וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי קרוב לחו"ל: בית באבל טי חדש מול הים

21.10.2020 / 11:30

למרות הפופולאריות שלו ברחבי העולם, ולמרות שהוא יושב בול על האקלים הישראלי, משקה הבאבל טי, או הבובה, אף פעם לא עשה עלייה לישראל כמו שצריך, עד עכשיו. ואפילו הקורונה לא הצליחה למנוע את ההצלחה שלו

זוכרים את התקופה ההיא, שהיינו עולים על מטוס וטסים ליעדים רחוקים כמו הונג קונג, או יפן? יודעים מה אפילו לונדון או פריז? מי שטייל בכל אחד מהמקומות הללו, ובעוד ערים רבות נוספות, לא יכול היה לפספס את הבאבל טי. אי אפשר אפילו לקרוא לזה טרנד, למרות שזה מאוד מגניב, צבעוני ואינסטגרמי, לזכותו של הבאבל טי אפשר להגיד שהוא היה כאן הרבה לפני עידן האינסטגרם. וכשאנחנו כותבים כאן, אנחנו מתכוונים בעולם, בישראל זה כבר סיפור אחר.

למרות ההצלחה של הבאבל טי בעולם, ולמרות שישראלים רבים אוהבים את המשקה, איך שהוא המשקאות הצבעוניים עם כדורי הטפיוקה הרכים, שעולים במעלה הקש, ומתחלקים בפה ואז בגרון, אף פעם לא עשה לכאן עלייה כמו שצריך. נכון, היו בעבר ניסיונות דומים, היה דוכן באבלס קטנטן ברחוב שנקין בת"א, ועוד אחד מאותה משפחה, קצת יותר גדול, ברעננה, רשת B-FRESH הציעה גם היא טייק על המשקה המפורסם, ועדיין, הרגשנו שמגיע לנו יותר.

View this post on Instagram

Opening Tuesday 25 august ?. #bubbletea

A post shared by Beitea (@beitea.tlv) on

מי שהחליט להרים את הכפפה, הפעם כמו שצריך, הם דויד והלסי אמסלם, זוג עולים מצרפת. ארבע שנים הם כבר גרים בישראל, עוד לא ממש מדברים עברית, אבל זה כנראה רק הופך את המשקה שלהם, האקזוטי גם ככה, לאקזוטי יותר.

Beitea Bubble Tea, התמקם בסוף חודש אוגסט האחרון, בתחילתו של רחוב אלנבי, בחלק שנושק עם רחוב הירקון, ומשקיף אל הים. נקודה לוהטת בתקופות רגילות לקהל גדול של תיירים, אבל לא כרגע. אך למרות שאין תיירים, ולמרות תנאי הקורונה הבלתי אפשריים, גם בזמן הקצר שהם הצליחו להיות פתוחים, בין סגר לסגר, הופתעו דויד והלסי מקהל הלקוחות הגדול שפקד את המקום בהתלהבות רבה.

גם הסגר לא שבר אותם. הם השיקו במהרה משלוחים בוולט, ואפילו השתמשו בשטת השמ"ק (שירות משלוחים קרוב), שהפכה מחוסר ברירה לנפוצה בשבועות האחרונים, כי מה יותר קלאסי מלקחת משקה קר, בטעמים מתוקים, עם בועות טפיוקה מרעננות ולרדת לחוף הים? ועכשיו זה אפילו גם מותר.

עוד בוואלה!

הבנות נחמה

לכתבה המלאה

אז מה הסיפור בעצם?

הזוג הנלהב שרצה להביא את חווית הבאבל טי האותנטית לשראל, ייבא לארץ את כל המכונות המיוחדות שמכינות את התה המבוקש ממש אל מול עיניכם, הוא יכול להיות מבוסס על תה שחור, על חליטות של פירות, או על ארל גריי, יש משקאות תה לאטה, ומשקאות קפה, על איזה חלב שתרצו. כל אלה משתלבים עם סירופים מתוקים בטעמי פירות שונים ומפתיעים, אליהם חוברים הבאבלס - כדורי הטפיוקה השחורים, או הבובה, כדוריות על בסיס פירות. את המתכונים והטעמים רקחה הלסי, אחרי תחקיר ארוך והתמחות בנושא.

אז תמצאו למשל בתפריט, תחת קטגוריית הפירותיים, חליטת תה שחור עם ליצ'י, מנגו ופסיפלורה, עם כדוריות בובה מנגו, או תשוקת הדובדבן שזאת חליטת תה שחור עם פספלורה ודובדבן עם בובה דובדבן, יש גם טעם טרופי, על בסיס תה שחור עם קוקוס, אננס ופסיפלורה ובובה פטל ועוד רבות אחרות. יש גם קטגוריה של לאטה, כאמור, עם טעמים כמו טייגר, שזאת חליטת תה שחור עם וניל, חלב, קרמל, טפיוקה וקרם ברולה, או חליטת תה שחור עם חלב, טפיוקה וקרם תות, יש גם תה מבעבע, כמו למשל מוחיטו קלאסי, על בסיס של תה ירוק לימונת וליים, עם נענע, מים מוגזים, בובה תפוח, וסירופ אגבה. יש את טעמי הדיטוקס הבריאים יותר, משקאות על בסיס קפה, וגם פרפה דלונגי, עם קרמים בטעמים שונים.

נו אז איך זה?

כשהגענו למקום בדיוק הייתה תקלה עם אחת המכונות ולא יכולנו לטעום. למחרת ניסינו את מזלנו בוולט. יש לציין שלמרות הדרך, המשקאות הגיעו במצב מעולה, לא נשפכו בדרך, נשארו קרים וטובים. עם זאת, לא כל הטעמים זמינים במשלוחים.

הלכנו מקטגוריית הפירות על פינק ליידי (21 שקלים), שזאת חליטת תה שחור עם תפוח ותות, כשכדוריות הבובה גם הן באותם טעמי פירות, ומקטגוריית הלאטה בחרנו בארל גריי קוקוס (26 שקלים), תה ארל גריי, עם סירופ בטעם קוקוס עם חלב, אנחנו המרנו את החלב הרגיל בשקדים (תוספת של 3 שקלים), אפשר גם בסויה, עם כדורי טפיוקה.

אז נתחיל עם הפינק ליידי. בניגוד למיצים עמוסי הסירופ אליהם אולי הורגלתם בעבר, כאן טעמי התה השחור חזקים ומרגישים כמו הדבר האמיתי, אפלו בעלי מרירות קלה (למרות תוספת הסוכר שביקשנו). כדורי הבובה, קטנים יותר מהטפיוקה הקלאסיים, פחות מקבלים את אפקט המראה, אבל בהחלט מורגשים בטעמם החמצמץ כאשר הם מתגלשים במעלה הקש היישר לפה. סך הכל שילוב טוב של טעמים, משקה כיפי ומרענן. לחובבי הטעמים המתוקים יותר, מומלץ לנסות אולי מקטגוריות אחרות, על בסיס תה ירוק, או בשילוב עם חלב.

הלאטה היה הצלחה מסחררת מבחינתנו. הארל גריי השתלב נהדר עם חלב השקדים וסירופ הקוקוס, כדורי הטפיוקה היו במרקם מושלם, ויחד זה התגבש בדיוק למשקה שחלמנו עליו, ויש לציין לטובה שהיה מתוק במידה, אבל כלל לא סבל ממתיקות יתר.

סך הכל מדובר באחלה משקה מרענן ושונה, ונותרנו עם טעם טוב לנסות עוד טעמים בהמשך.

Beitea, אלנבי 6 ת"א, 053-3865977, שעות פעילות: ראשון - שבת, 12:00-20:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully