וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו החתמה של דוראנט בגולדן סטייט: הסופר-טים של עולם האוכל התחזקה. מאוד

17.11.2020 / 0:00

חיזור ממושך ומגיפה גלובלית קטלנית הולידו שיתוף פעולה מסקרן במיוחד באחד המתחמים הכי פופולריים בעיר

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן, בימוי: גיא גורן

הכול התחיל מזה שנמאס לו. צביקי עשת אוכל רק את האוכל של אשתו, או כשהבן שלו מבשל, או באחת מהמסעדות שלו. זהו. אבל פעם זה היה אחרת. פעם לא היה עובר שבוע בלי נסיעה שלו ל"דה באן" בפאתי שוק הכרמל, וישיבה על הבר, ואומגה מהירה היישר לפינת רחוב וויטנאמית. הגדרה שלו (וקצת שלנו).

אבל "דה באן" ההיא לא קיימת כבר שנים, ומקימיה - האחים שי ואייל קיצ'ס - המשיכו מזמן הלאה, להרפתקאה סינית מוצלחת אך קצרה, לדוכן שיפודים ופיתות משגשג באותה פינה כרמלית וגם להמבורגריה לילית שהובילה להבנה אחת פשוטה - האחים יודעים כנראה לעשות כל אוכל שהם יבחרו.

ובכל זאת, "דה באן". צביקי עשת התגעגע ל"דה באן".

דה באן קלאב. גל קלדרון,
החיבור המפונטז קם לתחייה. "דה באן קלאב"/גל קלדרון

"זאת הייתה אחת המסעדות שהכי אהבתי בתל אביב", סיפר לוואלה! NEWS, "היה בה אוכל אסייתי שאין בשום מקום אחר בארץ. כשהמקום נסגר זה היה יום אבל בשבילי. הסתובבתי שנים כשאני מת לאכול את האוכל שלהם. ניסיתי לשכנע אותם לבוא ולבשל איתנו קצת, זה לא היה קל, אבל בסוף הצלחנו".

את ההצלחה הזאת אפשר לזקוף לעקשנות של עשת ולתשוקה של הקיצ'סים, אך גם לקורונה, שהכתה גם במתחם הקולינרי הגדול של עשת בצפון תל אביב, הכולל, בין היתר, את ביסטרו גרינברג ואת גרקו. "המטבחים שלנו ענקיים, ובנויים לסרוויסים של אלפי אנשים ביום, אז עכשיו נוצר פתאום הרבה מקום פנוי", סיפר. לפעמים גם נגיף גלובלי קטלני סוחב איתו כמה תפניות חיוביות.

וכך, נוצר החיבור המפונטז, וקם "דה באן קלאב", פופ-אפ זמני (זמני לעת עתה כמובן), עם מיטב להיטי העבר של "דה באן" ו"צ'יינה קלאב", ועוד כמה הברקות פוטנציאליות, שסוגר על הדרך גם פינה אסייתית מתבקשת (ומבוקשת) מאוד במתחם. "הצלחתי לשכנע אותם להכניס את כל הפייבוריטים לתפריט", סיפר עשת, "התאמנו את זה למשלוחים ולהוויה של ימינו, בכל זאת העולם קצת השתנה, ויצאנו לדרך".

"אם אנחנו עולים, אנחנו עולים עכשיו"

הברזילאית שמצליחה להמתיק את ישראל

לכתבה המלאה
דה באן קלאב. גל קלדרון,
הקהל "צמא ומחכה" לאוכל הזה. "דה באן קלאב"/גל קלדרון
"הגענו, הלבשנו את 'דה באן' הקטנה של פעם על מטבח גדול, ולאט-לאט אנחנו מחזירים לעצמנו את הזכרונות הנשכחים ממסעדות הענק שעבדנו בהן בעבר"

אז מה אוכלים פה? יש ב"דה באן קלאב" מנות ראשונות כמו דג נא חריף (עם לבנה מסאלה וגם ויניגרט וייטנאמי ובאן צרוב, 58 שקלים), חציל סיני על פחמים שהוא תמצית כל האומאמיות בעולם הזה (44 שקלים), צ'קה לה וונג, שזה שרימפס או דג בתערובת תבלינים וייטנאמית, סלט אטריות, עשבי תיבול, צ'ילי, בוטנים, קריספי שאלוט ורוטב נוק צאם (64 שקלים), או נאם טוק - שייטל צלוי שמתגעגע מאוד למזרח (62 שקלים).

יש גם באנים מן הסתם - דג קריספי סקין (58 שקלים ל-2 יחידות), שרימפס בורגר (62 שקלים) ובקר מפורק (בשר צלעות בבישול ארוך, חסה, חמוצים יפנים ורוטב מיסו ברביקיו שכדאי שישווק בצנצנות המחושבות בליטרים, 58 שקלים) - וסלטים שנעים מהמוכר והמפתה (סלט אטריות שעועית, פפאיה ירוקה וירקות פריכים בוויניגרט אגסים פיש סוס ובוטנים, 52 שקלים) ועד הפחות מוכר אך לא פחות מפתה (סלט עשבים בורמזי, למשל, עם ויניגרט אצות מעושנות, 54 שקלים).

את החורף מקבלים פה עם מרק טןטן ראמן חריף על בסיס ציר עוף, בקר קצוץ, מחית בוטנים ושמן צ'ילי סצ'ואני, אטריות דקות, בצל ירוק, שמן שום שחור, אצת נורי ושומשום (74 שקלים) או לאקסה, ציר דגים, חלב קוקוס, אטריות אורז וכן דג או מולים ושרימפס (88 שקלים).

בעיקריות, אם הגעתם עד כאן בלי לשבוע, תוכלו ללכת על קארי וייטנאמי צהוב עם הל שחור ומעושן וחלב קוקוס, ירקות, אורז יסמין וטופו, פרגית או דג (78 שקלים לשתי האופציות הראשונות, 88 לאחרונה) או דווקא על קריספי רייס צ'יקן, כלומר פרגית על הפלנצ'ה לצד קוביות פריכות של סטיקי רייס ורוטב תמרהינדי חמוץ-חריף (74 שקלים) ופפר שרימפס (74 שקלים).

דה באן קלאב. גל קלדרון,
במקום פלייטינג וכלים, משלוחים וטייק-אווי. "דה באן קלאב"/גל קלדרון
"דבר ראשון שמנו את המנות המוכנות בתוך קופסאות, חיכינו חצי שעה ליד, ואז פתחנו ובדקנו אם זה עובד"

"הרומן עם צביקי הולך כמה שנים אחורה", סיפר לוואלה! NEWS אייל קיצ'ס, "ניסינו כמה פעמים לשתף פעולה, ובסוף זה הצליח. הגענו, הלבשנו את 'דה באן' הקטנה של פעם על מטבח גדול, ולאט-לאט אנחנו מחזירים לעצמנו את הזכרונות הנשכחים ממסעדות הענק שעבדנו בהן בעבר".

התיאור הזה - שתמציתו אילתור ותנועה ודינמיקה שקצת הוכרחה על ידי הקורונה - תקף לא רק לתהליך ההקמה, אלא גם זולג לתפריט ולמאפייני המסעדנות הייחודיים של התקופה. "המחשבה הפעם הייתה הפוכה מכל פתיחה של מסעדה שהיינו בה בעבר", הסביר קיצ'ס, "במקום פלייטינג וכלים, חשבנו על משלוחים וטייק-אווי. דבר ראשון שמנו את המנות המוכנות בתוך קופסאות, חיכינו חצי שעה ליד, ואז פתחנו ובדקנו אם זה עובד".

ובכן, זה עובד. המתחם כולו - אימפריית הושבה בשגרה בריאה - הפך בשבועות האחרונים לנקודת זינוק משלוחית, ולמוקד טייק-אווי ששולח רגליים לגינה הגדולה הסמוכה, ולאינספור ספסלים ושמיכות באזור. "אם תיוולד אחרי זה מסעדה, נראה, אבל קודם פתחנו גז בצורה הזאת", הדגיש קיצ'ס, "הוספנו מנות ילדים, שפעם היית מקבל רק אם ביקשת במיוחד, ובאנו באופן כללי לתת לאזור משהו שקצת חסר לו".

seperator

לעת עתה, תפעל "דה באן קלאב" במתכונת של "מטבח רפאים", בעל תפריט מודולרי הנע מארוחה משפחתית לנשנוש בלתי מחייב, בואכה סטריט פוד אסייתי.

"הקהל שלי צמא ומחכה לאוכל הזה, ותמיד אמר לי לעשות או להביא לכאן", סיפר עשת, "קולינרית, פחות ידענו לעשות אסייתי טוב, אבל אנחנו כן יודעים להפעיל עסק שהוא בגובה העיניים, לא יקר מדי. אני לא מאמין באסייתי שאתה מזמין הביתה ב-500 שקל ובסוף מוצא את עצמך מחפש סנדוויץ' כדי לשבוע".

והקהל מהצד השני של העיר, זה שחיכה אף הוא לתחיית "דה באן"? על פי קיצ'ס, "הם תמיד נתקלו בנו ושאלו, ולא ידענו אף פעם מה להגיד. אבל הנה, עכשיו יש לנו איזושהי בשורה"

"דה באן קלאב", אורי צבי גרינברג 25, תל אביב. 03-7295342, הזמנות דרך האתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully