וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעות שמעל 60 אחוז מהאנשים עושים כשהם מכינים מקושקשת

30.7.2020 / 0:01

הרבה מאוד אנשים נוהגים להוסיף חלב בזמן הכנת הביצה המקושקשת שלהם. אלא שמתברר שזו טעות חמורה מאוד. רוצים לדעת איך להכין מקושקשת מושלמת בלי חלב? הטיפים בפנים

חמש שיטות שונות להפרדת ביצים/מערכת וואלה! אוכל

סרטון - כל הדרכים להפרדת ביצים

כולם יודעים שארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום ולכן כדאי מאוד להשקיע בה. ביצה מקושקשת היא מנה פופולארית מאוד לארוחת בוקר, אך מסתבר שרובנו לא מכינים אותה נכון.

בסקר שנערך לאחרונה התברר שיותר מ-60 אחוזים מהאנשים שמכינים מקושקשת, מוסיפים חלב בזמן הטיגון בטענה שזה מוסיף מרקם של קרמיות לחביתה. זו טעות. בפועל זה רק מדלל את הטעם שלה והופך אותה להיות צמיגית. אם גם אתם מאלו שעושים את זה ורוצים ללמוד כיצד מממשים את כל הפוטנציאל מהביצה, תמשיכו לקרוא.

ביצה מקושקשת. ShutterStock
מכינים מקושקשת? אל תוסיפו חלב!/ShutterStock

מסתבר שהפיתרון לכל בעיות הצמיגיות של הביצים היא חמאה, והרבה חמאה קרמית. בשיחה עם הסאן הבריטי דן ג'וינס, שמנהל מספר מסעדות מצליחות בלונדון, הזהיר: "לעולם אל תוסיפו חלב לביצים המקושקשות שלכם. זה מחליש את הטעם והופך אותן לגומי. במקום זה צריך להוסיף חמאה לפני הטיגון לביצים הטרופות - וצריך להקפיד שזו חמאה מוזהבת ולא חומה ולערבב ללא הפסקה במהלך הטיגון על חום נמוך או בינוני".

גם לוק סלבי, שף ממסעדה אחרת בלונדון הסכים: "להוסיף חלב לביצים זה פשוט חטא. זה הופך אותן להיות לחות מדי, כמו ארוחה של בית ספר". ואם לא השתכנעתם עד עכשיו לא להוסיף חלב לביצים שלכם, מתברר שזה גם גורם לתערובת להיפרד במהלך הבישול.

לוסי קייסי כתבת מזון מסבירה שניתן להוסיף אבקת חלב לביצים כדי להביא את המקושקשת לרמה חדשה: "אני לא חובבת של חלב, אבל אבקת חלב זה משהו אחר לגמרי. למדתי את הטריק הזה משף בזמן שעבדתי במסעדה. התוצאה נפלאה והמקושקשת יוצאת נהדר".

טיפ נוסף ומפתיע מספק אושיית האוכל אלטון בראון שממליץ במקום חמאה להוסיף מיונז לביצים הטרופות לפני הטיגון - וכך תקבלו את המקושקשת במרקם קרמי ואווירירי במיוחד.

וככה תכינו ביצים מקושקשות מושלמות - בשיטה הצרפתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully