וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טעם אגוזי": אנשים החלו לצלות ראשי חמניות ולאכול אותם כמו קלחי תירס בטרנד ביזארי חדש

2.9.2020 / 23:29

חובבי מאכלים אקזוטיים אותגרו לנסות מנה של ראשי חמניות צלויים ובעוד חלק התלהבו מהרעיון, אחרים שללו אותו על הסף ואפילו טענו שזה מעורר בהם פחדים: "אני לא יכול להסתכל על זה אפילו"

ראשי חמניות צלויים/Facebook/Baker Creek Heirloom Seed Company

חובבי מאכלים אקזוטיים נותרו במחלוקת קשה לגבי מתכון חדש המציע לצלות ראשי חמניות שלמים - ולאכול אותם כמו קלחי תירס. הטרנד הביזארי שותף בפייסבוק בידי חברת הגרעינים Baker Creek Heirloom שבמנפילד, מיזורי. אלפי אנשים הגיבו לפוסט וחלקו את מחשבותיהם על השימוש החריג בפרח הפופולרי. בעוד כמה טבחים הרפתקנים טענו שהם מעוניינים לנסות את השימוש המהפכני בצמח ובגרעיניו - אחרים פחות השתכנעו ואפילו טענו שזה מעורר בהם פוביה.

כדי להכין את המנה השנויה במחלוקת, עליכם לקטוף את החמנייה כשהזרעים בה נוצרו - אך הקליפות שלהם עדיין רכות. הסירו את כל עלי הכותרת ואת הפרחים הצינוריים המקיפים את הקרקפת של החמנייה. צפו אותה בשמן מצנצנת עגבניות מיובשות והניחו אותה עם הפנים כלפי מטה על הגריל בחום בינוני. לאחר מכן כסו אותה בקערה ותנו לה להתבשל במשך 5 דקות. בסוף הבישול הניחו אותה על צלחת, מרחו מעל עגבניות מיובשות ובזיליקום - ושיהיה לכם בתיאבון. דרך אגב, אין צורך להשתמש בסכו"ם: פשוט הרימו את המנה בידיים ותאכלו אותה כמו קלח תירס.

כך תכינו את המנה:

מאות גולשים שהופתעו מהמנה הנועזת השתכנעו לנסות אותה אחרי שצפו בסרטון המדגים את שלבי ההכנה. מאג'ה רוברטסון כתבה: "אני אוהבת גרעיני חמניות אבל מעולם לא חשבתי לאכול אותם ככה". מרילין סמית הוסיפה: "ניסיתי כל מיני מאכלים אקזוטיים, אבל מעולם לא חשבתי לאכול חמניות כמו תירס". סוזן אמיליה נותרה סקרנית: "אני אוהבת גרעיני חמניות ובזיליקום ועגבניות אז זה כנראה בדיוק מה שאני צריכה".

כשחברת הגרעינים נשאלה אם לראש החמנייה הצלוי יש טעם כמו של גרעיני החמניות שאנחנו רגילים אליהם, היא השיבה: "יש להם טעם אגוזי, אך הם עדיין רכים כמו תירס כשהם נקצרים לא בבשלותם". שף נלהב אחד אמר שמנת ראש החמנייה נשמעת טעימה מאוד, אך חושב שהיא תהיה אפילו טעימה יותר אם ימרחו עליה שום במקום עגבניות מיובשות.

מנה מפתיעה: ראשי חמניות צלויים. Facebook/Baker Creek Heirloom Seed Company, צילום מסך
מנה מפתיעה: ראשי חמניות צלויים/צילום מסך, Facebook/Baker Creek Heirloom Seed Company
מנה מפתיעה: ראשי חמניות צלויים. Facebook/Baker Creek Heirloom Seed Company, צילום מסך
אוכלים אותם כמו פלחי תירס/צילום מסך, Facebook/Baker Creek Heirloom Seed Company

אולם, כשהפוסט שותף בקבוצת חובבי האוכל Bon Appetit Test Kitchen, רבים לא התרשמו מהמנה. אחד כתב בתגובה: "אני לא יכול להסתכל על זה אפילו" ואחר הוסיף: "הייתי מתחרפן אם היו מגישים לי מנה כזאת. זה לא בשבילי". רבים הצטרפו לדיון וציינו שהמתכון עורר בהם טריפופוביה - פוביה מתבניות לא רגילות של חורים קטנים או בליטות. יותר מ-2000 תגובות נרשמו לפוסט והוא זכה ליותר מ-10 אלף שיתופים.

תהיו מוכנים לנסות את זה בבית?

ברור שכן
ממש לא
349 משתתפים

אלו שאהבו את מנת ראש החמנייה:

אלו שאהבו את מנת ראש החמנייה הצלויה. Facebook/Baker Creek Heirloom Seed Company, צילום מסך
אלו שאהבו את מנת ראש החמנייה הצלויה/צילום מסך, Facebook/Baker Creek Heirloom Seed Company

ואלו שפחות:

אלו שלא אהבו את מנת ראש החמנייה הצלויה. Facebook / Bon Appetit Test Kitchen, צילום מסך
אלו שלא אהבו את מנת ראש החמנייה הצלויה/צילום מסך, Facebook / Bon Appetit Test Kitchen

הנה עוד דוגמא לאיך מכינים את המנה:

בתיאבון!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully