וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק המפתיע בעזרתו תדעו האם ניתן לאכול את הביצים אחרי תאריך התפוגה

2.11.2020 / 0:02

אשה שנתקלה במבצע בביצים גבוליות בתאריך התפוגה ופנתה לרשת החברתית כדי שיציעו לה שיטה לבדוק האם הכמות הגדולה שהיא רכשה יכולה להיות בשימוש גם אחרי תאריך התפוגה. השיטות המוצעות: "מבחן הציפה" והקפאת ביצים

חמש שיטות שונות להפרדת ביצים/מערכת וואלה! אוכל

בשלנים ביתיים חשפו את שיטת "מבחן הציפה" שהם נשבעים שעובדת ונותנת תשובה לשאלה האם הביצה היא רקובה או לא - מבלי לפתוח אותה. זה קרה אחרי ששלי, תושבת אוסטרליה, שיתפה ברשתות החברתיות את הדילמה שלה - היא קנתה 120 ביצי חופש בשווי 40 דולר ושילמה רק 5 דולר וחצי ב-18 באוקטובר. הסיבה להנחה? תאריך התפוגה על האריזה היה ה-19 באוקטובר.

ברור שזה בלתי אפשרי לאכול 120 ביצים ביום, אז שלי ביקשה לדעת כיצד תוכל לדעת האם עדיין ניתן לאכול את הביצים למרות שתאריך התפוגה שלהן עבר. רבים מהגולשים הציעו את הטיפים שלהם - החל מהקפאת הביצים ועד שיטת הבדיקה אם הן טובות או לא על ידי שימוש בקערה של מים קרים.

ככה עובד מבחן הציפה

"שימי אותן במים, אם הן ישקעו הן בסדר, אם הן צפות - הן לא", כתבה אישה אחת בקבוצת הפייסבוק בה פורסמה השאלה ושנייה הוסיפה: "קודם כל - אחלה דיל מצאת, אבל לפני שאת שוברת אותן, תעשי את מבחן הציפה בגלל שהביצים יכולות להחזיק מעמד אפילו שלושה חודשים, אבל לפעמים הן מגיעות לחנויות אחרי חודשיים". הסוד של מבחן הציפה - הביצים הטריות ביותר אמורות להגיע לקרקעית הקערה, ולשכב על הצד, בעוד הרקובות שאסור לאכול כדי להמנע מהרעלה יצופו למעלה, וזה סימן שצריכים לזרוק אותן לפח, לא משנה מה כתוב בתאריך התפוגה.

עוד בוואלה!

עושים סדר: כמה זמן באמת מותר לשמור סוגי מזון שונים במקפיא?

לכתבה המלאה
טריק לבדיקת טריות של ביצה. ShutterStock
ככה נראות הביצים במבחן הציפה לפי מידת הטריות שלהן/ShutterStock

ויש עוד שיטה

עשרות אנשים הציעו לה להקפיא את הביצים לשימוש עתידי. "איזה שיחוק! את יודעת שאת יכולה להקפיא ביצים, כן? אני שוברת אותן לתוך תבנית סיליקון, שמה אותן בתוך שקית ואקום עם רוכסן, ומוציאה לשימוש עתידי", כתבה אחת, ושנייה הוסיפה: "אנחנו מקפיאים אותן ומכינים מהן חביתות ומשתמשים בהן להכנת עוגות, גם הכלב שלי אוהב אותן ככה". שלישית סיכמה: "אני שמה את הביצים שלי בפריזר ומשתמשת בהן בצורה חופשייה גם אחרי חודש מעבר לתאריך על הקרטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully