וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה התחיל בקופסאות, ונמשך גם במה שבתוכן: המסעדה היחידה בארץ שלא צריכה את "וולט"

24.11.2020 / 6:00

המשלוחים של "ג'ירף" מסתובבים ברחבי הארץ כבר כל כך הרבה זמן, עד שכמעט לא שמנו לב שמשהו מאוד משמעותי השתנה בהם

מבחן טעימה: גלידה פיצוץ שוקולד אגוזים של מקדונלדס/שרון טרקניסקי

לא היה כמעט שבוע אחד בששת החודשים האחרונים שבו לא התוודענו למשלוח חדש של עוד מסעדה שנאבקת על קיומה, או של שפים שבחיים לא הייתם מדמיינים שיסכימו לארוז את עשרות המרכיבים שהם מניחים בקפידה ביומיום על צלחת ויפקידו אותם בתוך קופסת פלסטיק מעט עצובה. אבל 2020 הוכיחה לנו שהוודאי הוא ארעי, והארעי, ובכן, הוא ארגז פלסטיק כחול במקרה הטוב.

אבל כדאי לזכור שעוד לפני ששחקנים כמו הבית התאילנדי או טאיזו נכנסו לעולם המשלוחים האסיאתי, רשת ג'ירף שלטה בו ביד רמה. היא לא הייתה צריכה את הקורונה כדי ללמוד לעשות משלוחים, היא הייתה החלוצה. אולי זה לטובתה שהיא אינה צריכה את "וולט" על עמלותיה המופרכות, אולי זה לרעתה כי כולנו נהיינו סאקרים של ריגושים וחידושים. מה שכן, בניגוד למשלוחים, על העגלה של הטבעונות נראה שהם דווקא קפצו קצת באיחור.

תפריט טבעוני חדש של "ג'ירף". יונתן בן חיים,
כולל סושי שיבלבל גם אוכלי-כל. "ג'ירף"/יונתן בן חיים

אם עד כה לטבעוני הממוצע לא היה הרבה מה לחפש בג'ירף, הרשת עשתה כיוונון מחדש והחליטה לייצר תפריט טבעוני-צמחוני. ברשת פיתחו פיש סוס ייעודי, רכיב מרכזי בפאד-תאי שלהם, למשל, כמו גם רוטב על בסיס אצות שמדמה את טעמו של רוטב הדגים, ואויסטר סוס צמחי, בעצמו רכיב משמעותי במטבח האסייאתי. הטופו כבר נכח בחלק מהמנות של הרשת, דבר מתבקש הודות לכך שבמטבחים האסייאתים הוא לא תחליף לשום דבר, ועומד בפני עצמו, ואליו מצטרף כעת חלבון סויה שנמצא בחלק מהמנות ואמור לדמות את הטעם והטקסטורה של הבשר, לאלה שמתגעגעים.

אז מה כולל התפריט החדש? חמש מנות ראשונות ומתוכן שני סלטים, שש מנות אטריות, ארבע מנות אורז, שלושה סוגי סושי ושני מרקים. התפריט נשען ברובו על מטבחי מזרח אסיה, אבל יש בו גם הופעות אורח הודיות (כרובית ומרק עדשים), שעל פניו ניתן היה לוותר עליהן משום שהן טיפה כפויות בתוך תפריט גדול והומוגני.

אבל נתחיל בפרגון, כי הקורונה לימדה אותנו שהעולם בחוץ מספיק חרא, וכשיש מילה טובה צריך להגיד אותה: המשלוח הטבעוני-צמחוני של הג'ירף היה טעים ומוצלח. זה התחיל במיתוג יפה על הקופסאות המתכלות, ונמשך כמובן בתכולתן.

"פראייר"

האקזיט הראשון של ישראל הוליד מיליונר כמובן, אבל גם את ההמבורגר המטורף הזה

לכתבה המלאה
תפריט טבעוני חדש של "ג'ירף". יונתן בן חיים,
כיוונון מחדש. "ג'ירף"/יונתן בן חיים

כדי לבדוק בצורה הטובה ביותר מה שווה המשלוח החדש ביקשנו להזמין את הקלאסיקות שמזוהות עם הרשת. התחלנו עם הקיסרית החדשה (62 שקלים) שהייתה אולי הטובה במנות, עשירה ומעושנת בטעם, עם כמות נכבדה של טופו, ברוקולי ואטריות טובות מאוד מחיטה מלאה שמכינים ברשת מדי יום.

המשכנו לפיליפינית החריפה (59 שקלים) שהגיעה עם אטריות אודון והייתה כנראה החוליה החלשה במשלוח, עם טעמים חריפים אבל מאוד שטוחים, כנראה בגלל חלב הקוקוס שהיא מכילה. קארי כתום (65 שקלים) עם דלעת וטופו שהגיע עם אורז לבן היא מנה ותיקה ברשת, ומושלמת למזג אוויר קר, שכן היא כבדה יותר וכוללת שילוב טעמים של מתוק וחריף (לפחות על הנייר, אנחנו לא קיבלנו מספיק חריף).

יחד עם העיקריות הגיעו שני סלטים - טופו ומלפפונים (36 שקלים) מרענן וטרי עם רצועות של מעין שניצל טופו, שיכול לעמוד בפני עצמו כמנה עיקרית, וסלט תאילנדי (37 שקלים) של גזר, מלפפון, גמבה וצנון ברוטב בוטנים שהיה כיפי וקריספי כמו שצריך להיות.

הזמנו גם רול של סושי טבעוני - שילוב שאצל אוכלי הבשר עשוי להישמע כמו אוקסימורון, אך בפועל - ובואו נודה בזה אחת ולתמיד - מכיוון שלסושי יש טעם דומיננטי של אצה, גם אוכלי-כל לא ישימו לב כנראה שהדג נעדר. הסושי, שהכיל טמאגו, שיטאקה ובטטה, היה טרי ומושקע למרות שקצת התפרק.

לקינוח הגיע גנאש קרמל עם שכבת שוקולד שהיה מתוק מאוד. בדיוק כפי שצפינו.

seperator

אז בג'ירף החליטו שטבעונות היא כבר לא מילה גסה, אם זה לאור העלייה בביקוש למנות ללא מוצרים מן החי, או ממניעים אקולוגיים, וכאמור השקיעו לא רק בתפריט מן הצומח אלא גם בקופסאות מתכלות. מה שכן, למשלוח הטעים שלנו - לשני סועדים - הצטרפו לא פחות משבעה סטים של סכום מפלסטיק וצ'ופסטיקס. אז נכון, אלו עתות של משלוחים וצלחות חד-פעמיות, אבל אם זה ימשיך ככה, זו לא תהיה הקורונה שתהרוג אותנו.

רשת "ג'ירף", הזמנות דרך האתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully