וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלחת אחת, 15 מיליון צפיות: אחת המנות המפורסמות בקולנוע שוחזרה באופן מושלם

קצת ירקות, קצת עבודה, קצת אסתטיקה וקצת תנור. הכול נראה מהצד כל כך פשוט, עד שמתחילים לטעום

yes

יותר מ-13 שנים לאחר יציאתו לאקרנים, "רטטוי" עדיין נחשב לאחד מסרטי האוכל המגרים ביותר. נכון, מדובר בסרט אנימציה, ובפעם האחרונה שבדקנו הוא עדיין עקב מקרוב (מאוד מקרוב) אחר שף-עכברוש שמלהטט במטבחי פריז, אבל אלו פרטים קטנים ושוליים שמפריעים לתמונה הגדולה.

התמונה הגדולה היא ש"רטטוי" הוא סרט אוכל מושלם, הנפשה או לא הנפשה. המאמץ במטבח, האינטריגות בין אנשי הצוות, לגימות היין, התבלינים וניחוחות התבשילים - כולם מזנקים על הצופה מהמסך ומזמינים אותו להצטרף לארוחה. הוויזואליה מדהימה, ה-FEEL מושלם, וסצינה אחת ממשיכה לסחרר את העולם גם היום.

הרטטוי הקלאסי של אייל לביא

מתוך הסרט "רטטוי". Giphy
רגע השיא הטעים של "רטטוי"/Giphy

למעשה, התחרות בסרט הזה קשה. לא מעט מהלכי עלילה בו מפתחים את בלוטות הדמעות ואת התיאבון ביעילות מעוררת הערכה. כל המנות מבקשות הסתערות, זהו קרב קשה בין גורמה לארוחת צוות, אבל הוא הוכרע כבר מזמן. רגע השיא של הסרט, ובו מבקר המסעדות הקפדן "מוחזר" לילדותו ולאוכל של אמא, נחשב למופת קולנועי, ובצדק.

תבשיל הרטטוי שאחראי לזה, בגירסתו המעט יותר מעודנת של רמי השף, עושה את העבודה בכל צפייה מחדש, ושוחזר מאז יציאת הסרט לאקרנים אינספור פעמים ברחבי העולם. עם זאת, שיחזור חדש יותר, שבועות ספורים אחורה, הצליח בכל זאת להפוך לוויראלי, וגם פה, בצדק. צפו:

בלתי רגילה:

עם כרובית כזאת, אייל שני פחות חשוב

לכתבה המלאה
@jalenlcraig

I finally made ratatouille ? my life is now complete ? (also thank you guys for 40k followers!) ##TikTokFood ##cooking ##ratatouille ##fyp

♬ ratatouille - Jalen

ג'יילן קרייג מלוס אנג'לס הייתה אמריקנית יחסית נורמטיבית כשהעלתה בסוף אוקטובר לטיקטוק את הגירסה שלה לאותו רטטוי.

היא תיעדה את עצמה קוצצת ירקות, המשיכה בצליית פלפלים על האש הגלויה של הכיריים, זרקה הכול למחבת, הוסיפה רוטב עגבניות, תיבלה ונתנה לעסק לבעבע. אז, היא פנתה למנדולינה וקצצה בעזרתה עוד ירקות, אותם הוסיפה - בדיוק כמו בסרט - בספירלה אסתטית ממכרת מעל התבשיל. עוד קצת שום, ועוד טימין, מלח ופלפל, תנור ולא מעט שעות חום - והתבנית חולצה החוצה.

"סוף סוף הכנתי רטטוי, מטרותיי בחיים הושלמו", בישרה לעולם לאחר שצילחתה את המנה בהומאז' מדויק למקור, "אה, והגעתי היום ל-40 אלף עוקבים, אז תודה לכולם".

כשבועיים לאחר מכן, ניתן לומר ברמה מסוימת של ודאות שהתבשיל הצליח. הסרטון צבר עד כה כ-15 מיליון צפיות, 22 אלף תגובות (רובן חיוביות ומפרגנות) וכן כ-4 מיליון לייקים. קרייג עצמה צברה בזמן הזה כמעט 200 אלף עוקבים. תודה להם, תודה לרטטוי, ותודה לרמי העכברוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully