וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצה הארטיזנלית החדשה של רעננה

31.8.2020 / 7:55

שני משוגעים שהתמקצעו בפיצה נאפוליטנית אמיתית החליטו לפתוח פיצרייה ברעננה שעושה כבוד לחוקי הפיצה הנוקשים של נאפולי אבל עם תעוזה ישראלית והרבה יצירתיות

פיצה דולצ'ה רעננה. גל זהבי,
לא רק מרגריטה קלאסית/גל זהבי

בשנה האחרונה נדמה שהפיצה הנאפוליטנית מתפשטת בארץ ויותר ויותר יזמי פיצה מתגלים כמעריצים של גרסת המקור של המאכל הזה, עם כל המשמעויות הנלוות לכך- פיצה נאפוליטנית היא מאכל קלאסי עם חוקים נוקשים הנוגעים לבצק, לתוספות ולצורת ההגשה. פיצה רגאצי בפתח תקווה עושה את זה, גם פיצה פבריקה ברחובות או נאופוליטן בחיפה, והמצטרפת הטרייה לרשימה הזו היא פיצה דולצ'ה ברעננה. עם חלוף הקורונה נפתחו הדלתות של הפיצרייה הזו ברעננה אותה הקימו דולב אללי ומורן שקוף, גיסים שחולקים את תשוקה אדירה לפיצה נאפוליטנית, עד כדי כך שנסעו שניהם לפני כמה שנים להתמחות באקדמיה לפיצה נאפוליטנית בקזרטה, כפר קטן צפונית לנאפולי שנחשבת כמובן למקום בו "המציאו" את הפיצה.

פיצה דולצ'ה רעננה. גל זהבי,
גם פיצה פטריות יפהפיה/גל זהבי

אללי ושקוף חזרו מאיטליה והקימו עסק של טאבון נייד לאירועים התרוצצו בכל הארץ עם הפיצות הנאפוליטניות שלמדו להכין באיטליה, מה שהפך בהמשך לתפריט הפיצות של דולצ'ה החדשה. אבל השניים לא עושים פיצה נאפוליטנית קלאסית, כלומר הם עושים גם כזאת, אבל הפיצה הנאפוליטנית שלהם היא משהו כמו דור 3 של הפיצות, או מה שנקרא באיטלקית פיצה קונטמפורניה, פיצה שנעשית על פי הכללים הנוקשים של פיצה נאפוליטנית אבל במין גלגול חדש שחורג מהכללים לטובת אספקטים של מקוריות ובריאות.

עוד בוואלה! אוכל

14 פיצות מעולות מחוץ לת"א

לכתבה המלאה
פיצה דולצ'ה רעננה. גל זהבי,
ארטישוק בטאבון/גל זהבי

"הפיצות של הדור הישן מאופיינות בבצק דק אבל בלי השוליים הגבוהים", מסביר אללי, "בפיצריות האיטלקיות באים בבוקר ומכינים את הבצק בו משתמשים לאורך כל היום, זה לא מה שקורה עם הפיצות של הדור החדש. אנחנו משתמשים במחמצות איטלקיות של 48 או 72 שעות התפחה, עדיין יש שימוש בשמרים, אבל התוצאה היא בצק רך ומתמסר עם שוליים אווריריים במיוחד, ממש כמו ענן". אללי מסביר שלפיצה הזאת אפילו יש איזה ממד של בריאות, "היא כבר לא נחשבת ג'אנק פוד, הסוכרים בבצק הזה מתפרקים לגמרי וגורמים לו להיות הרבה יותר נעים למערכת העיכול שלנו, זה ז'אנר חדש לגמרי של פיצה שנקרא קאנוטו, הבצק הוא המהות אבל לוקחים לקצה גם את כל נושא התוספות והרטבים שעליו". את הפיצות של דולצ'ה עושים בטאבון אבן עגול שהובא מאיטליה, כזה הפועל על גז אבל חלקית גם על עצים בשביל הארומה המיוחדת שזה נותן לפיצות.

פיצה דולצ'ה רעננה. גל זהבי,
פיצה קרם תרד עם בטטה/גל זהבי

התוצאה היא תפריט פיצות לא שגרתי שמציג את כל מה ששני ישראלים נועזים מוכנים לעשות עם פיצה נאפוליטנית, "אנחנו לוקחים את העיגול של הבצק ומתייחסים אליו כצלחת שמרכיבים עליה מנה", ואכן יש בדולצ'ה למשל, מעבר למרגריטה הקלאסית (55 שקלים), גם פיצות מקוריות כמו פיצה עם קרם תרד, בטטה מהטאבון, וקרם פרש ביציאה מהטאבון (62 שקלים), או פיצה עם קרם ארטישוק, מוצרלה, עגבניות מיובשות, גבינת פטה ושקדים קלויים (68 שקלים), ואפילו סביחפיצה, פיצה עם קרם חציל שחור, תפוח אדמה מדורה, פלפל צ'ומה, לימון כבוש, ביצה קשה וטחינה גולמית (60 שקלים) ועוד, אלו לא פיצות סטנדרטיות אלא משחק שלם של מרקמים, טעמים וטמפרטורות. בשביל לא להיות ספציפיים מדי עם פיצה, יצרו בדולצ'ה גם תפריט קטן של מנות ראשות המבוססות על הטאבון, כמו פרחי כרובית ב-450 מעלות עם יוגורט וקרם עגבניות (34 שקלים), או קרפצ'יו תפוח אדמה עם גבינת המאירי (29 שקלים), או בוראטה עם קרוטונים תוצרת בית (52 שקלים) ועוד. יש גם כמה קינוחים איטלקים מוקפדים כדי לסגור את הארוחה על הצד המתוק, כמו ספוליאטלה או מריטוצו, פנקוטה או קלצונה נוטלה (28-54 שקלים) וקצת יין ובירות בשביל להשלים את האווירה.

פיצה דולצ'ה רעננה. גל זהבי,
ויש גם ספוליאטלה/גל זהבי

פיצה דולצ'ה פועלת עכשיו תחת הגבלות הקורונה כשכל שולחנות ההושבה הוצאו החוצה עם השתלטות מסוימת על החנייה הסמוכה למסעדה. ובכל זאת למרות שזה מאוד קשה להם והם מאמינים שאת הפיצה שלהם צריך לאכול לוהטת מהטאבון, אללי ושקוף הקימו גם מערך משלוחים בכפר סבא, רעננה והוד השרון, וגם מערכת הזמנות זריזה בה תוכלו להזמין פיצה בכמה לחיצות בלבד. חולמים לבקר באיטליה? תקפצו לרעננה במקום.

דולצ'ה, המסגר 1 רעננה, 077-2302535, שעות הפעילות בימים א'-ה' 18:00-23:00, שישי ושבת סגור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully