וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קומפלט" מושלם ומנה סודית וממכרת: הישראלי שפתח חומוסייה בתוך הבית

13.10.2020 / 8:15

חלום אחד שלו סונדל לעת עתה בצדי הדרך, אז גיא ינאי החליט ללכת בכל הכוח על האובססיה הפרטית השנייה שלו (ושל כולנו)

בווידאו: תיעוד מתן דוח לבית קפה שביצע משלוחים לרחוב/מערכת וואלה! NEWS

הצגת הילדים האחרונה שהעלה "גיא המכונאי" עסקה - איך לא? - בגיבורי על. ובאופן ספציפי יותר - ביותם שחולם להיות גיבור על חזק עם שרירים, ומבקש בלילה מפיה סגולה לעשות קסם ולהגשים את מבוקשו. היא, כמו כמעט כל פיה בכמעט כל סיפור ילדים ראוי לשמו, עושה מה שבא לה, ובמקרה הזה - "מסבירה ליותם שאין כזה קסם, ולוקחת אותו למסע אל תוך הגוף, עד שהוא מבין את המשמעות של אוכל מזין".

אם הייתם מציבים לגיא ינאי, הוא "גיא המכונאי", פיה מול העיניים ומשאלה אחת להגשים, סביר שהוא היה מבקש לחזור כמה שיותר מהר לבמה. חודשים ארוכים של השבתה קורונאית, עם משב אופטימי קצרצר בלבד בתום הגל הראשון, העלימו מחייו את חיוכי הילדים (וההורים) בקהל, את חדוות היצירה, ואת התשוקה המניעה את כולנו, זו שבשמה אנחנו עושים מה שאנחנו אוהבים.

החלל גדול, הפרנסה בוערת, הדאגה מתגברת, ואיתה גם ההכרח להמציא את עצמך מחדש. למזלו של ינאי, הפתרון היה קרוב, מבעבע מול העיניים, וכולל גם במקרה הזה חיוכי ילדים (והורים), חדוות יצירה ותשוקה.

במילים אחרות, חומוס.

חומוס ינאי, קדימה-צורן. גיא ינאי,
גרילה בפעולה. "חומוס ינאי"/גיא ינאי

"כבר שנים ארוכות שאני אובססיבי לחומוס", סיפר ינאי בן ה-44 לוואלה! אוכל, "התחלתי מזמן להכין סיר בבית בכל יום שישי, ולאט-לאט התקדמתי, התפתחתי והשתכללתי. בהתחלה זה היה לצריכה אישית, משפחה וחברים ולא יותר מזה, אבל כשאחי הקניט אותי ושאל למה אני לא מוכר, החלטתי לבדוק אם יש ביקוש".

הבדיקה הזאת הולידה מה שאפשר לכנות בקלות כ"ביקוש". הוא מעמיד לאורך השבוע סירים בביתו שבקדימה-צורן, ומפעיל יחד עם אשתו הילית את "ינאי, חומוס מבית טוב", מעין חומוסיית-גרילה אינטימית. הבית מגויס, הריחות בפנים יוצרים מערבולות רעב כבר בשעות הבוקר המוקדמות, וההזמנות מוכיחות את מה שנדמה שכבר אין צורך להוכיח - הישראלים מכורים לחומוס, ומכורים עוד יותר לריאליטי שכזה, שמשלב קצת הישרדות, קצת מאסטר שף ולא מעט נינג'ה ישראל מלמעלה.

מאה שנים של ניגוב

מסלול החומוס המפותל של זיזו

לכתבה המלאה
חומוס ינאי, קדימה-צורן. גיא ינאי,
מרקמים מתנגשים לביס אחד מושלם. "מנת שירה"/גיא ינאי

ומה בתפריט? קופסאות חצי ק"ג של חומוס או טחינה (20 שקלים), מנה "קומפלט" של חומוס וגרגירים, ביצה ותבלינים, פיתה, חמוצים וחריף (25 שקלים), קופסת גרגירים (גדולה ב-10 שקלים, קטנה ב-5) וגם מנת "שירה" למקורבים (ולכתב שלא הצליח להתאפק), על שם בתם הבכורה של בני הזוג, שכוללת פיתה קריספית מלמטה, גרגירי חומוס רכים ותלולית אדמדמה-ורדרדה של חומוס ועגבניות מרוסקות מלמעלה.

"זה תמיד היה החלום שלי, ולקח לי שמונה שנים להגיע לתוצאה הזאת", מתגאה ינאי. התוצאה האמורה היא חומוס ביתי חמים, במרקם חלק אך לא כנוע, עם "ביס" נכון ותחושה נכונה עוד יותר. לעת עתה, לא ברור מתי "המכונאי" יוכל לחזור לבמה, אבל כבר ברור מעבר לכל ספק ש"החומוסאי" לא יוכל לעזוב.

חומוס ינאי, קדימה-צורן. להזמנות: 054-2314441

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully