד תקופת ההרצה, בעתיד הקרוב יהיה גם המבורגר טבעוני, אבל בינתיים כנראה שמדובר בעצירת חובה לכל חובב בשר שמסתובב בינינו.

עידו'ס, אבן גבירול 14, שעות הפעילות בימים שני-שבת 12:00-00:00, ראשון סגור, 03-9144555

עידו'ס מזללת בשר. תמיר יהושוע,
צ'יפס מושלם מושלם/תמיר יהושוע
עידו'ס מזללת בשר. תמיר יהושוע,
הבשר המעושן על הגריל/תמיר יהושוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully