וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם חד-הורית לשלושה, מוכרת עוגות בחל"ת: זאת האישה שעשיתם לה שיימינג?

30.11.2020 / 6:00

מעשה נדיב עם כוונות טובות וטעימות הידרדר במהירות עד לגובה פחי הזבל ברחוב, ואנחנו עדיין לא מבינים למה

סופגניות רולדין חנוכה 2020/דייב שחר

"גם זה קורה… בעקבות טעות בתאריך מוסרת את העוגה ללא עלות. יכולה לשנות את השם והגיל, אז מי שצריך דברו אליי"

שום דבר כבר לא יכול להפתיע אותנו בישראל 2020, אבל אולי הפעם בכל זאת נפערה לנו הלסת קצת יותר מהרגיל. בכל זאת, אם חד-הורית לשלושה ילדים שהוצאה מעבודתה לחל"ת ומשלימה הכנסה כקונדיטורית גילתה טעות באחת מהזמנותיה. היא החליטה לעשות קצת טוב ולתרום עוגה שבכל הזדמנות אחרת הייתה עולה הרבה מאוד כסף. רק דברו אליה, והיא אפילו תשנה את השם ואת הגיל ומה שצריך. כמה רוע יכול כבר לזרום לכיוון שלה?

או, טוב ששאלתם, וטוב שקרן שלייפשטיין הסכימה לדבר.

"גם זה קורה": פוסט תרומת העוגה

"מבחינתי נגמר, עשיתי מעשה טוב ליקום. לא חקרתי ולא שאלתי. באותו יום בערב התחלתי לקבל התראות"

הכול התחיל לפני כעשרה ימים. "בשבת בבוקר לקוחה הזמינה עוגה וטעתה בתאריך, אז החלטנו שתורמים את העוגה. קורה", סיפרה שלייפשטיין לוואלה! NEWS, "העליתי פוסט, ופנתה אליי מישהי שהבן שלה חגג יום הולדת שש".

"הלקוחה" הגיעה אחרי שעה ולקחה את העוגה לאחר שינוי השם. "מבחינתי נגמר, עשיתי מעשה טוב ליקום. לא חקרתי ולא שאלתי", שיחזרה שלייפשטיין, "באותו יום בערב התחלתי לקבל התראות".

וכאן בדיוק, בתוך סיפור שכולו חגיגות יום הולדת ועוגות מתוקות ומשאלות וכיבוי נרות, נכנס לפעולה הישראלי המכוער. מאוד-מאוד מכוער. פוסט בקבוצת הפייסבוק התוססת "אוכלים את הראש" תיעד את העוגה מונחת ברחוב, מינוס מה שנראה כפרוסה אחת בלבד, פלוס כיתוב שמניח מראש את כל הפרטים. בתמצית: איך אתם ממשיכים לקנות עוגות כאלה? תראו, "אפילו הנמלים מסרבות לאכול אותן".

שימו וויז

האם זה החומוס הכי טוב בישראל? אנחנו לא רוצים לפתוח מלחמה, אבל...

לכתבה המלאה
קרן שלייפשטיין. קרן שלייפשטיין,
מיותר, דבילי, מעליב וכואב. שלייפשטיין/קרן שלייפשטיין
"בכאב לב וצער רב הוצאנו אותה החוצה והנחנו על המעקה. היום אני מצטערת שעשינו את זה"

וכך, יצא לדרכו המעגל המקומי הידוע גם בכינויו "שיימינג, שיימינג, עוד שיימינג ואז התנצלות שהיא לא התנצלות, וזעם קדוש על כך שההתנצלות לא מספיקה".

הפוסט הלועג עשה שמות בקבוצה ובמגיביה, ולא לקח הרבה זמן עד שהפרטים הוצלבו והטלפון של שלייפשטיין החל לעבוד במרץ. "התחיל שיימינג בתוך הקבוצה, ואז חברות שלי וקולגות מהמקצוע העלו תמונות ואמרו שזאת אני. זה גלש במהירות לקבוצה של מעצבות עוגה, ושאלו אותי אם ראיתי מה קרה", תיארה.

שלייפשטיין שלחה לאם יום ההולדת את התמונות, והאחרונה התנצלה וניסתה למזער את הנזק בפוסט שהסביר את השתלשלות האירועים אך עורר, בסופו של דבר, לא פחות רעש. הישראלי המכוער, אם תהיתם, עשה קורס סושיאל. "...מאחר והיו הרבה מתוקים והרבה אוכל העוגה לא נאכלה. לא כי משהו לא היה בסדר איתה אלא פשוט זו יום הולדת משפחתית מצומצמת", נכתב… "העוגה היא ענקית ולא היה לנו מקום במקרר, היא כבר הייתה חתוכה ואכולה ולא יכולנו לתת למישהו אחר או לקחת לבית הספר בגלל הקורונה. לכן בכאב לב וצער רב הוצאנו אותה החוצה והנחנו על המעקה. היום אני מצטערת שעשינו את זה".

לדבריה, "לא חשבתי לרגע שאנשים יעברו ויצלמו את העוגה ויעלו לרשת כדוגמא לעוגות מושקעות ויפות אבל לא טעימות. האדם שעשה זאת כתב דברים מאוד לא נעימים. אמנם הוא לא ידע שאנשים יזהו את העוגה שקרן פרסמה לתת אותה מתנה ויתייגו אותה אבל עדיין מעשה שלא יעשה כי בכל זאת מישהו הכין את העוגה הזאת. האדם הזה עשה מעשה שרק מוכיח כמה קלה היד על המקלדת והאנשים שזיהו את העוגה ותייגו את קרן ודאגו להגיד לה שתראה מה עשו עם העוגה שלה הם גם לא רגישים במיוחד".

קרן שלייפשטיין. קרן שלייפשטיין,
"יש צרות גדולות יותר בעולם ממה שקרה פה": פוסט התגובה/קרן שלייפשטיין

סוף שבוע סוער במיוחד גלש ליום ראשון, ובסופו של דבר הפוסט המקורי - זה עם הנמלים והמסקנות הגועליות - נמחק, למרות שהאחראי לו "לא הבין על מה המהומה". כך, נותרה שלייפשטיין עם סיפור שאותו היא מתה לשים מאחוריה, ועם אנרגיה חיובית שלא תיפסק.

"עשו עליי שיימינג ממש מיותר ודבילי ומעליב וכואב", סיפרה, "זה נורא פגע לי בשם, ליכלכו עליי למרות שהכוונה שלי הייתה טובה. יש קורונה, ואני אם חד-הורית בחל"ת שנלחמת כמו הרבה אחרים על הפרנסה שלה. למדתי קונדיטוריה לפני שנים ואני כרגע מנסה להשלים משהו דרך העוגות. זה הכול".

והעוגה עצמה? הסיפור הזה השכיח מאיתנו לרגע במה אמור לעסוק הערוץ הזה, אבל קחו מאיתנו את המובן מאליו - מדובר בעוגת שוקולד מחומרי גלם איכותיים, עם שכבות עשירות של קרם ואסתטיקה מרהיבה (אם אתם בעניין של Brawl Stars, וגם אם לא). הבעיה אינה בעוגה, מן הסתם. הבעיה היא באנשים. "היה פה שיעמום גדול ושפע של רוע", מסכמת שלייפשטיין. שעמום גדול, שפע של רוע וטעם לוואי מגעיל במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully