וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוגעים על כנאפה? 3 מקומות חדשים ברחבי הארץ שאתם חייבים להכיר

24.8.2020 / 8:15

שלושה מקומות חדשים שתוכלו לנסות בהם את מאכל האלים הטרנדי - כנאפה, בכל אחד מהם משהו מיוחד ויוצא דופן ובכולם מובטח לכם עונג הג'יבנה והקדאיף

כנאפה דה לוקס, חיפה

כנאפה דה לוקס. שני הלוי,
כנאפה דה לוקס/שני הלוי

רגע לפני הקורונה החליט השף עלאא מוסא לתת את הפרשנות שלו לטרנד הכנאפה ששוטף אותנו, אבל הוא לא הסתפק בלהוסיף את הכנאפה מעשיה ידיו לתפריט מסעדתו דה לוקס שבעיר התחתית בחיפה. הוא פתח מזנון כנאפה, קרא לו כנאפה דה לוקס, ושילב שם עוד כמה קינוחים טורקיים ידועים. כנאפה דה לוקס יושבת ממש ליד מסעדת דה לוקס, וכמו המסעדה גם היא פונה מצד אחד לדרך העצמאות העמוסה, ומהצד השני לרחוב הנמל בו ממוקמות רוב המסעדות הנהדרות של העיר התחתית.

כנאפה דה לוקס זה מקום קטן עם תפריט קטן שמציע חמישה פריטים בלבד, כנאפה קלאסית מגבינה נבלוסית ופיסטוק חלבי (25 שקלים); כנאפה טבעונית עם חלבה, פיסטוק חלבי ואגוזי מלך (30 שקלים); מלבי עם סירופ אגוזי מלך וסילאן (20 שקלים); לילות ביירות (20 שקלים); ובקלאווה טורקית במילוי גלידה מחלב עיזים (25 שקלים). יש גם משקה תמרהינדי קר ומתוק שמושלם לקיץ, וזהו. הכל מוגש בכלי נחושת ואלומיניום יפים שתורמים לחוויה האותנטית.

כנאפה דה לוקס, דרך העצמאות 33 חיפה, שעות הפעילות בימים ב'-ה' 18:00-00:00, ימים ו' ושבת 12:00-00:00, ראשון סגור, 04-6033848

הכנאפה של ניבה, מושב אחוזם

הכנאפה של ניבה. דולב אברג'יל,
ויש גם כנאפה מלוחה/דולב אברג'יל

ניב ובעלה דולב היו שכירים, היא היתה רואת חשבון שהיתה ידועה בכנאפה הביתית המעולה שהיתה מכינה. השניים החליטו לעשות שינוי בחיים, החלטה שלקחו בטיימינג הכי בעייתי, רגע לפני הקורונה. הם לקחו את הכנאפה הביתית המעולה של ניבה, חקרו עוד חומרי גלם, עשו ניסויים, בדקו והתמקצעו במנה הזאת, והתגובות החיוביות שהיגעו מחברים ובני משפחה שטעמו לא הפסיקו להגיע. הם פתחו מקום קטן במשק המשפחתי שלהם במושב אחוזם ליד קריית גת, שם מול בריכת נוי קטנה עם דק עץ מקורה באוויר הפתוח הפתוח הם מגישים שישה סוגים של כנאפה, חמישה מתוקים ואחד מלוח, שהפכו כבר לשם דבר באזור. בין המתוקים יש כנאפה ריבת חלב, כנאפה מסקרפונה תותים, קלאסית עם פקאנים מסוכרים, או כנאפה קרם שקדים ושוקולד לבן (22-25 שקלים). אבל הרבה אנשים מגיעים לכאן דווקא בשביל הכנאפה המלוחה שמגיעה עם כל מיני סוגי גבינות כמ בולגרית, מוצרלה וריקוטה, חמאת שום שהיא מאוד דומיננטית במנה, ועגבניות שרי ובזיליקום מהגינה (35 שקלים). מדי פעם יש ספיישל כנאפה וניב ודולב בודקים את התגובות ומחליטים אם להשאיר את הספיישל באופן קבוע בתפריט.

הכנאפה של ניבה הייתה פתוחה בתחחילה רק בסופי שבוע, אבל הדרישה לאמצע שבוע לא הפסיקה להגיע ולכן הם פתחו את הכנאפה להזמנות טייק אווי גם באמצע השבוע, אבל עדיין לב העסק שלהם הוא ימי שישי בצהריים, אז אפשר לבוא ולשבת במקום, ויש גם פלטת גבינות נחמדה מהמשק הסמוך, לצד מזאטים קטנים, לימונדה ביתית, ערק או מיץ רימונים ביתי שנסחט במקום מרימונים של המשק, וגם קפה ותה.

הכנאפה של ניבה, מושב אחוזם, שעות הפעילות ביום שישי 9:00-16:00, טייק אווי בהזמנה מראש כל ערב בין 19:00-22:00, 052-5222978

עוד בוואלה!

48 שעות קולינריות בצפון

לכתבה המלאה

כנאפה כפרה, הגושרים

כפרה כנאפה. ניצן פויסטרו,
כפרה כנאפה/ניצן פויסטרו

ניצן פויסטרו ועדן חגואל הם חברי ילדות מעמק יזרעאל שגדלו על הכנאפה בשפרעם ונצרת, ובהיותם סטודנטים במכללת תל חי החליטו לתרגם את האהבה ואת הנסיון שלהם עם כנאפה לעגלת כנאפה משלהם. הם השקיעו כמעט חצי שנה בבניית עגלה במו ידיהם ובמשך הזמן הזה גם הכינו לא מעט כנאפה, עשו ניסויים, חקרו ובדקו את הטעמים עד שהגיעו לתוצאה שהם הכי אוהבים. כפרה כנאפה קצת שונה משאר הכנאפה, בניגוד לאחרות היא עשויה ממיקס גבינות ששני הצעירים יצרו בעצמם מגבינות על בסיס חלב בקר ולא עיזים, כשלתערובת הגבינות הם מוסיפים כל מיני טעמים מיוחדים שמוסיפים לייחוד של המנה, למשל גרידת לימון וקינמון, או שוקולד לבן והל טחון, או פקאן קוקוס וחלבה (25-28 שקלים). על הכנאפה של כפרה יש גלידת מסטיקה טורקית נפלאה, לא מתוקה מדי שמשתלבת נהדר עם הקדאיף והגבינות גם מבחינת מתיקות מעודנת וגם מבחינת מרקם (5 שקלים). העגלה של כפרה יושבת במפרצון שלפני חורשת טל, ליד הגושרים, פועלת רק בימי שבת ומציעה גם פרישייק וקפה. עצירה מעולה למטיילים.


כנאפה כפרה, במפרצון הקטן ליד צומת חורשת טל ליד הגושרים, שעות הפעילות בימי שבת 11:30-17:00, 054-7323224

  • עוד באותו נושא:
  • כנאפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully