וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גריל עץ: מסעדת הבשרים החדשה של הצפון

5.9.2020 / 8:16

אחרי שכבש את לב הצופים בפריים טיים, גויס לאחרונה השף ארז קומרובסקי כיועץ קולינרי למסעדת גריל עץ, מסעדת הבשרים החדשה של מלון מצפה הימים, אשר פתוחה לקהל הרחב, ומחזירה למושג "פארם טו טייבל" את הכבוד המגיע לו

מסעדת גריל עץ מלון מצפה הימים. אנטולי מיכאלו,
הבשרים משופדים על ענפי עצים מהיער ומהבוסתן/אנטולי מיכאלו

השף ארז קומרובסקי, מי שהקים בזמנו את לחם ארז, ועומד מאחורי הקייטרינג היוקרתי והמצליח ארז וחנן, יחד עם שותפו חנן עזרן, חזר בשנתיים האחרונות לתודעת הקהל הרחב כשופט בתכנית משחקי השף. הפריצה ללב הפריים טיים, הגיעה אחרי שנים בהן הוא די נטש את סצנת המסעדות התל אביבית (מלבד ביקורים מדי פעם אצל חבריו המסעדנים והשפים), כשאת רוב זמנו הוא מעביר במשק הקטן שהקים סביב ביתו במושב מתת בצפון. קומורובסקי מגדל שם מיני צמחים וירקות, פירות ועשבי תבלין, ומי שעוקב אחריו באינסטגרם יכול להיחשף לבישולים שלו המבוססים על התוצרת הטרייה מהגינה הביתית.

מסעדת גריל עץ מלון מצפה הימים. אנטולי מיכאלו,
ירקות מהגינה של מצפה הימים/אנטולי מיכאלו

במלון מצפה הימים שנפתח מחדש בפברואר האחרון אחרי שיפוץ ארוך, ממש לפני פרוץ משבר הקורונה, יש משק דומה לזה שקומרובסקי מטפח בביתו, רק גדול יותר. בשטחי המלון יש דיר ורפת, מהם מפיקים חלב ניגר המשמש את מחלבת המלון ליצירת גבינות ארטיזנליות מופלאות, יש גינת ירק עם ירקות עונתיים ובוסתנים המפיקים פרי מתוק. יש אפילו גינת עשבי תבלין ובושם מקראית של הבוטנאי אברהם דהאן, שם הוא מגדל צמחים ארץ ישראלים עתיקים ואפילו זנים נכחדים של גפן.

כאשר החליטה רשת ישרוטל לפתוח במלון המחודש מסעדה שתהיה מבוססת על תוצרת המשק (במקום מסעדת מוסקט, ששכנה שם בעבר), זה היה אך טבעי לגייס אליהם את ארז, כיועץ קולינרי, אשר יביא את הניסיון והיצירתיות שלו, אבל הפעם למסעדה גדולה, עם תוצרת המגיעה מן הרפת, הדיר, הבוסתנים והגינות.

עוד בוואלה! אוכל

הפיצה הארטיזנלית החדשה של רעננה

לכתבה המלאה
מסעדת גריל עץ מלון מצפה הימים. אנטולי מיכאלו,
שיפוד אנטריקוט על ענף זית/אנטולי מיכאלו

קומרובסקי התגייס למשימה, חשב קצת והגה את גריל עץ, מסעדת בשרים גלילית המבוססת על גריל פחמים ועושה מה שכבר נחשב כמעט מאוס להגיד, אבל באמת שהפעם זה מוצדק - Farm To Table. אל המשימה גויס גם השף רונן ולדמן, אשר מונה לשף בפועל של המסעדה, שהתחבר לפואטיקת הבוסתנים של קומרובסקי, ויחד עם החווה האורגנית הם יצרו תפריט בשרים ייחודי בו כל אחד מהבשרים משופד על ענף של עץ אחר הגדל בסביבה, ביערות או בפרדסים.

אבל זה לא נעצר שם, לצד הבשרים יצרו שני השפים עוד לא מעט מנות ישראלית מחומרי גלם מקומיים, הרבה בלאדי, ובכלל הרבה אוכל ישראלי, גלילי פשוט ומוכר שמגיע בגרסת החווה, על מגשי ענק, בכלים כפריים, אל מול נופי הכנרת ובאווירה ועיצוב מוקפדים המשדרים אלגנטיות כפרית נגישה ונעימה.

מסעדת גריל עץ מלון מצפה הימים. אנטולי מיכאלו,
לחם כפרי עם תפוח אדמה מדורה ומטבלים/אנטולי מיכאלו

למשל בין המנות הבשריות בתפריט יש מחבתות בשר כמו פילה עוף באריסה עם תירס צרוב, עגבניות מדורה, בצל ירוק וכוסברה (79 שקלים) או ירקות צלויים בטאבון משווייה סטייל עם טחינה ועלי נענע (52 שקלים). בגזרת השיפודים על הענפים תמצאו שיפוד פילה עגלה מתובל בדואה מצרית עם שיפוד בצלצלים וטבולה (128 שקלים), שיפוד אנטריקוט עם סלסה גלילית ותפוח אדמה פראי (121 שקלים), או פורל ורוד שמנמן מפולט על שיפוד עם סלנובה שלמה (92 שקלים) ועוד.

המנות הראשונות גם הן גליליות ועשירות כמו מסבחה חמה במכתש ועלי, עם פלאפל ירוק ומנקיש מהטאבון עם שמן זית וזעתר (46 שקלים) או ספיחה טלה ברכז רימונים, טחינה ופיסטוקים על פיתה לבנטינית (52 שקלים) וגם סיגר כתף טלה ומכסה אנטרקוט עם טחינה ופלפל צ'ומה (54 שקלים) ועוד.

יש גם לחם מהטאבון, סלטים טריים, ומיני קינוחים שמתאימים לסגנון כמו כנאפה עמוסה בפיסטוקים, סירופ הל וגלידת פיסטוק (43 שקלים) או קומפוט וסורבה של פרי (40 שקלים) ועוד.

מסעדת גריל עץ מלון מצפה הימים. אנטולי מיכאלו,
אל מול נופי כנרת/אנטולי מיכאלו

בכניסה למסעדת גריל עץ נמצאת חנות המשק, שם תוכלו לקנות מחומרי הגלם המיוצרים במתחם המלון, לקחת לכם הביתה או לפיקניק, יש לחמים טריים פראיים, גבינות תוצרת המחלבה, ירקות ופירות שנקטפו הבוקר בגינה ובבוסתן, עשבי תבלין מהגינה, כלים ייחודיים לסביבה של אמנים מקומיים, וצנצנות של ריבות ומרקחות, תה מסוגים שונים, שימורים מיוחדים, עוגות ועוגיות, ויין מקומי כמובן.

מחוץ לחנות ולמסעדה יש פינות ישיבה פסטורליות בצל גפנים אל מול נופי גליל רחוקים והכנרת. תוכלו לסייר בגינה המקראית של אברהם דהאן בין ניחוחות התאנה והלענה ולשמוע על צמחי תבלין ובושם עתיקים, להציץ בדיר וברפת, ולספוג אווירה כפרית ופסטורלית.

תפריט המסעדה כשר, והבשר בהשגחת הרבנות בצפת, אך המסעדה פתוחה גם במהלך סוף השבוע, ולכן אין למקום תעודת כשרות.

גריל עץ, שעות הפעילות בימים א'-ש' 18:00- 22:00, 053-9347043. פתוח לקהל הרחב

מסעדת גריל עץ מלון מצפה הימים. אנטולי מיכאלו,
הקינוחים, לא תאמינו שזה פרווה/אנטולי מיכאלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully