וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקום: המסעדה הטורקית החדשה של יפו

3.9.2020 / 12:35

שני עולים חדשים מטורקיה התגעגעו לאוכל של הבית אז הם פתחו מסעדה, בה הם מגישים ארוחות בוקר טורקיות מסורתיות ממש כמו באיסטנבול, וערב אחד בשבוע הם הופכים את המקום לחמארה

מסעדת לוקום הטורקית. באדיבות המסעדה,
ארוחת בוקר טורקית מסורתית/באדיבות המסעדה

איננז' סונמז גדל כל חייו בבויוקאדה, האי הגדול ביותר בקבוצת איי הנסיכים, מדרום מזרח לאיסטנבול, בן למשפחה יהודית טורקית ענפה. לאביו ולדודיו היו מסעדות באי וכך גדל לתוך העבודה במטבח, למד את הבישול הטורקי המסורתי, הכיר את חומרי הגלם ואת הטעמים והתבגר להיות טבח טורקי מקצועי. לפני שלוש שנים, בעקבות בת זוגו, עשה עלייה לישראל, העתיק לכאן את חייו וגם שינה את שמו לאיתי, שיהיה יותר קל להגות. כאן בישראל חיכתה לו קהילה שלמה של עולים מטורקיה שהפכו לחבריו, ומה שהוא כל הזמן אמר לחברים הטורקים שלו זה כמה שהוא מתגעגע לארוחות הבוקר בטורקיה, הארוחה החשובה ביותר לטורקים ודווקא זו שהכי פחות ידועה ומוכרת כאן. יחד עם חברו בנצי אמון, גם הוא עשה עלייה מטורקיה לפני 8 שנים, הם החליטו לפתוח מסעדה טורקית שתגיש את מה שהם הכי מתגעגעים אליו - ארוחת בוקר טורקית מסורתית.

מסעדת לוקום הטורקית. באדיבות המסעדה,
מסורת שהביאו מטורקיה/באדיבות המסעדה

ארוחת הבוקר הטורקית מבוססת על ביצים, גבינות, ירקות ומגוון מזאטים ואת כל אלה עטפו בלוקום לתפריט מגוון שבו תוכלו להחליט בעצמכם מה מתחשק לכם, החל מסימיט, הבייגלה הטורקי המפורסם שמגיע עם מגוון גבינות בסגנונות ים תיכוניים מגוונים או נקניק סוג'וק וביצת עין (42 שקלים), או בורק במילויים משתנים (32 שקלים), או מנמן, שהיא השקשוקה הטורקית שעשויה מפלפלים אדומים ועגבניות (43 שקלים), עליה אפשר לשים כל מיני תוספות למשל סוג'וק, שזה נקניק טורקי, או גבינות. יש עוד כל מיני הרכבים של ארוחות בוקר, וגם טוסטים וסלטים, ביניהם סלט חלומי טורקי, או סלט גווארדג ממזרח טורקיה (40 שקלים). יש גם ארוחת בוקר מיוחדת שמקורה בצפון הים השחור ונקראת מיחלמה ומבוססת על תערובת גבינות וקמח תירס טחון גס לצד סלט ירקות (36 שקלים).

עוד בוואלה!

השווארמה המדוברת ביותר בתל אביב

לכתבה המלאה
מסעדת לוקום הטורקית. באדיבות המסעדה,
מיחלמה טורקית- תערובת גבינות וקמח תירס/באדיבות המסעדה

את המקום החליטו לפתוח ביפו בגלל האותנטיות של העיר, "זה מקום שמגיעים אליו הרבה תיירים מכל העולם, יש כאן אווירה בינלאומית אבל בשילוב עם ים תיכוניות אותנטית". המסעדה הקטנה של סונמז ואמון נמצאת בשכונת נגה ביפו, מסעדה קטנה עם מטבח קטנטן משם הם עושים לעצמם את הזכרונות מהבית ומגישים לסועדים.

למרות שבלוקום מתמקדים בארוחות בוקר, הם החליטו בימי חמישי לעשות משהו קצת אחר, הם פותחים את המקום בשעות הערב והופכים אותו למין חמארה טורקית שבה מוגשים כל מיני מזאטים טורקים בצלחות קטנות לצד הרבה אלכוהול ובעיקר ראקי, משקה אלכוהולי מבוסס אניס, אשר נהוג לשתות בטורקיה, למרות מגבלות האלכוהול במדינה.

לוקום, דרך שלמה 3 תל אביב, שעות הפעילות א'-ד' 9:00-16:00, יום ה' 09:00-00:00, ו'-ש': 9:00-15:00, 058-7675741

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully