וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתות מהעיר העתיקה, תבשילים מלב ירושלים: המוסד שמצא נוסחת קורונה מנצחת

3.12.2020 / 6:00

אפשר לעמוד בחצר הכי קסומה בבירה או לתפוס ספסל סמוך, לנשנש משהו עם בירה או להעמיס, אבל אי אפשר לסגור את "בארוד" ודניאלה לרר

סופגניות רולדין חנוכה 2020/דייב שחר

בפעם האחרונה שמישהו כתב על דניאלה לרר ו"בארוד", היא בילתה ימים ארוכים עם דליי מים ושמיכות תרמיות, מנסה לכבות את הלהבות שהותירו המילים. זאת הייתה כתבה מפרגנת, בתחילת ימי המגיפה, אבל הרושם שהיא הותירה - בלי להתכוון, כמובן - היה שהמוסד הירושלמי עומד להיסגר.

כל המתכונים, הטיפים, קיצורי הדרך והפטנטים לחנוכה מושלם

אז בואו נגיד את זה פשוט, בשביל לא להסתבך - "בארוד" לא נסגרת, לא עוצרת, לא מוותרת.

אפילו קצת להיפך.

מסעדת בארוד, ירושלים. בארוד,
לבוא ולהיות קצת יחד. החצר של בארוד/בארוד

"ב-15 במרץ הייתה אמורה להיות פה מסיבה ענקית, יום הולדת 25", סיפרה לרר לוואלה! NEWS, "ואז…". היא ממשיכה את המשפט, אבל אתם יכולים לזמזם בלב את המנגינה, ולדלג על המילים.

במקום יום הולדת, קיבלנו לידה מחדש. אותו מקום - חצר פנימית קסומה, דוברת 02 שוטפת - ואותו אוכל - ספרדי-ירושלמי - אבל קצת אחרת. מזמינים במהלך השבוע, ומקבלים במשלוחים של שישי. שורדים.

אבל שורדים זה לא מספיק. שורדים זה לא חיים. וכך, במהלך המתבקש ביותר של 2020 (ואחד הבודדים החיוביים בה) נכנס כמעט כל התפריט הזה, על תבשיליו וקסמיו, למיטה החמימה האידיאלית בשבילו. פיתה, נו.

המוסד

איפה עוד תמצאו פסטליקוס כאלה? מעוז האוכל הספניולי

לכתבה המלאה
מסעדת בארוד, ירושלים. בארוד,
המהלך המתבקש של 2020. הפיתות של בארוד/בארוד

"בשגרה אנחנו מסעדה עם הרבה מאכלים מקומיים, גדולים וקטנים, ותפריט בר עשיר וגם מבחר ענק ומיוחד מאוד של אלכוהול, כולל וודקה של פירות שאנחנו עושים בעצמנו, הרבה-הרבה-הרבה לפני שכולם התחילו לעשות, והופעות חיות", הסבירה לרר, "ועכשיו אפשר לבוא לחצר בשבת, ולקבל את אותם מאכלים מושקעים, בתוך פיתה שהבאנו באותו יום מהעיר העתיקה, עם בירה גינס הכי טובה בעיר, במחיר שהמקסימום שלו יהיה 45 שקלים".

אז מה באמת יש בפיתה? ובכן, משחקים פה משבת לשבת, אז יש לפעמים קציצות בשר ומנגולד ברוטב לימוני עדין, או תבשיל סבלני של בקר עם גרגרי חומוס. יש פלאפל דגים עם רוטב נהדר ומרק מחמם, ותמיד תהיה גם מנה צמחונית, נגיד כרובית מטוגנת עם טחינה וביצה חמינדוס. בקיצור, כמו שלרר אומרת, "דברים שלנו".

לרר נכנסה לפני רבע מאה למתחם הירושלמי הקסום שהוא חצר פיינגולד, ראתה אותו מתפתח לכדי אימפריית מסעדנות ובילויים (עם פיני בחצר, אלדד וזהו וסאקורה "המקורית", בין היתר) וראתה גם גל של סגירות שהותירו אותה כמעט לבדה במקום.

"נשארתי שם לבד", היא צוחקת, "אבל עכשיו אפשר לבוא ולהיות קצת יחד. יש את החצר, ויש ספסלים בסביבה, והאווירה תהיה יותר מפגש חברים או טיול בשכונה ופחות מסעדה רשמית. זה הפנינג, אבל רק עד ארבע וחצי. אני לא רוצה שאנשים יעמדו עם פיתה בחושך".

seperator

בארוד, יפו 31, ירושלים. הזמנות דרך הפייסבוק

בארוד בפיתה, שבת, 12:00-16:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully