וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה עסקי אוכל קטנים וביתיים

2.9.2020 / 7:30

אנחנו ממשיכים במסורת הפרגון וכמו בכל שבוע בתקופה האחרונה, אנחנו מביאים לכם חמישה מיזמים קולינריים קטנים וביתיים שנולדו בתקופת הקורונה ויעשו אתכם מאושרים

החלות של ליאור מולכו

ליאור מולכו היא מעצבת פנים שהוסיפה לעצמה את התואר אופה רק לאחרונה, כשרגע לפני הקורונה ניסתה לעשות שינוי כיוון בחיים וכל הנסיבות משכו אותה דווקא לכיוון אפיית חלות. בעזרת מיקסר בן 50 שנה של סבתא שלה שולה, היא התחילה לאפות חלות מאפס, בהתחלה לקראת ארוחות שישי משפחתיות, ובהמשך גם עבור חברים שביקשו והתעקשו. מהשלב הזה הכל התגלגל מפה לאוזן והחלות, שהאיכות שלהן הלכה והשתפרה ככל שעבר הזמן, התחילו לצבור קהל של לקוחות נאמנים. אצל מולכו זה מופע של אישה אחת, היא האופה, המשווקת והשליחה של העסק, שבזמן הקורונה רק הלך וגדל למימדים שהיא לא חלמה עליהם. החלות שהיא עושה אינן פשוטות אלא מיוחדות ומשולבות בהן כל מיני תוספות מקוריות כמו עשבי תיבול, גבינות, ירקות, תבלינים או גרעינים ואגוזים, כך שיש חלה של עגבניות שרי ופסטו, או חלה של בצל סגול וגרעיני חמנייה, או חלה של תרד, שומשום ובצל, או חלת סלק, גבינה כחולה ורוקט.

פרטים נוספים והזמנות בעמוד האינסטגרם של ליאור

אייל ואורי "מכינים דברים"

אייל אסולין הקים לפני כמה שנים עסק קטן של צנצנות ובהן כל טוב של ריבות, מרקחות וממרחים למיניהם. במקביל הוא מקיים בביתו שבשכונת מוסררה בירושלים, סמוך לשער שכם, ארוחות אינטימיות המבוססות על התוצרת של שוק שער שכם באווירה ירושלמית מיוחדת ונעימה. בתקופת הקורונה הוא החל יחד עם בן זוגו אורי להכין מין מארזים מקסימים ומיוחדים המכילים את כל הטוב שיש לשוק הפחות מוכר הזה בירושלים להציע בשילוב הידיים הטובות והמוכשרות של אייל בבישולים ושל אורי באפייה ובעיצוב ואריזה, וגם מטעמים שמכינים חבריהם ונכנסים למארז.

מדי שבוע הם מפרסמים באינסטגרם של אסולין תפריט קטן תחת המיתוג "אייל ואורי מכינים דברים", תפריט שמשתנה כל הזמן ובו יש לפעמים קובה נבולוסיה מטוגן ממולא בכבש וצנוברים (6 יח' ב-35 שקלים), או קוסקוס עבודת יד כמובן שמגיע עם תבשיל ירקות וחומוסים או תבשיל צוואר טלה (35 או 45 שקלים), יש גם פילו משפחתי ממולא בתרד, שום וג'יבנה (45 שקלים), ועוד מאפים, חלות ובגטים שתוכלו לבחור לעצמכם, חלקם ממאפיית בארי הירושלמית. יש גם מתוקים שתוכלו לצרף למארז כמו פרוסת טארט לימון (28 שקלים) או פרוסת עוגת גבינה וקרמל מלוח (32 שקלים), וכמובן מגוון צנצנות עם כל מה שאסולין אוהב להכין כמו לאבנה שום וסומק, פסטו כוסברה, ריבת פטל ורדים, פטה כבד, ריבת שזיפים ויין אדום, ממרח שום וזעתר ועוד (18-22 שקלים). ההזמנות עד יום חמישי ב-17:00 המשלוחים נעשים בימי שישי בירושלים ובתוספת תשלום גם בתל אביב.

פרטים נוספים באתר של Aso Market או בווטסאפ 050-8335753

עוד עסקים שכדאי להכיר

לימונדה מהלימון: 5 עסקים חדשים קטנים וביתיים

לכתבה המלאה

העוגות והעוגיות של אילת

אילת מכינה עוגות קראנץ' ועוגיות שהיא קוראת להן עוגיות עוגיפלצת שהן שמנמנות ועמוסות בכל טוב, וכששוברים אותן מתגלה תוכן עסיסי, בדרך כלל שוקולד נוזלי, קרם כלשהו, או הפתעה אחרת. יש תפריט עוגיות שנשלח בווטסאפ לכל דורש ויכול לכלול למשל עוגיית עוגיפלצת קינדר מבצק עוגיות קלאסי עם שוקולד חלב ואצבעות קינדר שלמות בפנים, ועם קינדר באונו שלם מלמעלה, או עוגיפלצת נוטלה ואוריאו, עם בצק קלאסי ושוקולד חלב ובמרכז העוגייה מונחת לה בנונשלנטיות עוגיית אוריאו שלמה שמתערבבת בשלמות עם הנוטלה, ויש גם עוגיית בייגלה מדהימה עם שברי בייגלה סניידרס צ'דר ובמילוי שוקולד בלונדי וקרמל מלוח. אבל היצירתיות לא נגמרת כאן, יש עוגיית סינימיני בשילוב של קינמון ופיסות דגני בוקר סינימיני, או עוגייה מנומרת של שכבות בצק עוגיות ובצק פאדג' מעורבבות, ועוד מלא סוגים שלאף אחד מהם לא תוכלו להתנגד, וגם עוגות קראנץ' שנראות אלוהיות כמו שוקולד קראנץ' או קינמון ועוד.

את העוגיות והעוגות אפשר לאסוף מהוד השרון או להזמין משלוח בכל אזור השרון.

פרטים נוספים באינטסגרם או בטלפון 055-8874951

הבנטו בוקס של קוביאשי קיטשן

קוביאשי סאן עבד במשך שנים במסעדת מנטנטן היפנית בטוקיו עד שישראלים יזמים גייסו אותו לעלות לישראל ופתחו יחד איתו את מנטנטן הישראלית בנחלת בנימין בתל אביב. עם רזומה של 25 שנה במסעדנות המסורתית היפנית הוא הגיע לארץ והכין לנו הישראלים את אחד הראמנים הטובים שהיו כאן במסעדה הקטנה שנפתחה לראשונה במתחם אלנבי רוטשילד ומאז העתיקה את מקומה לנחלת בנימין. חודשיים אחרי פרוץ הקורונה הקים קוביאשי סאן את קוביאשי קיטשן, מטבח יפני הפועל על בסיס משלוחים, הוא מכין מגשי אוכל יפניים מרהיבים לאירוח, מנות דגים נאים מרשימות, תבשילים יפנים מעניינים, גיוזות מכל הסוגים מקופלות בקפדנות, ראמן נפלא שאליו התוודענו כבר במנטנטן הנהדרת, וגולת הכותרת: בנטו בוקס משגע, בכל מיני הרכבים וסוגים כאשר אתם בוחרים בעצמכם את המנה העיקרית ואת מנת הצד, אליהם משדך קוביאשי סלט יפני ומרק מיסו. ארוחת צהריים יפנית מופלאה שיכולה להגיע אליכם עד הבית, כאשר קוביאשי סאן יודע להתאים את הארוחה לפי ההעדפות הקולינריות שלכם, טבעוני, צמחוני או בשרי.

קוביאשי קיטשן פועל כרגע בפתח תקווה אבל המשלוחים מגיעים לכל ערי גוש דן בהתאם לזמינות ולמחיר המשלוח.

פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק והזמנות בטלפון 052-4452096

מארז השוק הירושלמי של שוקריה

אודיה, קונדיטורית במקצועה, יצרה מארז שוק משגע שכולל בתוכו כל מיני מטעמים שאספה וליקטה ברחבי ירושלים ומיצרנים קטנים בסביבה, אליהם היא מוסיפה מאפים מעשה ידיה, כלים או קישוטים עבודת יד בעלי הקשר כזה או אחר לעיר הקודש, קפה ואלכוהול משובח, למארז מצורף גם מתכון שמתקשר לחומרי הגלם המצורפים, עשבי תיבול טריים ועונתיים שיש עכשיו בשווקים, פירות מיוחדים של העונה ועוד המון הפתעות. היא יצרה קבוצה של מארזים לכל אחד מהם נתנה שם וקונספט כך שקל לבחור ולהתמקד במגוון מסוים של פריטים במארז שמתאימים לכם.

יש עכשיו למשל מארז שמתאים לראש השנה שנקרא עיד סעיד, שמושלם לחובבי בישול ואפייה, עם אוריינטציה לטעמים ערביים, שמכיל חומרי גלם ומצרכים, וירקות בלאדי מהשוק הערבי, בקבוק יין לבן של יקב בבית ג'אלה, דבש אורגני מחברון, ממתקים ערבים, חלווה משכם ועוד (650 שקלים). יש גם מארז חלויאת שמתמקד במתוקים וקפה וכולל גם מתוקים ערבים מסורתיים מהשוק וגם מתוקים שאודיה מכינה בעצמה, עם תוספות כמו צנצנת טחינה שחורה משובחת, מעמולים, חלוות משכם, וגם פינג'אן וכוסות קפה (450 שקלים) ועד מגוון של מארזים בסגנונות נוספים ובמחירים שונים.

משלוחים בירושלים במחיר של 50 שקלים אבל ניתן בעלות נוספת גם לערים נוספות בין נתניה לאשקלון.

פרטים נוספים באתר של שוקרייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully